• W2B Blom

Italien

Vårt önskemål är att åka till Italien på vår bröllopsresa. Någon som har varit där och kan rekommendera något bra resmål? Det spelar ingen roll om det är Rom, Milano eller Venedig eller någon annanstans, huvudsaken är att platsen ska kännas perfekt för en smekmånad...

Eller finns det andra förslag på länder? Vart ska ni åka/vart åkte ni?
    Vi vill inte till Kanarieöarna eller till Thailand, då vi tycker att det för tråkigt och alldelens för vanligt resmål, utan vi vill ha det mer personligt, så alla tips är välkomna

Lev livet - det går inte i repris
  • Svar på tråden Italien
  • Anciii

ok tack för tipsen!! ska söka mer på nätet...

• sarling

Gillar man supermoderna hotell är SAS Radisson fint. Ligger centralt också! Men då får man ett hypermodernt hotellrum utan dörrar och helt i vitt... älska eller hata typ

• Anciii

åhh det låter helt i min stil.. jag älskar när det är vitt och ser fräscht ut..

• W2B Blom

Åh, tusen tack för tipsen! {#lang_emotions_tomte}

♥ Att inte bestämma är också att bestämma ♥
  • EmMa09

Rom är verkligen fantasktiskt! Bodde där när jag var liten och har återvänt ett flertal gånger...Under sommarmånaderna (juni-augusti) är det VÄLDIGT varm och mycket folk. så jag skulle rekomendera våren eller hösten! sen finns det så många fina småorter omkring Rom där man kan sola o bada o bara ha det underbart!!! varför inte ta en tripp ner till Neapel, det är en mycket vacker och romantisk stad med sin vulkan o Pompeji!

• Lantzakeri

SofieochJamie Du får gärna skriva ner allt om er resa till min mail med! Vilka hotell hade ni? Var det bra?

• Lellelus

Vi har också planerat att åka till Italien ca 1 vecka i augusti. Har tänkt flyga till venedig eller milano och bila oss neråt mot Toscana. Har du någon favorit by eller vingård i Toscana som du kan tipsa om?

• sarling

Jag har varit i Castiglione della Pescaia, det var mysigt. Hittade den här länken tex www.castiglionepescaia.it/indexeng.htm

Har man dessutom bil kan man göra turer innåt landet tex till Florens, jättevacker natur på vägen och trevligt med storstadsbesök

• MTTM
    wohohohohoh skrev 2008-12-02 17:50:29 följande:
    Mezzatorre, ja vi har vart dar de senaste 2 aren, det ar helt fantastiskt,..
    Jag tittade in på deras hemsida och det såg ju jättemysigt ut! Men jag fattade inte riktigt vart i Italien det ligger.... ? Hur är priserna?
  • 011110

Jag och min M2B bokade resa till Sicilien sista veckan i maj idag. Ingen av oss har varit där förut, men vi har pratat om det.
    Vi vill inte till en storstad som Rom på bröllopsresa, utan vara vid havet. Sola, bada och bara ta det lugnt.
    Jag hade gärna åkt till Malaysia eller något annat exotiskt, men många av sagoresmålen har inte säsong i maj-juni, och de kostar betydligt mer. Det får bli en annan gång, när vi inte har ala andra bröllopsutgifter samtidigt (attans vad dyrt det är med bröllop!)

Vi hoppas och ser fram emot vår/tidig sommar med massa blommor och att slippa alltför stekande hetta.
    Sara

• Lolailola

Gardasjön? jätte mysigt enligt mig

Svar på tråden Italien