• workoutgirl

    Firar alla sina årsdagar?

    Är jag och sambon tråkiga som inte firar vår "årsdag"? Faktum är att vi inte ens har nån eftersom jag inte har ett exakt datum när vi blev tillsammans. Hur många har det egentligen?
    Så nu vill jag veta, hur många här firar egentligen sina årsdagar? (då menar jag inte bröllopsdagen för er som redan är gifta)

  • Svar på tråden Firar alla sina årsdagar?
  • wiii

    vi är virrpannor båda två och brukar komma på några dagar efter årsdagen att ja just det ja!
    men vi är inte så noga med sånt.

  • didis

    Vi brukar inte fira årsdagen sådär värst, den lördag som är i anslutning till årsdagen brukar vi gå ut och äta men så romantiskt är det oftast inte eftersom barnen följer med.

    Nästa år har vi 20-årsdag och det firar vi genom att gifta oss, praktiskt att ha årsdag och bröllopsdag på samma datum!

    Förlovningsdatumet har vi båda glömt bort sedan flera år tillbaka.

  • passionsblomman

    Vi har ingen särskild dag egentligen och vårt bli tillsammans var en rätt lång proccess.
    Men på midsommardagen -99 hade jag jobbat natt och råkat rätt illa ut. Han var ute och seglade med sin brorsa och gick inte att nå. Då insåg JAG att den enda jag ville prata med i hela världen var honom...
    ...och han satt på båten och insåg att HAN hellre ville vara med mig än med brorsan TROTS att segling är hans passion....
    Så på midsommar brukar vi räkna lite på åren och säga skål om vi kommer ihåg det.

    Fölovade oss gjorde vi 17/5, och häromåret när jag frågade om han visste vad det var för dag sa han triumferande: Norges Nationaldag! Han är totalt hopplös på sånt där så det är tur att jag inte bryr mig så mkt om det.

    Däremot tycker jag att han gott kan viska till min son lite dagen innan Morsdag så jag kan få en fin teckning och frukosten serverad då...

  • didis
    passionsblomman skrev 2008-10-11 18:21:27 följande:
    Däremot tycker jag att han gott kan viska till min son lite dagen innan Morsdag så jag kan få en fin teckning och frukosten serverad då...
    Mors dag är en ännu viktigare dag än årsdagen!! Då ska barnen baka tårta till sin mamma (men jag nöjer mig med en paj också) och jag skall bara sitta och ha det mysigt.

    Som dr Phil säger - if mama ain´t happy, nobody´s happy!

    Det är därför sonen spelade så snällt på fredagens pingisturnering och lät mig vinna några bollar.
  • passionsblomman

    Roligast är när han vill ha ensamtid i sovrummet med sin fruoch säger till sin son:
    "Dont open that door unless your sister´s on fire..."

    Vad gäller Morsdag fick jag av min familj ett år "en kvart i handelsträdgården att handla vad jag ville"
    Det gör de aldrig om.

  • didis

    Dr Phil rules...

    Du har väl gröna fingrar som florist och då är det idé att köpa växter men det har inte jag. Växterna i trädgården överlever med guds (och makens) hjälp men inomhus har jag bara suckulenter och till och med de vissnar.


    Det var någon som sa att växter behöver vatten - stämmer det?!

  • anja1661

    ja vi firar vår årsdag. alltså den dagen vi blev tillsammans.
    vi firar inte vår förlovningsdag men kommer absolut fira bröllopsdagen! kanske man bara firar den då och inte den dagen vi träffades?

  • Myrmor

    Ni är inte ensamma! Vi tänker fira den varje år, och glömmer bort det, varje år . Vi är löjligt lyckliga ändå, och firar att vi har varandra på vårt eget sätt, 365 dagar om året!

  • passionsblomman
    didis skrev 2008-10-11 19:10:11 följande:
    Dr Phil rules...Du har väl gröna fingrar som florist och då är det idé att köpa växter men det har inte jag. Växterna i trädgården överlever med guds (och makens) hjälp men inomhus har jag bara suckulenter och till och med de vissnar. Det var någon som sa att växter behöver vatten - stämmer det?!
    HA! Ja då var det ju det där med skomakaren och hans ungar...
    De flesta florister jag känner orkar inte ha så mkt växter hemma. Man får liksom nog av vattna och plocka på jobbet.
    Däremot köper man på sig till högtider och så, typ 3*Julstjärna till det fönstret, Hyacint där och Amaryllis där... Julros ikruka på trappan-så! Nu är det jul, får floristen mat och sedan sova då?

    Trädgård däremot...Älskar jag att drömma om en alldeles underbar full av rosor och pioner, liten äng och hela tjillivitten. Men måste man nödvändigt klippa gräs och rensa så mkt för det?

    När min mammagrupp fikade härhemma en gång sa en (inte så trevlig) tjej:" Ja det är ju tur att du inte är så intresserad av trädgård" med tanke på att en stor del är naturtomt då.
    Att jag just kommit in på min floristutbildning höll jag för mig själv...
  • Villnu

    Vi firar inte heller någon årsdag, vet inte exakt dag vi blev ihop men nu den förste dec kanske man gör något mysigt då har vi varit förlovade i ett år :)

  • Nightingale

    Ja, det gör vi, jag älskar att fira saker. Alla anledningar är bra för att få gå ut och äta en bit god mat!
    Vi firar halvårsdagen oxå bara för att få anledning att unna oss en middag på en fin restaurang!

    Vi tänker fortfarande gå ut och äta i februari varje år på årsdagen, men på bröllopsdagen ska vi åka utomlands. En weekend i en huvudstad i europa varje år har vi tänkt avverka.
    Det kommer att ta några år

  • Nalle Puh 40

    Vi firar ALLT och gillar det, finns alltid något att uppmärksamma

Svar på tråden Firar alla sina årsdagar?