SofieochJamie skrev 2008-12-02 13:43:58 följande:
I somras åkte vi på en resa till italien och det var det bästa vi gjort någonsin och vi kommer aldrig glö
mma.Vi fög in till Rom där vi var några dagar, och jag måste säga att vi älskade nog Rom mest av allt. Så mycket otroligt att se och vi bodde i en jätte fin lägenhet med gångavstånd till allt.Sen hyrde vi en bil och började vår resa norrut (med en förprogramerad gps - ett måste!) Vi bodde på flera förbokade ställen i Toscana som jag hittat på internet bland annat en vingård som vi blev så kära i att vi skulle gifta oss där, men budgeten satte tyvärr stop. Vi bodde även högt uppe i bergen där vi tog ridlektioner mm. Jag skulle kunna skriva en hel bok om våran resa för vi såg så himla mycket. Det var otroligt romantiskt och det vara bara vi två. Vi åt fruktansvärt god mat varje dag, ofta på små inhemska restauranger och vi drack även vin varje kväll. Det var ju så gott.. och billigt :)Under våra två veckor spenderade vi ca 23.000 men då ingår flyg, bil, bensin, alla hotell och resturang middag och vin och även lite vin från vingården att ta
hem.Om du vill ha fler tips så skriv till mig så hjälper jag gärna till med tips på ställen att bo mm.
Åh, vi vill veta allt om resan! Vad kul att hitta någon som har varit där och kan rekommendera Italien. Varför tyckte ni bäst om Rom? Var det god mat? Tänkte att äkta italiensk mat måste vara supergott!
Du får gärna skriva ner allt om ert resmål i min gästbok eller mail! Vilket hotell hade ni? Var det bra? Provade ni många restauranger? Var dom bra? Vi har klurat lite grann och det lutar mest mot Rom... Vet "bara" tre kända saker som man måste besöka där, och det är Colluseum, Spanska trappan & St:peterskyrkan. Finns det mer sevärdigheter?
Förmodligen kommer vi att åka högst i 1 vecka då vi även är lite sugna att åka på en annan weekendresa senare vid höst, kanske till London. Men på en vecka kanske man hinner med ganska mycket också? Hyrde ni bil? Var det svårt att köra där? Tänkte då vi var i Paris rekommenderade dom inte att köra bil där då fransmännen kör helt galet. Men italienarna kanske kör lite bättre.
Ja, skriv och berätta allt som var bra & dåligt, alltid kul att få lite ideér!