• MissMijah

göra egna servettringar?

jag har tänkt att göra egan servettringar (ca 50 st) dem ska vara silvriga.

någon som har något tips på hur man kan göra?

• Svar på tråden göra egna servettringar?
  • MissMijah

FrökenHoppsan: Låter jättefint. det jag såg var ju toppenfint! vi ska ha vitt svart och silver/grått som tema

jag har gjort monogramaskar till gästerna, som vis ka lägga i svarta tyllpåsar, men tänkte lägga i något mer

• MissMijah

FrökenHoppsan: hur många godisar var det i en förpackning?

• FrökenHoppsan

100 tror jag.. så jag har endel kvar... Vi gav en till varje gäst. Jättetjusiga att ha vid varje plats!

• MissMijah

Kan tänka mig det! var frakten dyr?

• FrökenHoppsan

nu minns jag inte sådär helt hundra va frakten blev, men de e klart att det kostade en del.. Men så va grejerna ganska billiga å fina, hitta inget liknande i nåra affärer här. Jag tror att det blev runt 700 kr med godisarna, caketoppern, minifotoramarna, å sen åxå nå näsdukar me ett brudpar på. Å då frakten å momsen inräknad. Så inte va de väl så farligt tycker jag.. alla grejerna anlände hela o fina tillmig, å inom typ 2 veckor, så jag kan nog rekommendera att beställa därifrån..

• MissMijah

De lät inte alls farligt nej jag ska med beställa, underbar sida ju! Hehe! tack så mkt för tipset!

• FrökenHoppsan
    MissMijah skrev 2008-10-01 18:48:29 följande:
    De lät inte alls farligt nej jag ska med beställa, underbar sida ju! Hehe! tack så mkt för tipset!
    Ingen orsak! Bara roligt om man kan hjälpa till!
  • Mrs Baom

Jag hade också tänkt göra egna servettringar men så hittade jag en sida på nätet där man kan beställa servetter med brudparets namn och datum då man gifter sig, dessa är kanonfina och inte alls så dyra. Vi tänkte ha både mat och kaffeservetter i matchande färg och layout. Ta en titt å se efter själva:)www.romance.se/ klicka er vidare till festen och servetter:)

• MissMijah

Mrs Baom: Jag tror det är sådana vi ska beställa fast från calligraphen.com. har inte tittat på dem du nämnde än men vi ska också ha med namn och datum

husmusens: tack för tipset

• MissMijah

husmusens: jag har varit inne på din sida förut, den är helt underbar!

jag tog idé från dig då och köpte glittersidenband och både textillim och nål och tråd. limmet fäste inte så jag la ner det. sen tråcklade jag för hand och sydde,men bandet bara trådade sönder.

därför söker jag lite nya tips.

det lutar väl åt att jag ska köpa lite tunnare silverband, trä på någon fin pärla och knyta om servetterna

• FrökenHoppsan
    MissMijah skrev 2008-10-01 20:34:10 följande:
    husmusens: jag har varit inne på din sida förut, den är helt underbar! jag tog idé från dig då och köpte glittersidenband och både textillim och nål och tråd. limmet fäste inte så jag la ner det. sen tråcklade jag för hand och sydde,men bandet bara trådade sönder.därför söker jag lite nya tips.det lutar väl åt att jag ska köpa lite tunnare silverband, trä på någon fin pärla och knyta om servetterna
    detkommer nog att bli superfint! va ska ni ha för färg på servetterna?
  • MissMijah

svarta servetter och silvrig text på dem.

• JPerlestam

Hej igen! Jag kommer inte ihåg om väven fanns i svart, skulle kolla på deras hemsida men kom som vanligt inte in på den.... =)

• MissMijah

JPerlestam: Jag ska försöka att titta. elelr gå till pandurobutiken idag och fråga

Svar på tråden göra egna servettringar?