Min man jobbar utomlands, så vi ses bara på helgerna, och då brukar jag jobba...
men nu har jag sagt upp mig, och ska leta nytt jobb så att vi kan umgås mer på helgerna.
När han kommer hem så är det meningen att vi ska renovera lägenheten, men han är ju sååå trött då, ni vet, så där som bara karlar kan vara... så nu har det tagit snart två år, och vi har fortf inte börjat i vardagsrummet... Jag gör det jag hinner själv under veckorna, men jag vill ju att VI ska göra det. Nu sista tiden har han ringt efter sin pappa, som kommer hit på helgerna och sätter upp tapeter och lägger golv...
Men sovrummet och vår klädkammare är klara, så det känns ju bra!
Ibland spelar vi Betapet (Alfapet på nätet) och det är ju kul! Kan rekommenderas!
Just nu pluggar jag nederländska, och mannen läser en distanskurs i nederländska också, så det kan man ju säga att vi gör tillsammans på kvällarna.
Jag har börjat träna *jättestolt* och försöker nu få med mannen, så att han gör något han med, men vi får se hur det går, han är lite motsträvig...Han vill hellre sitta vid sin kära dator, och surfa och jobba.
Vi har ett gäng katter som det ska pysslas med också, så på helgerna så brukar de få en riktig genomborstning av mannen, eftersom jag ju sköter dem under veckorna, och bara brukar borsta dem lite lätt. Så mycket av vår tid går åt att gulla och fixa med katterna.
Sedan brukar vi väl försöka hinna med lite annat också, men helgerna blir så kompakta, och det är så mycket som ska hinnas med, att ibland så glömmer vi nog bort varför vi är gifta...