• GustAn

Foto före eller efter vigseln?

ska valja tid i kyrkan.
    finns 13,14,15,och 16.

15 kanns som en bra tid.

dock skulle jag vilja fota mig efter vigseln, bara for kanslan att "vi ar gifta" pa korten. kanske ar lite tontigt?!

hur har ni gjort?

tankte skicka ivag gasterna pa tipspromenad eller likn mellan kyrkan och brudskalen medan vi tar nagra foton. fungerar det? hur lang tid tar det att ta foton?

*clueless*

• Svar på tråden Foto före eller efter vigseln?
  • GustAn

tack for alla svar..

min M2B vill inte heller att vi ses innan kyrkan, och det kanns valdigt mysigt att kunna spara det.

tankte val inte ha varsta langa fotosessionen efter kyrkan, mest bara nagra portrattbilder sa kan man ta resten senare bland gaster och sa.

gratande ar ju saklart ett problem. jag kommer nog falla manga sma tarar.. men samtidigt kommer jag nog vara lite for spand for att bli fotad innan. ar lite stressad over hela kanslan att vara i kyrkan, kommer nog vara mycket mer avslappnad efterat.

antar att alla varianter funkar bra.. men om man inte ska ses innan sa blir det nog foto efter som galler..

• Nueddax

Okej...min m2b har sett mej prova klänningen, men han vill ändån inte se mej förrän i kyrkan då jag fått min make up & fått fixat håret....

• DanKat

Fotografen vi haft kontakt med har gett oss tips om att bli fotograferade innan vigseln, efteråt är det t.ex. stor risk att brudgummens corsage är sönderkramat och det kanske inte är så kul...

• Söderbruden

Vi ska fota oss före, mest för att vi inte vill att gästerna ska få vänta så länge på oss. Men med mina tårkanaler är det nog säkrast att göra det före i vilket fall!

• indefinitely

hej!
    tänkte ge en fotografs syn på att plåta innan vs efter... jag har plåtat par både före och efter vigsel och visst, innan är man säkert lite snyggare, men åh vilket härligt glitter det blir i ögonen efteråt! de par jag har plåtat efter vigseln kan knappt slita ögonen ifrån varandra och kärleken lyser verkligen mellan dem. nervositeten har släppt och man är bara lycklig. en timme klarar gästerna sig utan er, jag lovar! så om det känns bäst att plåta efteråt så är det inget hinder tycker jag. se till att ha lite extra smink så du kan bättra på bara.
    lycka till!

• Hofsan

Vi hade fotografen med hela dagen fram till midnatt. Tycker bilder vid heldagsfotografering blir bäst då de blir mest naturliga och inte så tillgjorda då fotografen tar bilder på en när man minst anar det. Det behöver inte tvunget kosta så mycket mer än enbart porträttfoton.
    Vår granne betalade lika mycket för 20 bilder som vi betalade för 800 bilder.

• enkeli84

Vi ska fotograferas efter.. Vill inte att min m2b ska se mig innan jag kommer in till kyrkan=))))
    Vill se hans lyckliga min när han ser mig!!!!
    Han har inte sett min klänning heller, så längtar bara till jag får se hans min=)=)

• Fru snart

vi kommer att fotograferas innan eftersom vi har cermonin först kl 17 och det är mörkt ute då... november. Men är det dåligt väder så spelar det ju inte så stor roll.

• september2009bröllop

jag känner inte att jag kommer missa det där wow ögonblicket då min m2b hämtar mig från stället vi hyrt. jag vill att fotografen ska va med redan då för att fånga ögonblicket när jag kliver fram i högst upp på trappan och går ner till honom.. Vi kommer även att fotograferas där ifall de skulle regna..

tror de kommer bli jättefint och helt perfekt

• Sommarpar

Vi ska fotograferas efter vigseln, eftersom det betyder otur att se varandra innan. Vi har bett en nära vän att vara fotograf så han kommer få ta kort även under hela festen o så...min blivande har sett min klänning men inte på..

• Siris

Vi fotade oss innan vigseln och hade underbart roligt!Dessutom var en bra bonus att vi inte hann bli så himla nervösa, hade fullt upp med fotograferingen Dessutom var sminket och håret helt nyfixat, ingen som kramat sönder lockarna som hängde ner på rygen eller Mannens blomma på frackcoaten. För min del hade det känts könstigt att dra iväg två timmar efter vigseln, då var det vädigt skönt att kunna grattas och få prata med alla gäster i lugn och ro! Men var och en måste känna efter vad som passar just dem!

• Nalle Puh 40

Vi får välja tid på 14-15, 13 känns lite tidigt.

Ska fotas före av en fotograf för då är vi fräscha och har inte ris i håret och en frisyr som börja kana ner efter alla kramar och efter vigsel av en kompis...

vill inte att gästerna ska behöva vänta heller, är så drygt...

• Siris

Men herregud vilken stavning jag fått till.... Sorry om det ser skumt ut

• Henriks älskling

Vi fotas oxå innan. Vigseln är kl. 13.30. Det kommer vara skönt att ha porträttfotona klara så har man tid att spendera med gästerna. Plus att man ska fotas med familjen efter vigseln.

• norpans mamma

Vi gifter oss klockan 14.30 och fotar oss 12.30. Skönt att göra det innan och låta gästerna slippa vänta.

• MyochErlend

vi gifter oss kl 14.00, skal fotograferas efter vigseln...
    Vi vill inte se varandra innan ;)

• Villesmamma

Gör som jag har fixat till mina brud kompisar. Fixa ett "Första möte". Killarna har uppskattat detta att slippa böla för mycket i kyrkan. Jag och min man kommer att ha ett möte innan där han står med ryggen emot mig och att bestman bredvid säger till M2b får vända sig om. Vill ta några bilder med tärnor och bestman innan för att sedan efter vigsel hinna ta egna bilder på ett annat ställe.

Svar på tråden Foto före eller efter vigseln?