• Mrs Spencer 2b

Valjer alla sin syster/systrar som tarnor?

Hur gor ni som har systrar - valjer ni att ha en syster/systrar som tarna? Ar det ok att inte gora det? Jag vet att det ar ens eget beslut etc men ibland ar det inte sa latt, man vill inte gora nagon besviken.

Jag har tva kompisar som jag vill och jag har en syster, som jag fragade via email for nan manad sen - hon svarade inte ens!? Kompisarna har jag ej fragat annu....

• Svar på tråden Valjer alla sin syster/systrar som tarnor?
  • LillEm

Jag ska inte ha några tärnor!
    Det verkar vara ganska så ovanligt vad jag har förstått på forumet?!
    Jag har flera goda vänninor som jag skulle kunna tänka mig som tärnor, men jag o m2b har helt enkelt bestämt oss för att bara vara vi två framme i kyrkan.

• MulleNuh

Jag har valt min m2b systerdotter!

Jag tänkte först på min syster (jag var hennes tärna när hon gifte sig)
    Men hon ville inte eftersom hon tyckte hon var för fet och gammal! Hon ville sitta ocg gråta i sin florhatt! haha

• generalskan

Jag hade min bonus dotter, första gången jag gifte mig så hade jag min systerdotter.

• Lillsnufflan

Jag håller med Sarah81, det beror ju helt på relationen! Jag har min syster och en barndomsvännina. För jag och min syster är och har alltid varit bästa vänner.

Jag tycker man ska välja de som står en närmast: systrar, vänner, barn eller kusiner eller vem den än må vara!

Om din syster inte ens svarat än, kanske du ska ta dina vänner istället. Om det sen visar sig att hon jättegärna vill (och du vill ha henne där) kan du ju ha tre tärnor.

• Krystal

Ska ha min (tvilling)syster, helt enkelt för att jag inte har några nära vänninor....

• Stardusty

Jag har min syster och mina 4 närmaste vänner som tärnor. beror ju på hur nära man står sin syster, jag och min syster står varandra väldigt nära och umgås mkt m.m.

• Mia1972

Jag kommer ha min 16 åriga dotter som tärna.

• 20080301

Min mans 18 åriga dotter var min tärna

• tågjäntan

Jag hade ingen/inga tärnor alls och ingen marskalk/bestman. I stället var det meningen att min syster skulle hålla buketten under vigselakten. Sedan blev det min bror för att hon fick sådan hosta så vi ordande det så istället i sista minuten.

• Vargtassa

Jag och min syster står varandra toknära och vi har alltid jättekul ihop (fast jag är 9 år äldre ) så jag behövde inte fundera så länge...

• Heloise

Ingen av mina systrar ska vara tärna; men m2b's lilla syster och två "sister's by heart" som jag kallar dom, den tredje är toastmadame. Jag skulle aldrig välja mina halvsystrar så nära varandra är vi inte Men har man nära kontakt med sina systrar så tycker jag det är ett bra val

• älskarlivet

Jag kommer inte ha mina systrar som tärnor.. De är redan gifta, och har familj och så. Däremot kommer vi ha min systerdotter som brudnäbb..

• MadTezz

Jag kommer ha min 2 bästa vänner som tärnor. Min syster har jag inte ens frågat eftersom jag inte blev tillfrågad om att va de på hennes.

• annape84

Jag har min 4 år yngre syster som brudtärna, men även en av mina bästa kompisar. Vi är ett tajt gäng på 4 tjejer och det skulle se konstigt ut om jag hade 4 på "min" sida och sambon hade en eller två. Därför har jag försökt sprida ut uppdragen lite =) En är toastmadam, en sjunger i kyrkan osv.
    Lycka till

• anja1661

min syster kommer vara tärna men inte bara för att hon är min syster utan för att hon även är min bästa vän!! vi står varandra väldigt nära och jag skulle inte kunna tänka mig någon annan!!

• fidar

jag har mina tre bästa vänner som tärnor och funderar på att fråga min syster. Men jag är lite mera sugen på att ha henne som toastmaster (madame) istället, tänkte höra ifall hon kanske ville välja eller vara båda...

vi får se.. Vill ju ha henne nära mig ialla fall

• blivandefrularsed

Nej, jag valde en vän. Ville bara ha en tärna och jag har två systrar...

• passionsblomman

Jag har tre systrar och tänker inte ha någon av dem som tärna som det känns nu. Tror jag struntar i det helt och hållet faktiskt.Sonen lär ju få vara med framme vid altaret med oss, men räcker nog så tror jag.

• Nalle Puh 40

Min syster är min bästa vän så det var lätt val för mig.

Svar på tråden Valjer alla sin syster/systrar som tarnor?