Drom skrev 2008-12-14 18:44:29 följande:
oj, är du redan tvåbarns mamma, du blev du mamma som ung, hur har det varit?
Lite OT, men detta är min historia... :)
Jag blev gravid precis efter min 19års dag och fick första dottern 3 månader innan jag fyllde 20. Var inte planerat, hon är ett sk ppillerbarn...
Vi bodde hos sambons föräldrar de första 8 månaderna av hennes liv, sen fick jag nog och skaffade oss en lägenhet. Min M2b är 1 år äldre än mig och pluggade på KTH då hon föddes 2005, och tog examen 2007, så ekonomiskt var det inte lätt. men eftersom att vi aldrig haft några mängder med pengar så såg vi inte det som ett problem... Har aldrig behövt ta hjälp av soc, fast jag tror att vi egentligen levde under existensminimum.
Vi bestämde att så fort sambon blivit klar med skolan och fått fast jobb så ville vi ha ett till barn. Det tog sig på första försöket, och månaden efter att vi fått + skrev vi kontrakt på ett radhus. Jag var nästan 22½ år när dotter nummer 2 föddes.
Visst var inte förutsättningarna de bästa, men från det att vi flyttade till eget boende så har jag inte känt mig annorlunda jämfört med andra mammor tror jag.
Vi är unga för att vara 2 barns föräldrar, men på samma gång så känner jag mig inte ung på det sättet i min mammaroll. Vi pratade faktiskt om det här om dagen, att vi nog är världens svenssons med 2 barn, radhus, katt och kombi... :)
Och om lite mer än 8 månader gifter vi oss med våra prinsessor som näbbar! *lycka*