• Ankan80

OT Vad gör ni tillsammans på vardagarna?

Ni som inte har barn, har ni några tips på vad man kan göra tillsammans på vardagarna? Vi tittar mest på tv resp. surfar. Någon gång i veckan tränar vi tillsammans eller går promenader.

Båda jobbar heltid så det är inte så att man har jättemycket energi över.

• Svar på tråden OT Vad gör ni tillsammans på vardagarna?
  • Ankan80

Nej nej, vi har inga problem så. Hade bara lite idétorka.

Men vi löser datorplaceringen med ett barn då det måste ha kontorsrummet.

ElinPierre skrev 2008-11-26 12:58:41 följande:
    Lös inte era problem med en graviditet.. Lyckas ni inte blir det synd om barnen!Se till att ordna det innan ni blir gravida istället, då kommer nog allt kännas mycket roligare!
  • Ankan80

Vi spelade yatzy och gin rummy ett tag

• Hemlig2009

Ja, planering blir det mycket ihop. Ibland så mycket att det står oss upp i halsen, vi håller på att bygga hus samtidigt som vi nu bestämde att vi skulle gifta oss också. Och mässor är trevliga att gå på i samband med allt planerande! Finns ju både till huset och till bröllopet...

• shakynose

Jag tycker att det är alldeles nog med att ha matstunderna, tevesoffan, träningen och badkaret. Behövs inga fler planerade aktiviteter på vardagarna anser jag. Men det är oerhört viktigt för oss att göra spontana saker lite då och då! När man inte har barn kan man ju unna sig utekvällar och utflykter utan att behöva tänka på att vara hemma en viss tid. En av de stora fördelarna med vuxenlivet! Det brukar aldrig vara någonting vi måste anstränga oss för att hitta på. Det kommer när man känner för det. Och man orkar även om man jobbar heltid, jag lovar!

• Ankan80

Vi har hus, men har lyckats renovera det mesta. Bara lite småpyssel kvar.
    Men men man kan alltid hitta på mer. Bastu kom upp häromdagen

• SweetSun

vi löser korsord,
    spelar spel,
    hälsar på på vänner och svärföräldrar, bjuder hem vänner och svärföräldrar,
    ser på film,
    planerar bröllop,
    lägger oss nån timme tidigare och bara ligger och pratar.
    Lyssnar på skivor och dricker te.

• Ankan80

Nu när man ser allas listor så märker man ju att man gör en hel del som man glömmer att man gör

• Bridemma

Såhär ser det ut för oss:
    jag och min sambo gillar inte tv:n utbud och tittar därför inte så mycket på den. Surfa kan vi göra på jobbets raster. Så när vi är hemma så blir det laga mat tillsammans, gå promenader, handla, träna ihop eller var för sig. Dessutom gillar vi att spela spel typ yatzy, chigago (kortlek) eller triviall pursuit. Dessutom bakar vi mycket bröd på kvällarna eftersom det är godast! Hm....vad gör man mer? Ofta är det aktiviteter med andra vanner såsom bio, fika, middag på onsdagar....Så det är så vår vardag ser ut....

• ElinPierre

Min P är jätteduktig på gitarr och vi älskar båda att sjunga, så det är något jag önskar att vi gjorde.. Bara sitta och spela och sjunga för oss själva.. Men P tycker det känns "uppstyltat" och det blir mest jobbigt...

• andbeyond

Tips på spel:
    Carcassone med olika expansioner. Funkar jättebra på två :)
    sv.wikipedia.org/wiki/Carcassonne_(s%C3%A4llskapsspel)

Att ta långa promenader tycker jag är ett härligt sätt att umgås. Då kan man som inte göra mkt mer än att prata med varandra.

Svar på tråden OT Vad gör ni tillsammans på vardagarna?