• Silver­scream
    Äldre 20 Oct 16:04
    57129 visningar
    22 svar
    22
    57129

    hur stor kostnad för buffé, 50 pers ?

    Hur stor kostnad kan man räkna att maten kommer gå på om man gör en buffé?

    Ca 50 personer har vi räknat med att bjuda. Inget är dock helt bestämt då gästlistan inte är klar, på långa vägar.

    Kan man räkna med 15 000, för att vara säker på att det ska räcka?

    Vet inte vad vi ska ha på buffén heller, bara att vi ska ha buffé..

    Så med 15 000 borde man väl komma ordentligt långt?

  • Svar på tråden hur stor kostnad för buffé, 50 pers ?
  • Annaoc­hHenri­k
    Äldre 20 Oct 16:28
    #11

    Vi hade buffé som vi gjorde själva, och la runt 5000 på ingredienser (dock betalade vi inget för älgköttet, bara för skinka och rostbiff, så någon liten tusenlapp till får man räkna med att vi hade behövt lägga om vi hade köpt det kanske).
    Den maten hade lätt räckt till 100 personer, vi var 80 och det blev mängder över...
    Då ingick även den alkoholfria drycken i det vi köpte.
    Vi hade tre sorters kött (kallskuret som vi beställde färdigskivat + älgkött som vi skivade själva), potatisgratäng, lyxig kycklingsallad, laxpaj, grönsallad, ostar (både mögelostar och hårdost) och bröd. Dessutom laxsnittar till välkomstdrinken.
    Man får mycket för pengarna om man gör maten själv, med andra ord!

  • Humlan­hubbe
    Äldre 20 Oct 16:29
    #12

    Ok,men alla sallader kan med fördel ju göras med bulgur,quinoa eler cous cous =)
    Inboxar dig nu!


    Silverscream skrev 2008-10-20 16:27:27 följande:
    Humlanhubbe - det får du jättegärna göra. Dock äter ingen av oss pasta, ris eller potatis, så inget av det kommer vi ha med på buffén. Kanske lite, men vi får se.
  • Myrmor
    Äldre 20 Oct 16:32
    #13

    restaurang briggen i trollhättan/uddevalla

    J D skrev 2008-10-20 16:25:28 följande:


    Wow, vad gott det lät, varifrån är det?
  • Myrmor
    Äldre 20 Oct 16:34
    #14
  • Äntlig­en dax!
    Äldre 20 Oct 17:52
    #15

    Ecempel på hemlagad buffé (allt utom potatissalladen)

    Potatissallad och kokt färskpotatis.
    Dubbelmarinerad filé.
    Citrus- & honungsmarinerad kycklingfilé
    Gravad lax
    Köttbullar
    Såser o röror - limesås, sweetchilisås, feta-basilikasås med soltorkade tomater samt tzatziki.
    Grönsallad med tillbehör, gurkstavar, cocktailtomater dressing
    Marinerad Paprika- & zucchinisallad
    Västerbottensostpaj
    2 olika bröd (vallmobröd, samt feta/soltorkade tomater), smör och ost...
    Massa olika frukt, melon,färsk ananas mm...

    Vi var 28 vuxna som åt, jag hade räknat att 35 vuxna minst skulle kunna äta av maten så jag skulle vara säker att det skulle räcka till... Dagen efter var vi väl en femton st som åt också av maten, samt att vi bara familjen åt av en del saker ett par dagar ytterligare... Rätt mkt mat alltså, hade nog räckt till femti st...

    Har inte nån exakt summa på vad det kostade - men ungefär kring 2500:- har jag kommit fram till... Exklusive drycken.

  • Silver­scream
    Äldre 20 Oct 17:57
    #16

    tusen tack för alla svar, och för buffélistan jag fick i inboxen.

    Det blir inte lätt att välja mellan allt, men det är verkligen kul att sitta och brainstorma lite.

  • J D
    Äldre 20 Oct 19:43
    #17
    artist skrev 2008-10-20 16:34:51 följande:
    www.restaurangbriggen.se/catering_val.asp
    Ja, just det ja, det har du ju svarat på i en annan tråd redan tror jag visst . Låter jättegott som sagt! Och bra pris!
  • liiniz
    Äldre 6 Jul 14:46
    #18

    Oj vad mycket man tjänar på att laga maten själv Glad Vi beräknar att ha cirka 85- 90 gäster på bröllopet och jag har trott att jag vi skulle behöva betala 15000:- för att laga maten själv (exclusive tårta), så nu blev jag glatt överaskad.
    Hummlanhubbe om du har tid och ork får du mer en gärna inboxa inspiration till en buffe. Vore oerhört tacksam för det.

    Har själv funderat på att ha kall marinerad fläskfile, kycklingspett, härlig grönsalladsallad, rosenbröd, rostbiff, potatissallad och kanske en potatisgratäng, längre än så har jag inte kommit.
    Det som jag dock funderar på är om det blir tjatigt att både ha potatisgratäng samt potatis sallad?

    Är det någon som föresten vet om man kan hyra värmeskåp i västernorrland? Blir något bökigt att servera den varma maten om allt ska värmas i ugnen och kan tänka mig att viss mat blir kall inann hela buffen är utplockad och färdig värmd.

  • Lindao­chJohn
    Äldre 6 Jul 16:08
    #19

    Humlanhubbe, jag skulle oxå bli super glad för buffeinspiration! Skrattande

  • wiii
    Äldre 6 Jul 16:40
    #20

    Vi hade 55 gäster, gjorde all mat själva, förutom rostbiff som vi köpte färdig, och hamnade på 5000..

  • Mirjam­i
    Äldre 7 Jul 11:04
    #21

    15000 kommer du MYCKET långt på, räcker till en del alkohol med. Min svåger hade catering med Medelhavsbuffé för 75 kr per pers. Vi har Nordisk buffé via catering för 179 kr per pers. Vi betalar drygt 8000 för maten då. Och utkörning tillkommer då med 110 kr/mil.

    Så väljer du inte rysk kaviar och Dom pergnion (eller hur det stavas) så klarar du dig garanterat på 15 000!

  • Lindao­chJohn
    Äldre 7 Jul 11:46
    #22
    Mirjami skrev 2011-07-07 11:04:10 följande:
    15000 kommer du MYCKET långt på, räcker till en del alkohol med. Min svåger hade catering med Medelhavsbuffé för 75 kr per pers. Vi har Nordisk buffé via catering för 179 kr per pers. Vi betalar drygt 8000 för maten då. Och utkörning tillkommer då med 110 kr/mil.

    Så väljer du inte rysk kaviar och Dom pergnion (eller hur det stavas) så klarar du dig garanterat på 15 000!
    179 kr per person låter ju bra, men vad innehåller det då?

    Jag har kollat på Kallskämkens grillbuffe, "orginal" kostar 175 kr/person men då tyckte jag det var lite skralt att välja på.. Men man kan lägga till massa saker om man vill .

    Vad ingår i era paket?
Svar på tråden hur stor kostnad för buffé, 50 pers ?