• JFKanna

Bröllop = fånigt?

Jag och min underbara pojkvän Jörgen har planerat bröllop ett tag men nu så har jag börjat få kalla fötter. Inte för att jag inte älskar honom, utan mest för det känns lite "töntigt" med hela grejen. Patroniserande på något vis. Att stå där och visa upp för hela världen hur rekoderlig man är. Ibland känner jag att jag helst av allt skulle jag vilja bjuda mina vänner på en rejäl spritfest.

Någon som kännt samma sak?

• Svar på tråden Bröllop = fånigt?
  • VFlisa

Bride in England skrev 2008-12-12 16:24:24 följande:

Ja men vad skont att inte komma ihag nagot av brollopsdagen. Synd for dig att du inte kan anvanda samma knep.
    Nu tycker jag du verkar lite sarkastisk här. Ja, visst jag hade gärna haft en sjudundrande spritfest men jag respekterar min killes och hans familjs religion och väljer att ha ett urtråkigt stelbent och präktigt alkoholfritt bröllop. Jag får se till att bli riktigt i gasen på möhippan istället och kanske passa på att vara lite "stygg".
  • Bride in England
    VFlisa skrev 2008-12-12 16:40:17 följande:
    Bride in England skrev 2008-12-12 16:24:24 följande:
    Nu tycker jag du verkar lite sarkastisk här. Ja, visst jag hade gärna haft en sjudundrande spritfest men jag respekterar min killes och hans familjs religion och väljer att ha ett urtråkigt stelbent och präktigt alkoholfritt bröllop. Jag får se till att bli riktigt i gasen på möhippan istället och kanske passa på att vara lite "stygg".
    Jag var sarkastisk av vilje - trodde att du ocksa var det. My apologies!! Synd att du kanner sa infor ditt brollop, hoppas du far en kul mohippa iaf.
  • Celeste97

Jag tycker att det är både töntigt och patroniserande att ge sig på folk som inte dricker alkohol och på folk som vill ha en fest av anledningen att de vill visa att de älskar varandra.

Det börjar lukta troll...

• Julia78

ursäkta mig, men vad menade du med "troll" Celeste79?

• Hammerman

Vafalls? Ett troll? Du, det finns bara plats för ett troll på det här forumet, och det trollet är jag!

Ge... mig... behörighet... till... adminpanelen!

• Julia78

Vaa?
    vad i helafriden menas med TROLL??
    jag fattar ingenting

• Julia78

Aha, tack Celeste97. hade aldrig hört uttrycket innan

• Celeste97
    Julia78 skrev 2008-12-12 21:33:17 följande:
    Aha, tack Celeste97. hade aldrig hört uttrycket innan
    Så lite så! Det finns andra roliga fenomen på BTs forum. I hätska debatter som börjar urarta kan det hända att en medlem "plockar fram popcornen". Vilket betyder ungefär "Nu när folk börjat kasta skit fram och tillbaka på varandra tänker jag stanna utanför och bara titta på spektaklet. Till god underhållning passar dessutom ett bra snacks!".
  • Julia78

Hur gör ni rutorna med citaten?
    Är helt ny här, det finns inget liknande å de andra forum jag vatt på innan...

• Celeste97

Vid varje inlägg finns i övre högra hörnet en liten cirkel med tecknen "A (ungefär). Klicka på den, så citerar du hela det inlägget.

• Luucie

Fattar inte varför folk hela tiden påpekar att "vi gifter oss för VÅR skull"...det är väl ändå en förutsättning?!

Sen går man väl in i det hela med tanken att det bara ska ske en gång och att man faktiskt vill göra det oförglömligt av fler skäl än att " vi gör det för VÅR skull"...

En härlig middag på tu man hand med skumpa och mys unnar vi oss ofta. Även middag med de närmaste.

Nej när vi gifter oss blir det trumpeter och studsmatta, sprit och karneval!!!!!!!!!!!!
    More is more people

• MulleNuh

Jag vill ha alla med när jag gifter mig!!! Och va kul det ska bli!

Svar på tråden Bröllop = fånigt?