• Ankan80

OT Vad gör ni tillsammans på vardagarna?

Ni som inte har barn, har ni några tips på vad man kan göra tillsammans på vardagarna? Vi tittar mest på tv resp. surfar. Någon gång i veckan tränar vi tillsammans eller går promenader.

Båda jobbar heltid så det är inte så att man har jättemycket energi över.

• Svar på tråden OT Vad gör ni tillsammans på vardagarna?
  • Miafiahallonfjärt

Vi lagar mat (oftast lagar jag medan han städar undan och diskar)... Äter ihop, duschar ihop ibland (har inget badkar), handlar.. Igår bakade vi pepparkakor Mycket yatzy sista veckorna, spelar spel.. Hittat några DVDserier vi följer när lusten finns även om vi inte slötittar på tv. Sen försöker vi lägga oss tidigt ibland så vi bara kan prata och kramas länge..

Hmm... Tja.. Sen har vi vänner eller föräldrar på besök eller så är vi hos dem minst en gång i veckan.. Gubben är borta mycket genom musiken, han spelar lite varje kväll hemma nästan också.. Och jag pysslar... Just nu är det bröllopsalbumet som tar lite tid..
    Sen korrekturläser vi nästa bibelutgåva tillsammans...

• Therese 83

På vardagarna händer inte allt för mycket. Myser lite, ser på tv, tränar. Men så fort fredagen kommer gör vi alltid oss en drink och "firar". Gör god mat och njuter av varandras sällskap.
    Lördagar kan förmiddagen gå åt till att det uträttas lite ärenden eller med en promenad. Bakar ofta, dock ensam. Planerar den goa middagen med en drink eller ett glas vin samtidigt som musiken vrålar från högtalarna. Kanske ett parti spel innan vi kikar på tv.

• Ankan80

Tack alla ni som svarat.
    Det verkar inte som om vårat liv skiljer sig så mycket från er andras.

Känns ibland som om alla gör så mycket hela tiden.

• ElinPierre

När vi börjar studera hoppas hoppas jag på att vi kan ha sådana helger.. Låter helt underbart.. Som det är nu har vi knappt en enda helgdag hel ledig tillsammans.. Vi jobbar väldigt oregelbundet...

Therese 83 skrev 2008-11-26 15:26:28 följande:

På vardagarna händer inte allt för mycket. Myser lite, ser på tv, tränar. Men så fort fredagen kommer gör vi alltid oss en drink och "firar". Gör god mat och njuter av varandras sällskap. Lördagar kan förmiddagen gå åt till att det uträttas lite ärenden eller med en promenad. Bakar ofta, dock ensam. Planerar den goa middagen med en drink eller ett glas vin samtidigt som musiken vrålar från högtalarna. Kanske ett parti spel innan vi kikar på tv.
  • Tooticki

Vi har ingen TV då vi båda tycker de är riktiga tidstjuvar, däremot har vi en projektor så vi kan kolla på filmer. Vi har hund så det blir mycket promenader, gärna med lite pic-nic. Vi lagar mat, går ut och äter, bjuder hem vänner, går hem till vänner, träffar vänner var för sig på stan, läser, lyssnar på musik, planerar resor, surfar, duschar alltid tillsammans, bakar etc...

• Therese 83

ElinPierre
    Takc så mycket. Allt känns jättebra med dessa helgen. Hoppas att ni får detsamma

• 090208

Vi (jag...) ar sa j*vla trakiga. Bor i London och det finns 1000 grejer att gora. Men... Zzzz...

Nja, vi gar ofta runt pa stan och "kollar" bara. Och det ar ju helt ok i London, ser alltid nat nytt eller kul.

Nar vi flyttar till Gotland kommer jag dock titta in i denna trad igen for insperation...

Och eftersom jag ar sa himla trakig och slo sa passar eftermiddagen alldeles utmarkt for *snusk*, sa kan jag glad och med gott samvete somna kl. 21...

• passionsblomman

När jag och sambon gick och väntade på att sonen skulle välja dag att födas, och det var omöjligt att sova...
    ...spelade vi Monopol som värsta mupparna... fast vi hade dökul!

Nu spelar sonen och sambon Monopol istället... Jag hänger med er

• twoheart

Spel jag kan rekommendera är Carcassonne och Spank the monkey. Båda är riktigt roliga och funkar mycket bra att spela när man är två!

