Varför inte möhippa?
Jag läste just en tråd där massor av folk skriver att de inte vill ha möhippa. Någon ville inte heller delta i andras möhippor.
Jag bara undrar varför?
Har ni haft dåliga erfarenheter? Eller vad?
Jag läste just en tråd där massor av folk skriver att de inte vill ha möhippa. Någon ville inte heller delta i andras möhippor.
Jag bara undrar varför?
Har ni haft dåliga erfarenheter? Eller vad?
Hon har varit på ett enda bröllop i sitt liv och det var en killkompis som gifte sig. Hon har alltså inte varit på nån möhippa och har väldigt lite koll på bröllopstraditioner...
Aha...skumt. Men då tycker jag att du ska peka in henne på BT. Säg att det finns bra tips för tärnor eller nått sånt. Du kanske inte behöver vara så tydlig. Kan tänkas att hon fattar ändå?
Men om inte så tycker jag att du ska säga det rakt ut!
Jag ville verkligen inte ha en och det hade jag gjort ganska klart för mina "väninnor". Trodde jag hade klarat mig för jag tryckte hela tiden på att om de verkligen måste fixa en hippa så MINST två veckor innan eftersom jag skulle göra maten m.m. själv men tror ni inte de kommer 3 dagar innan bröllopet när man har som mest att göra! Blir fortfarande så arg och lessen när jag tänker på det. Pga av möhippan hann jag bla inte fixa axelbandet till min klänning så jag gick och drog i den hela tiden vilket förstörde stor del av min uppmärksamhet på bröllopsdagen när klänningen halkar ner.... Fick hålla på med maten in i det sista pga av denna eländans möhippa så jag gjorde bröllopstårtan kl 10 kvällen innan vårt bröllop... Tycker det är så respektlöst när de hade HELA sommaren på sig men bara inte kunde planera... Och jag hade sagt så tydligt I TID...
Visst var de relativt "snälla" och jag sa att "då MÅSTE" jag vara hemma och det var ok men tycker det är totalt onödigt med möhippa - iaf när bruden inte själv vill!! Jag kommer ALDRIG i mitt liv arrangera en möhippa på det sättet, om jag överhuvudtaget arrangerar någon.
Hade däremot tyckt att kanske göra nåt crazy som hopp fallskärm, äta en god middag med gänget hade varit roligt men då typ 2 månader i förväg..
jag vill inte ha en möhippa där man ska bli utsliten på stan utklädd o springa runt me låtsas mus unde rförklädet, för de första tycker ja de e pisnam o inte ett dugg roligt! bjuder då heldre hem all amina vänner till mig på en (jag ska gifta mig fest) på god mat o alkohol sen gå ut o dansa osv som en vanlig dag =) så nej till möhippa men ja till fest
Att utgå från att tillfrågad tärna vet att hon"ska" fixa med hippa, kan vara riskabelt! Det had då jag inte den blekaste om förut. Däremot visste jag att det brukar(naturligt nog) vara ngn av brudens närmaste vänner som drar igång det hela.
Jag fattar inte att vissa tar den för given och dessutom dömer om de fått en bra eller dålig hippa av kompisarna. Det är väl inte självklart att de vill fira av den på det sättet. fast jag förstår om man gärna vill bli firad.
Jag tycker personligen att flera hippor jag blivit tillfrågad att vara med på blivit väldigt överdrivna. Både i kostnad och tid. Jag tycker inte det är rimligt att lägga ett par tusenlappar på en sådan sak, och hoppas mina vänner inte drar igång en sådan jättegrej.
En myskväll med tjejerna vore såklart roligt, men en heldag med upptåg från bittida till nästa morgon... nä, det behövs inte!
Miafiahallonfjärt, det gör mig ledsen att läsa att dem gjorde så känns kränkande på något vis! Jag är själv en stress-manisk person med förberedelser osv inför saker o ting och jag hade blivit galen och storbölat kl 22 på kvällen innan bröllopet om jag stått i köket än!!! *stor kram*
Hoppas dem skäms för det var inte snällt!!!! Även om tanken kanske var god, så är det handling som räknas mest i såna här fall....
