Hmm, jag gillar INTE att bli full.
Däremot kände jag och min man att ett stort bröllop var helt fel för oss. Vi gifte oss för VÅR skull, framförallt för den juridiska trygghet det innebär att vaar gift (och speciellt om man får barn). Därför ville vi inte ha en stor pampig fest, utan fokuserade på att det skulle vara helt och hållet vår stund, en stund för oss att ta förhållandet ett steg längre genom att visa att vi båda var beredda att acceptera den bindning som ett äktenskap ändå inenbär till den andra. vi gifte oss hemligt, med bara föräldrar och syskon med och vi hade ingen fest efteråt. Däremot satsade vi rätt mycket pengar ändå, på en riktigt lyxmiddag, lyxiga viner och champagne, lyxiga förberedelser, lyxiga ringar, lyxigt hotell mm. eftersom vi inte hade några gäster att betala för kunde vi göra detta och ändå komma undan med mindre än vad ett vanligt bröllop skulle kostat. För oss var det viktigt att det var intimt och personligt, och att vi kunde lyxa för oss själva.
Alla måste hitta sitt sätt att fira att man ingår äktenskap. Det som var rätt för oss kan kännas helt fel för någon annan.
För det är väl själva bröllopet med fest och allt du känner dig tveksam till och inte till själva äktenskapet, eller? För då hjälper ju inga råd i världen hur man kan utforma sin dag.