Märkte att vår vardag är ganska lik andras! Vi spelar spel rätt ofta, ser på tv-serier (på dvd då för tv har ju inte mycket att erbjuda - såvida det inte är tisdag och dags för House!), lagar mat och diskar tillsammans (oftast). Badar i badkaret tillsammans, en kväll brukar gå åt till att veckohandla, städar lite grann... Ja det där lät ju kanske lite trist, haha, men hellre göra det på vardagarna än att lägga helgen på det! Löser korsord, pratar, myser, ringer mamma, surfar, planerar bröllop... Det är ju inte så himla många timmar när man har hemma på vardagen när man jobbar heltid och pendlar...

• silvera

Min man jobbar utomlands, så vi ses bara på helgerna, och då brukar jag jobba...
    men nu har jag sagt upp mig, och ska leta nytt jobb så att vi kan umgås mer på helgerna.

När han kommer hem så är det meningen att vi ska renovera lägenheten, men han är ju sååå trött då, ni vet, så där som bara karlar kan vara... så nu har det tagit snart två år, och vi har fortf inte börjat i vardagsrummet... Jag gör det jag hinner själv under veckorna, men jag vill ju att VI ska göra det. Nu sista tiden har han ringt efter sin pappa, som kommer hit på helgerna och sätter upp tapeter och lägger golv... 
    Men sovrummet och vår klädkammare är klara, så det känns ju bra!

Ibland spelar vi  Betapet (Alfapet på nätet) och det är ju kul! Kan rekommenderas!

Just nu pluggar jag nederländska, och mannen läser en distanskurs i nederländska också, så det kan man ju säga att vi gör tillsammans på kvällarna.

Jag har börjat träna *jättestolt* och försöker nu få med mannen, så att han gör något han med, men vi får se hur det går, han är lite motsträvig...Han vill hellre sitta vid sin kära dator, och surfa och jobba.

Vi har ett gäng katter som det ska pysslas med också, så på helgerna så brukar de få en riktig genomborstning av mannen, eftersom jag ju sköter dem under veckorna, och bara brukar borsta dem lite lätt. Så mycket av vår tid går åt att gulla och fixa med katterna.

Sedan brukar vi väl försöka hinna med lite annat också, men helgerna blir så kompakta, och det är så mycket som ska hinnas med, att ibland så glömmer vi nog bort varför vi är gifta...

• MrsWindh

Vi är liet som er TS, så en gång i veckan har vi en "elavstägning". Då är det bara levande ljus och varandra som gäller. Vi brukar sitta och prata om framtiden - ha gemensamma mål, läsa ihop, lyssna på musik (viss el få funka), och bara njuta av varandras sälskap. Det är så mysigt. Oftast blir det lite god mat på det eller en efterrätt..

Vi har oxå börjat spela dataspel ihop vilket är jättekul. Det gäller att göra det vanliga vardagssakerna tillsammans, och intressera sig för vad den andra tittar på/surfar efter på datorn.

• millanros

Förutom att spela spel och titta på tv tillsammans så gick vi med i en förening (www.cisv.se) och engagerade oss där innan vi fick barn.. Vi satte dock upp "spelregler" för hur vi skulle förhålla oss till saker när vi där osv.. funkade bra ända tills jag blev gravid och enligt vissa i styrelsen tyckte att jag var ju gravid/mamma så jag kunde ju inte göra något längre... (könsrollen som vi i föreningen försöker jobba bort bland annat ) blev då arg och vi gick ur föreningen...

Obs.. föreningen är super!!! Dock så hade vi en del insnöade i styrelsen.. Så det är ju inte föreningens i sig utan de enskilda individerna...

• celtic

Vi brukar beställa hem mat och bakar ibland, ladda ner ngn film och kolla på den och bara mysa. Ingen av oss har massa energi på vardagskvällarna. På helgerna brukar vi gå på stan, gå på promenader, mysa i sovrummet :), gå på bio, umgås med vänner, gå ut och festa. Vi ses inte så mycket för vi jobbar väldigt olika tider så jag gillar att bara vara i samma rum och hänga och prata en massa.

Svar på tråden OT Vad gör ni tillsammans på vardagarna?