• Troll1

Hur känner ni er, alla nygifta?

Själv är jag såklart glad såhär tre v efter det härliga bröllopet, men känner mig lite tom och trött. Nästan nedstämd... Är det vanligt?

Hur känner NI er efter bröllopet? Har allt planerande och den stora dagen påverkat er?

Berätta!

• Svar på tråden Hur känner ni er, alla nygifta?
  • Troll1

Vill höra fler berättelser om hur det känns såhär efteråt.

• Troll1

Jag puffar igen, man vet aldrig om ngn sitter o funderar...

• camric

För mig och min man känns det underbart. Men jag kan fortfarande känna att oj jag är ju gift. Det känns ovant när han säger min fru om mig. Det är snart 4 månader sen vi gifte oss. Det känns väldigt tryggt!! Och vår bröllopsdag är en av de lyckligaste och mest underbara dagarna i mitt liv. Det var speciellt att vi var i centrum hela dagen och att alla var där för våran skull. Det var helt underbart!!
    Jag skulle vilja gifta mig igen!! Kanske om 10 år förnya sina löften med samma man såklart. För det var en speciell dag som man vill uppleva igen.
    Vi var kvar längst, kl 3 var vi ca 10 personer kvar och då gick vi allihopa. Vi ville inte att dagen skulle ta slut för vi hade såå roligt!

Hoppas det blir underbart för alla er lyckliga som har den dagen kvar!!!
    Och njut!

• Tant M

Hmmm.... är det bara jag som inte längtar tillbaka ett endaste dugg till bröllopsdagen? Jag tycker det är så himla skönt att det är gjort, det är färdigt, nu är vi gifta och allt är som vanligt. Kanske beror på att jag känner mig obekväm med att stå i centrum en hel dag! Men visst är det härligt att titta på sina bröllopsbilder, vi har beställt julklappar nu och det är ju skojigt. Vi har varit gifta nu i snart fyra månader och sen dess tror jag inte jag kikat på min klänning en enda gång

• Celeste97

Det känns bra! Så här 4 månader senare har jag äntligen hittat andra projekt att fylla tiden med, ett tag var det faktiskt rätt tomt... Jag börjar också lära mig att säga "min man" istället för "min sambo", det är himla svårt, hihi.
    Förhållandet fick en extra schwung efter allt pussande på bröllopet och just nu tycker jag vi har haft en toppentid senaste månaderna. Klart att man ser tillbaka på bröllopsdagen med glädje och älskar att kolla på bilderna som togs, men just nu är jag inte så sugen på att göra om det. Det var ju trots allt väldigt mycket jobb!
    Resan har vi dock kvar...

• Miafiahallonfjärt

Det känns bra.. Vi hade inte bott ihop innan bröllopet så visst ser man nya sidor men inget negativt. Dock är vi båda ganska slutkörda och därmed trötta men det har mer med jobbet att göra än något annat. Jag slutar efter jul och ska plugga. Kommer då också ta större delen av hushållsarbetet så att gubben får mer vila också Så ser verkligen framemot det. Mina 12 timmars arbetspass börjar slita ut mig nu efter ett år lite drygt Men vi har det som sagt jättebra för övrigt och tomluckan efter bröllopet fylls med bröllopsbildsredigering, fotoalbumfixande m.m.

• lillaj

Jag trodde känslan av nedstämdhet skulle komma men det gjorde den aldrig, kanske på grund av att vi hade en hel del på g efter bröllopet, en vecka bortresta och sen började jag nytt jobb vilket har varit interntivt under hela hösten.. Fortfarande lycklig, snart 5 mån senare

• Troll1

Tror det är bra att ha ngt slags projekt efter så mkt planerande. Annars tar det så abrubt sllut. Nu är jag iofs arbetslös, hade jag haft ett arbete hade det tagit upp mkt av mina tankar. Innan var det planering, förberedelser osv som huvudet fylldes av.

Jag engagerade mig rätt mkt i Hoppets stjärna efter bröllopet, skickade julpaket osv. Positivt för mig!

www.hoppetsstjarna.se

• MrsTwingly

för mig känns det inte jobbigt alls att det är över. Vi jobbar båda två ca 150-200% och att planera ett bröllop på ett halvår uppepå det var inte så lyckat. Dagen var toppen, men det känns skönt att hela bröllopsyran är över. Nu är vi gifta, NU börjar det roliga: livet som gift med min man=)

• Troll1
    MrsTwingly skrev 2009-01-05 16:53:07 följande:
    för mig känns det inte jobbigt alls att det är över. Vi jobbar båda två ca 150-200% och att planera ett bröllop på ett halvår uppepå det var inte så lyckat. Dagen var toppen, men det känns skönt att hela bröllopsyran är över. Nu är vi gifta, NU börjar det roliga: livet som gift med min man=)
    150 - 200%??!! Och jag som är arbetslös...
  • Äntligen är det min tur

Oj va läääääänge sedan jag va in på bröllopstorget.

Jag har lovat massa folk att visa bilder nr det va klart. NU är hemsidorna klara. Det finns ca 500 bilder att titta på om nån e sugen

Sjlv åker jag på bröllopsressa i morrn i 4 veckor. Ska bli så S K Ö N T!!!!!! Florida, Bahamas och ev Jamica!! Vi får se vad det blir....

Ha det allihopa!

angelicaochpeter.weddingannouncer.com/

• Humlan66

Jo det är nog rätt vanligt att det blir tomt efter bröllopet, men det är ju inte så konstigt att efter månader ( år) planerat och fixat och på en dag är allt över typ.Jag tror man behöver göra något direkt efter bröllopet så man håller sig sysselsatt

Svar på tråden Hur känner ni er, alla nygifta?