• Mrs Spencer 2b

Valjer alla sin syster/systrar som tarnor?

Hur gor ni som har systrar - valjer ni att ha en syster/systrar som tarna? Ar det ok att inte gora det? Jag vet att det ar ens eget beslut etc men ibland ar det inte sa latt, man vill inte gora nagon besviken.

Jag har tva kompisar som jag vill och jag har en syster, som jag fragade via email for nan manad sen - hon svarade inte ens!? Kompisarna har jag ej fragat annu....

• Svar på tråden Valjer alla sin syster/systrar som tarnor?
  • Plummis83

Jag kommer inte ha min syster som tärna! Men då känner jag henne så pass bra att jag vet att hon inte hade ställt upp på det! Så jag frågade min bästa tjejkompis istället!
    Senare fick jag reda på att min syster var lite orolig för att hon är tvungen att stå där längst fram i kyrkan å såna saker!
    Då kan jag upplysa om att jag är troligtvis den enda av mina syskon som kommer gifta mig å sen även förhoppningsvis skaffa barn!

• ditte1

Min syster ville inte så det blir en kompis istället :)
    ditte

• Mrs Spencer 2b

Jag blir ocksa den forsta som gifter sig i var familj. Har aven jag en kansla att syrran inte ar sa sugen pa att sta dar framme etc.

Kanns som om jag kor pa de tva kompisarna, jag fragade henne ju utan att fa svar.

• Sarah81

jag tycker det handlar om vilken relation till sin syster. Nu valde jag mina två bästa vänner att en av dem råkade vara min syster var bara ett plus i kanten. Men har man en ansträng relation till sina syskon  så tycker jag inte att man ska välja dem bara för att man är släkt...

• Mrs Spencer 2b

mmmmm du slar huvudet pa spiken dar (sager man ens sa!?)

• JPerlestam

Min ena tärna är mia lillasyster, men vi har en mycket bra relation. Annars är det inte säkert att jag valt henne. Välj precis vem du vill! =)

• Villesmamma

Jag har 3 systrar och väljer dom som värdar i kyrkan och får hjälpa till och duka osv. Dom ska även vara med och välja klänning tillsammans med mamma. Så att dom känner sig lite delaktiga.
    Men som tärnor väljer jag mina 2 bästa vänner.

• mysifer

eventuellt ska jag be min yngsta syster att dela toastmaster-rollen med sambons bestman just för att han får två roller men som tärna kändes en vän helt självklar till skillnad mot syrrorna.

• trampetroll

Jag ahr valt mina 3 systrar som tärnor men det för att de är mina bästa vänner och vi umgås jämt. Annars hade jag tagit någon annan som jag betraktat som min närmaste vän men min systrar är redan det enligt mig.

• harthurs

Jag valde min syster och min blivandes syster. Har 3 nara vanner och kunde helt enkelt inte valja en eller tva av dem.. och vill ha min syster sa 4 tarnor skulle blivit for manga..

Svar på tråden Valjer alla sin syster/systrar som tarnor?