• madeleine84

Blir inget bröllop

igår fick min sambo reda på att skanska ska varsla 2000 arbetare så nu blir det inget bröllop. han kan få sparken när som helst. känns så tråkigt, men jag måste tänka på vad som är bäst för familjen. och det blir ju att spara så att vi har råd att behålla allt vi har. så nu hoppas jag på ett bröllop inom en snar framtid. men lite ledsen får man ju vara.

• Svar på tråden Blir inget bröllop
  • mammatilltvå

Hej!
    Detta är helt otroligt...
    Jag är 85a
    Har 2 barn
    sambon jobbar på SKANSKA
    Vi har samma bröllopsbudget typ
    Och planerar bröllop till samma dag!

Vilken region tillhör din karl? Min jobbar i nacka forum, som planeringschef inom mark och anläggning tror jag det heter. Har varit anställd ca 1½ år.

Hoppas hoppas verkligen att de inte får sparken, men det är ju inte lätt att veta. Vi förtsätter planera vårat bröllop än så länge, får se hur det blir längre fram...

Kramar!

• Fenixx

uch vad tråkigt. men som du säger, ens familj och hem måste gå i första hand. men hoppas han hittar något annat och ni snart får erat bröllop.

• Drom

oj, är du redan tvåbarns mamma, du blev du mamma som ung, hur har det varit?

mammatilltvå skrev 2008-12-07 23:40:19 följande:
    Hej! Detta är helt otroligt... Jag är 85aHar 2 barnsambon jobbar på SKANSKAVi har samma bröllopsbudget typOch planerar bröllop till samma dag!Vilken region tillhör din karl? Min jobbar i nacka forum, som planeringschef inom mark och anläggning tror jag det heter. Har varit anställd ca 1½ år.Hoppas hoppas verkligen att de inte får sparken, men det är ju inte lätt att veta. Vi förtsätter planera vårat bröllop än så länge, får se hur det blir längre fram...Kramar!
  • Monique81

Min sambo blev varslad från sitt jobb och ska få gå den 10 februari. Det var inte " sist in, först ut" som gällde. Tack och lov så har han haft turen på sin sida och har redan fått ett nytt jobb. (kan säga att det händer ju inte ofta om man bor i norra sverige. Finns inte så mycket jobb).

Vi planerade in ett brölop till dn 11/7 men vi ska inte ställa in det.
    Jag förstår om ni vill skjuta på det om ni planerat att det ska få kosta så mycket. Vi kör ändå...och hade han inte fått nytt jobb så hade vi gjort det bästa av situationen.

Jag är dessutom arbetslös

Jag håller tummen för er...

09-07-11
  • mammatilltvå
    Drom skrev 2008-12-14 18:44:29 följande:
    oj, är du redan tvåbarns mamma, du blev du mamma som ung, hur har det varit?
    Lite OT, men detta är min historia... :)
    Jag blev gravid precis efter min 19års dag och fick första dottern 3 månader innan jag fyllde 20. Var inte planerat, hon är ett sk ppillerbarn...
    Vi bodde hos sambons föräldrar de första 8 månaderna av hennes liv, sen fick jag nog och skaffade oss en lägenhet. Min M2b är 1 år äldre än mig och pluggade på KTH då hon föddes 2005, och tog examen 2007, så ekonomiskt var det inte lätt. men eftersom att vi aldrig haft några mängder med pengar så såg vi inte det som ett problem... Har aldrig behövt ta hjälp av soc, fast jag tror att vi egentligen levde under existensminimum.
    Vi bestämde att så fort sambon blivit klar med skolan och fått fast jobb så ville vi ha ett till barn. Det tog sig på första försöket, och månaden efter att vi fått + skrev vi kontrakt på ett radhus. Jag var nästan 22½ år när dotter nummer 2 föddes.
    Visst var inte förutsättningarna de bästa, men från det att vi flyttade till eget boende så har jag inte känt mig annorlunda jämfört med andra mammor tror jag.

Vi är unga för att vara 2 barns föräldrar, men på samma gång så känner jag mig inte ung på det sättet i min mammaroll. Vi pratade faktiskt om det här om dagen, att vi nog är världens svenssons med 2 barn, radhus, katt och kombi... :)

Och om lite mer än 8 månader gifter vi oss med våra prinsessor som näbbar! *lycka*
  • skille

Jeg forstår hvordan du har det, jeg fikk samme beskjed på fredag... men jeg har klart å leve noen måneder uten shopping og har spart mye penger, så blir jeg oppsagt så kan vi fortsatt gifte oss, samt at min mamma hjelper til med ekstra penger om det skulle bli nødvendig.
    Har dere spart noe penger til bryllupet??

• cillissa

kärlek e ju i nöd o lust o mitt råd är att ni gifter er, men gör ett enkelt bröllop med bara du o han där ni bekräftar er kärlek till varandra. Behöver inte ha nån fest, utan gör något mysigt tillsammans bara du o han.

• Bluebride

liten rättning, fick mitt barn redan i december pga problem med flödet i navelsträngen

• MrsWindh

Jättetråkigt, men det viktigaste är ju att ni har varandra!

• anglagarden

Självklart får du va ledsen!
    Men som man säger, inget ont som inte för något gott med sig!

All lycka till er med allt!

• Prazzen
    Bluebride skrev 2009-01-27 14:15:35 följande:
    liten rättning, fick mitt barn redan i december pga problem med flödet i navelsträngen
    Grattis till bebisen.
    Hoppas allt gick bra eftersom det vart tidigare än beräknat
  • Wicsen

madeleine84: har ni fått något exakt besked än på huruvuda det blir uppsägning eller inte för din sambo? Hoppas så att det löser sig till det bästa för er!! Lycka till!

• passionsblomman

Ojojoj! Hur har det gått!?! Jag hoppas allt är bra med bebis och dig?och pappan såklart.

Bluebride skrev 2009-01-27 14:15:35 följande:
  • Bluebride

Jadå det går bra, lite jobbigt att bo på sjukhus bara.

Prazzen skrev 2009-01-27 22:30:35 följande:
    Grattis till bebisen.Hoppas allt gick bra eftersom det vart tidigare än beräknat
    [/citat]

Det har gått bra, hon blir större och tyngre. 35cm å 1244g idag
    passionsblomman skrev 2009-01-28 00:04:13 följande:
    [citat]
    Ojojoj! Hur har det gått!?! Jag hoppas allt är bra med bebis och dig?och pappan såklart.
Svar på tråden Blir inget bröllop