• nni

Ni som ska på smekmånad i sommar...

Vart ska ni åka?
    Vi vill åka till en mysig, naturfin ö (eller litet land) som har genuin känsla! Varmt väder och sandstränder e måsten! Har Grekland - Kefalonia som favorit eller annan ö i Grekland. Men e inte helt inrutade på det ännu!
    Har ni bokat?

• Svar på tråden Ni som ska på smekmånad i sommar...
  • älskarlivet

Vi hade all inclusive i Egypten och det var fruktansvärd mat så vi gick ut och åt vissa dagar ändå.. Det var samma mat i 7 dagar och ingen arabisk mat över huvud taget..

nni skrev 2008-11-21 11:37:57 följande:
    Vi tänker precis tvärtom, vi vill kunna äta "gratis" på hotellet o ha det bekvämt, men visst går man ut o äter ngn gång. Sedan om det e fint hotell så e det fin mat får man hoppas. (Har inte haft all inclusive innan, skulle tycka det var riktigt skönt!)
  • älskarlivet

Jag har varit i Israel, men skulle aldrig fastna i Tel Aviv, då får man inte se det riktiga landet. Åk till Jerusalem, Nazareth, Yardenit, Haifa etc.. Åk in på Västbanken till Betlehem, Döda Havet etc..

Jag var där i 4 veckor, jobbade i och för sig om volontär i Betlehem, men hade gärna åkt dit igen, finns så mycket som jag inte hann se!

• Flisa80
    2BMarriedSoon skrev 2008-11-21 08:27:43 följande:
    Flisa 80; vart ska ni bo i Bali? Och vilket hotell? Vi funderar också på Bali i slutet av maj. Har kollat lite på Nusa Dua (hette det så?... glömsk). Bokat resa för 17000 (båda två) men inget hotell än. Dock ej betalat resan än så det finns tid att ändra om man vill.
    Har svarat i din gärstbok istället för här...
  • Heloise

Ja fast vi kan bara vara bort i en vecka, så vi får åka en gång till om vi inte hinner se tillräckligt. Men har tänkt oss att göra ngn utflykt.
    Sedan har man ju olika uppfattningar om vad man vill göra på semestern och just smekmånaden vill jag bara vila och ha det skönt, men eftersom min m2b är rastlös så vill vi ha ngt som kombinerar och ger oss möjligheter till båda delarna.
    Har dock inte bestämt oss 100% jag är väldigt förtjust i Italien och kan mkt väl tänka mig att åka dit oxå.

älskarlivet skrev 2008-11-21 12:36:29 följande:
    Jag har varit i Israel, men skulle aldrig fastna i Tel Aviv, då får man inte se det riktiga landet. Åk till Jerusalem, Nazareth, Yardenit, Haifa etc.. Åk in på Västbanken till Betlehem, Döda Havet etc..Jag var där i 4 veckor, jobbade i och för sig om volontär i Betlehem, men hade gärna åkt dit igen, finns så mycket som jag inte hann se!
  • Heloise

Italien kanske skulle vara ngt för er nni?

• nni
    älskarlivet skrev 2008-11-21 12:34:27 följande:
    Vi hade all inclusive i Egypten och det var fruktansvärd mat så vi gick ut och åt vissa dagar ändå.. Det var samma mat i 7 dagar och ingen arabisk mat över huvud taget..
    Men ja, smaken e som baken. Tror de har god mat på ett **** + hotell. Visst kanske man tröttnar på maten, men man får ju äta ute någon kväll då.

Heloise; Ja Grekland o Italien har vi vatt inne på innan. Men e mycket dyrare! Som sagt ska återvända till Grekland men kanske inte som smekmånad...
    Känner starkt för just vårt resemål som jag nämnt innan! Har det vi efterstävar mest. Nära sandstrand, högklassigt hotell, avkoppling. Samt utflyktserbjudande. Ska åka 2 v så hinner nog med en del förutom att lata oss på stranden med varsin drink.
  • älskarlivet

Fast det är synd att åka till ett sådant land som Israel om man inte tänkt uppleva landet. I Tel Aviv är det inte det "äkta" landet..

Jerusalem är för övrigt den vackraste staden jag någonsin sett och upplevt!

