• nni

Ni som ska på smekmånad i sommar...

Vart ska ni åka?
    Vi vill åka till en mysig, naturfin ö (eller litet land) som har genuin känsla! Varmt väder och sandstränder e måsten! Har Grekland - Kefalonia som favorit eller annan ö i Grekland. Men e inte helt inrutade på det ännu!
    Har ni bokat?

• Svar på tråden Ni som ska på smekmånad i sommar...
  • Heloise

Vi funderar på Tel Aviv; det finns ngt för både m2b och mig där samt att det är ett intressant resmål som inte är å dyrt.
    Hotell som ligger precis vid stranden.
    Vi ska åka en vecka direkt efter bröllopet i Juli sedan ytterligare 3 v till USA i Feb/ Mars.

• nni
    älskarlivet skrev 2008-11-21 11:35:41 följande:
    Vi kommer säkert äta ute alla dagar ändå i princip. Kommer väl vara mer frukost som vi fixar på rummet. Jag har bott på all inclusive en gång och aldrig mer.. Då får man inte uppleva den "riktiga" maten på resmålet..
    Vi tänker precis tvärtom, vi vill kunna äta "gratis" på hotellet o ha det bekvämt, men visst går man ut o äter ngn gång. Sedan om det e fint hotell så e det fin mat får man hoppas.
    (Har inte haft all inclusive innan, skulle tycka det var riktigt skönt!)
  • nni

Heloise; okej, vart ligger Tel Aviv någonstans?

• nni
    Heloise skrev 2008-11-21 11:39:21 följande:
    Israel
    Aha, spännande! Vi vill också vara precis vid stranden. En riktig avkopplingssemester. Men visst ska göra lite också. Sedan när vi åker till USA blir det mer full rulle.
  • Heloise

www.goisrael.com/Tourism_Swe/Articles/Tel+Aviv+banner.htm

jag såg nu att du skrev in naturskön ö; Tel Aviv är en ganska stor stad, men de har mkt att erbjuda både inom sol/ bad och kultur.

Tunisien har jag inte varit till, men jag tror inte att det är så "intimt" där som det kanske är på vissa Grekiska öar.

• nni
    Heloise skrev 2008-11-21 11:43:10 följande:
    www.goisrael.com/Tourism_Swe/Articles/Tel+Avi...jag såg nu att du skrev in naturskön ö; Tel Aviv är en ganska stor stad, men de har mkt att erbjuda både inom sol/ bad och kultur.Tunisien har jag inte varit till, men jag tror inte att det är så "intimt" där som det kanske är på vissa Grekiska öar.
    Okej. Nä jag älskade Kreta o vill åka till fler öar. Men så känner vi att Tunisien e billigare att resa till o semestra i. Samt att det e annan kontinent, känns mer "speciellt". O så finns det fina hotell till riktigt bra priser!! Känner oss väldigt inne på Tunisien nu faktiskt!
  • Heloise

Det är säkert jättefint där!

• nni
    Heloise skrev 2008-11-21 11:49:49 följande:
    Det är säkert jättefint där!
    Ja jag tror också det! Där vi tänkt åka e ett mer lugnt område! detsamma förresten!
    Puffar!
Svar på tråden Ni som ska på smekmånad i sommar...