Hoppas du kan se tillbaka på bröllopet iallafall och glädjas ändå!!
Förresten har du nog BT coolaste namn
Jag har också bett mina tärnor att inte ha möhippa för tätt inpå bröllopet, och det tror jag dem respekterar. Dem är minst lika sega dagen efter fest som jag, behövs minst 3dagar att ta igen sig!! (då på bara 4drinkar....japp jag håller till i tant-tråden
)
Jag blir jättegärna "hippad" och den som kommer hålla i det vet att jag blåvägrar "förnedringsbus". Jag sätter mig på röven och vägrar, så är det bara... :) Så jag tror hon fixar nåt roligt faktiskt! :D
lite tråkigt att så många tar förgivet att man ska bli "pinsamt" utklädd och råka ut för pinsamheter. självklart ska man bjuda på sig själv. slappna av och ha >ROLIGT men inga snälla vänner gör något för att skämma ut en eller klä en jätte pinsamt. man måste ju ha tanken "inte något som ajg själv inte skulle våga ha på mig"
och det är väl bara att säga:
Om ni vill hippa mig så lägger jag mig inte i MEN jag vägrar:
* sjunga
* uppträda
* klä ut mig för pinsamt
osv
osv vad man nu absolut anser skulle fördärva dagen.
eller bara säga, snälla jag vill inte klä ut mig.
Eftersom vi inte ska ha någon tärna eller marsalk funderar jag på att be en av mina kompisar att ordna en hippa eller så ordnar jag en tjejfest själv. Kan ibland tycka synd om tjejerna som ska betala och fixa för att jag hittat drömprinsen!! :)
till Pärlan 2009: en bra ide faktiskt!! Jag har alltid varit sugen på att istället för att mannen har sin fest och bruden sin, så varför inte slå ihop dem! Ha en stor brakfest tillsammans=) DET skulle jag tycka vore skitkul!
man kan kanske kalla det "hipp-sexa"=P
jag vill gärna ha möhippa, kan stå ut med lite pinsamheter, men låt mig slippa sjunga för allmänheten bara, så är jag nöjd haha.
jag vill inte ha nån möhippa för jag är inte speciellt förtjust i överraskningar. Vill ha lite koll på vad som ska hända och när det ska hända. Dessutom tycker jag inte om att stå i centrum.
Vill nu skrev 2008-12-14 12:51:40 följande:
Söderlund: var tärna när min syster gifte sig, och hon sa tidigt (med glimten i ögat) "ja, glöm inte att det är tärnans uppgift att ordna möhippa"- det hade jag väl gjort ändå, men det var faktiskt skönt att få det uttalat från henne att hon ville ha en möhippa, så hinta du din tärna på något fint sätt så trillar säkert polletten ned...
Och själv har jag gjort klart att jag INTE vill ha någon möhippa!!!
Jag är för det första ingen partymänniska (efter klockan nio sitter jag mest och funderar på när det är ok att gå hem...), och efter att ha flyttat omkring och bott ett år här, ett par år där under ca 15 år så har jag många bekanta, men väldigt få nära tjejkompisar så det skulle bara kännas tragiskt att försöka få ihop något tror jag...
Hade jag haft ett stort tjejgäng som jag umgåtts med, så kanske jag tänkt annorlunda..??
jag får ju absolut ingen möhippa för jag gifter mig hemligt, men vi har haft några för kompisar senaste året.. jag har INTE varit med o planerat så det har ju ingått det traditionella "klä-ut-o-skäm-ut-på-torget-spektaklet"... BLÖ... hoppas verkligen mina vänner skulle känna mig såpass att dom vet att det inte skulle vart ngt alternativ för mig.. däremot GÄRNA lite champagne, jordgubbar, spa osv med tjejerna..
får väl se, har även haft lite fruhippor i gänget så man kanske inte går säker fast man gifter sig i hemlighet