• Bride in England

Tillrattavisad!

Ar bara nyfiken att hora hur andra upplever det nar man blir tillrattavisad av nagon som om man vore ett barn. Sjalv kanner jag mig fruktansvart liten och skamsen - ar det for att det genast for en tillbaka till barndomen och minnen man har darifran av att bli tillsagd av vuxna?

Det har hant mig tva ggr nu i matsalen pa mitt nya jobb att en "mattant" har "tillrattavisat" mig. En gang nar vi var pa jullunch och jag gick upp for att hamta min efterratt - tydligen skulle de dela ut den (men man hamtade huvudratten sjalv). Den andra gangen var idag nar jag tog en plast-tesked och blev tillsagd "pa skarpen" att "de dar maste du betala for!!!"

Vad ar det for vett vissa manniskor har att behandla andra vuxna som barn? Och varfor reagerar jag sa valdigt pa det?!

• Svar på tråden Tillrattavisad!
  • MulleNuh

haha.. Ja sånt där är irriterande!
    Så tycker jag det alltid är om man ska köpa sushi! Man kan inte ändra menyn. För dom kan då inte ta betalt..

Aleta skrev 2008-12-17 12:42:45 följande:
    Folk som inte kan tänka själva är jobbiga också.På ett café så bad jag att få köpa ett stort glas läsk med en kula glass i, men det fick jag inte!Det fanns inte på menyn och då kunde hon inte ta betalt.När den första chocken hade lagt sig frågade jag om jag fick köpa en läsk och det gick bra. Jag bad att få det i ett stort glas och det gick också bra.Sedan bad jag att få köpa en kula glass, det var inga problem.När jag hade fått allt och betalat så lade jag demonstrativt i glasskulan i läskglaset och lämnade glassbägaren kvar...
  • lillabruden

men visar man leg på systemet innan dem frågar efter det får man en liten grej så nästa gång du handlar där Esonda, var stolt och visa leg med en gång!

Fast jag blev sur en gång när fyllisen bakom mig gissade fel på ett år äldre..........hahahaha men men vatten under bron som dem säger

Floff, visst är det lite kul? Man kan ju fnissa åt människans rutiner ibland, men samtidgit är man hungrig och fruktansvärt sugen på en ostburgare med sallad i så är det inte så jättkul men jag dör ju inte heller

• Bride in England
    lillabruden skrev 2008-12-17 12:58:33 följande:
    men visar man leg på systemet innan dem frågar efter det får man en liten grej så nästa gång du handlar där Esonda, var stolt och visa leg med en gång!
    Va?! Det har jag aldrig fatt. Och jag visar alltid upp det eftersom det kanns lite jobbigt efter ett tag att alltid fa bevisa att man ar over 20 nar man i sjalva verket nastan ar 30!
  • lillabruden

här i malmö trakten är det så iallafall.... Fråga nästa gång
    Klart det blir jobbigt när man är 10år äldre än gränsen....men bättre det än tvärtom kan jag tänka

Bride in England skrev 2008-12-17 12:59:45 följande:

Va?! Det har jag aldrig fatt. Och jag visar alltid upp det eftersom det kanns lite jobbigt efter ett tag att alltid fa bevisa att man ar over 20 nar man i sjalva verket nastan ar 30!
  • lillabruden

igår fick jag betala 49kr för en Whopper Jr när jag ville ha en cheeseburgare med sallad i....Hon tyckte det var samma men det var det INTE! Och den jag fick saknade hälften av vad en Whopper JR ska ha och ingen ost heller!!! Fick först svaret om cheeseburgare med sallad att dem har ingen knapp för det...till slut fick jag min jäkla ost+sallad men fan vad jag ångrar jag gick in där!!! Överpris!
    Have It Your Way, nää bara om det finns en knapp tydligen.... Och att ta en ostburgare +tillbehör knappen för sallad går ju inte!

Nä, sluta äta skit på BK ska jag göra....bättre så! Men liksom, vart är alla korvkioskar?

• Floff

Men herre gud.. Har du provat samma sak på McDonald's? De har iaf en knapp för extra sallad/ost/lök/kött/ja vad man nu vill ha..

lillabruden skrev 2008-12-18 08:26:09 följande:
    igår fick jag betala 49kr för en Whopper Jr när jag ville ha en cheeseburgare med sallad i....Hon tyckte det var samma men det var det INTE! Och den jag fick saknade hälften av vad en Whopper JR ska ha och ingen ost heller!!! Fick först svaret om cheeseburgare med sallad att dem har ingen knapp för det...till slut fick jag min jäkla ost+sallad men fan vad jag ångrar jag gick in där!!! Överpris!Have It Your Way, nää bara om det finns en knapp tydligen.... Och att ta en ostburgare +tillbehör knappen för sallad går ju inte! Nä, sluta äta skit på BK ska jag göra....bättre så! Men liksom, vart är alla korvkioskar?
  • MulleNuh

MAX! Orginal!

lillabruden skrev 2008-12-18 08:26:09 följande:
    igår fick jag betala 49kr för en Whopper Jr när jag ville ha en cheeseburgare med sallad i....Hon tyckte det var samma men det var det INTE! Och den jag fick saknade hälften av vad en Whopper JR ska ha och ingen ost heller!!! Fick först svaret om cheeseburgare med sallad att dem har ingen knapp för det...till slut fick jag min jäkla ost+sallad men fan vad jag ångrar jag gick in där!!! Överpris!Have It Your Way, nää bara om det finns en knapp tydligen.... Och att ta en ostburgare +tillbehör knappen för sallad går ju inte! Nä, sluta äta skit på BK ska jag göra....bättre så! Men liksom, vart är alla korvkioskar?
  • lillabruden

McDonalds är ju inte på m2b's lista över acceptabelt kött för det är inte grillat Men jo, vet att det funkar där iallafall!!!!!

Och Max absolut bäst!!! Men det var kortast kö på BK...dem har ju öppnat en BK på stortorget och en Max med nu så vi BORDE ha gått till Max...eller till Gustav Adolfs torg på hörnan...dem är bäst och mest erfarna, har varit där många mornar efter festandet

Men jag tror jag håller mig till pressbyrån i framtiden!!! Kom ju på att dem har ju korv, grillat eller kokt, med eller utan vad man vill och man kan ju köpa dricka, tidning och trisslott samtidigt!!

• Heloise

Jag har inte heller fått nått; fast när killen i kassan frågade mig efter leg så friade jag nästan!
    Ser gärna ut som 20 med livserfarenthet på 30
    Bride in England skrev 2008-12-17 12:59:45 följande:

• Kjell Präst

Lite OT, men apropå åldrar blev jag redan vid 24 års ålder kallad "gubbjävel" av en söt liten skolpojke. Vågar knappt tänka på vad jag skulle bli kallad idag, vid 41!

• lillabruden

haha ojdå! Vilken 'söt' pojke....... *harkel*

Kjell Präst skrev 2008-12-18 11:13:06 följande:

Lite OT, men apropå åldrar blev jag redan vid 24 års ålder kallad "gubbjävel" av en söt liten skolpojke. Vågar knappt tänka på vad jag skulle bli kallad idag, vid 41!
  • Hammerman

Kjell Präst skrev 2008-12-18 11:13:06 följande:

När jag var 20 trodde vissa att jag var 40...

Hur det blir när jag verkligen fyller 40 törs jag inte ens svara på.
Svar på tråden Tillrattavisad!