Heloise skrev 2008-11-21 14:52:52 följande:
    Ja fast vi kan bara vara bort i en vecka, så vi får åka en gång till om vi inte hinner se tillräckligt. Men har tänkt oss att göra ngn utflykt.Sedan har man ju olika uppfattningar om vad man vill göra på semestern och just smekmånaden vill jag bara vila och ha det skönt, men eftersom min m2b är rastlös så vill vi ha ngt som kombinerar och ger oss möjligheter till båda delarna.Har dock inte bestämt oss 100% jag är väldigt förtjust i Italien och kan mkt väl tänka mig att åka dit oxå.
  • Heloise

Men det är ju en tolkningsfråga
    Jag kan tycka att det är fel att åka till Paris för det är inte "det riktiga Frankrike". Men har du inte så lång tid på dig och vill komma iväg så är Paris underbart, att jag personligen föredrar Normandie eller SydFrankrike är ju baserat på min smak och mina erfarenheter ifrån det landet.
    Om vi bara ska uppleva det som en del anser vara det "rätta landet" så är ju all kortare resor uteslutna, eftersom alla länder har ngt unik i sig.
    Ursäkta OT ts!

älskarlivet skrev 2008-11-21 15:30:01 följande:
    Fast det är synd att åka till ett sådant land som Israel om man inte tänkt uppleva landet. I Tel Aviv är det inte det "äkta" landet..Jerusalem är för övrigt den vackraste staden jag någonsin sett och upplevt!
  • nni

Heloise; Inge´n fara. Disskutera på ni!
    Jag e så inne för vårt resemål

• älskarlivet

Vi bodde på ett fyr-stjärnigt i Egypten tror jag.. Men visst, smaken är som baken.. Jag bara ville berätta hur vi upplevde det!

nni skrev 2008-11-21 15:29:47 följande:
    Men ja, smaken e som baken. Tror de har god mat på ett **** + hotell. Visst kanske man tröttnar på maten, men man får ju äta ute någon kväll då.Heloise; Ja Grekland o Italien har vi vatt inne på innan. Men e mycket dyrare! Som sagt ska återvända till Grekland men kanske inte som smekmånad...Känner starkt för just vårt resemål som jag nämnt innan! Har det vi efterstävar mest. Nära sandstrand, högklassigt hotell, avkoppling. Samt utflyktserbjudande. Ska åka 2 v så hinner nog med en del förutom att lata oss på stranden med varsin drink.
  • älskarlivet

Jo, men just Israel är ett underbart land, som jag tycker man ska se lite mer av än bara Tel Aviv. Men smaken är som baken.. Finns inte så mycket att göra i Tel Aviv heller som jag förstått det, men det beror också på vad man vill göra på sin semester. Jag åker aldrig på semester enbart för att sola och bada.

Heloise skrev 2008-11-21 15:36:28 följande:
    Men det är ju en tolkningsfråga Jag kan tycka att det är fel att åka till Paris för det är inte "det riktiga Frankrike". Men har du inte så lång tid på dig och vill komma iväg så är Paris underbart, att jag personligen föredrar Normandie eller SydFrankrike är ju baserat på min smak och mina erfarenheter ifrån det landet.Om vi bara ska uppleva det som en del anser vara det "rätta landet" så är ju all kortare resor uteslutna, eftersom alla länder har ngt unik i sig.Ursäkta OT ts!
  • nni
    älskarlivet skrev 2008-11-21 22:20:01 följande:
    Vi bodde på ett fyr-stjärnigt i Egypten tror jag.. Men visst, smaken är som baken.. Jag bara ville berätta hur vi upplevde det!
    Ja klart! Men jag e ändå kräsen när det gäller mat, e vegetarian. Så buffe passar utmärkt
  • älskarlivet

Där fanns inte särskilt mycket vegetarisk mat på den buffén när vi var i Egypten i alla fall!

nni skrev 2008-11-21 23:34:12 följande:
    Ja klart! Men jag e ändå kräsen när det gäller mat, e vegetarian. Så buffe passar utmärkt
  • nni
    älskarlivet skrev 2008-11-22 01:00:15 följande:
    Där fanns inte särskilt mycket vegetarisk mat på den buffén när vi var i Egypten i alla fall!
    Haha. Ja jag hoppas det inte e så där om vi åker dit.
    Vi vet ju inte om det blir det hotellet...eller resemålet än. Kan tänka mig Grekland o Italien väldigt mycket med. Men dyrare :/
  • camric

Vi var på Bali i 2 veckor i somras direkt efter vårt bröllop. Det var jätte härligt!!
    Men vill man inte åka så långt skulle jag rekomendera Italien!!

• nni
    camric skrev 2008-11-23 16:58:34 följande:
    Vi var på Bali i 2 veckor i somras direkt efter vårt bröllop. Det var jätte härligt!!Men vill man inte åka så långt skulle jag rekomendera Italien!!
    Det låter toppen!!
    Det blir nog Grekland eller Italien ändå.
    Har inte hört ngt direkt positivt om Tunisien...
    Hmm...
    O vissa fina hotell i Grekland e ändå okej prismässigt...
    Vill till de joniska öarna där isf. Verkar så fint!
Svar på tråden Ni som ska på smekmånad i sommar...