• Vargtassa

Fick sparken idag pga dålig ekonomi i företaget..

Jaha, vad lägger man en sån här tråd under för rubrik..
    Fick kl 14,00 idag sparken pga att företaget nyöppnad inte har råd att ha mig kvar.. Allting känns upp och ner just nu.. Vi hade planerat att gifta oss den 14 feb 2009 (på våran 11-årsdag) men nu får vi se hur det blir med det. Har jobb i två veckor till sen är det finito.. *Ledsen* Det är klart att bröllopet klarar sig om jag hittar ett nytt jobb men hur troligt är det. Sökte hur mycket jobb som helst innan jag fick tag på det här. Det var i alla fall skönt att höra att det inte var mitt fel och chefen skriver gärna referenser och brev sa han. Känns jävligt tungt just nu!!
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-15 18:05
    Det skulle stå nyöppnad järnhandel inte bara nyöppnad mitt i en mening..
    Sen så skulle det ju vara en ledsen gubbe i slutet, inte en glad! Skyller på tillfällig sinnesförvirring...

• Svar på tråden Fick sparken idag pga dålig ekonomi i företaget..
  • Vill nu

Usch, vad trist! Håller tummarna för dig!

• Hvidbrud

Nej, men, det är ju jätte tråkigt.
    Vem vet, kanske är ditt drömjobb ledigt JUST NU! Upp på hästen igen, då ska du se att du får ett ännu bättre jobb!

• aikidoaasa

Jag skickar dig massor av styrkekramar! Det är aldrig kul att bli av med sitt jobb. Men det är ialla fall positivt att din chef vill ge dig goda referenser. (Det finns de som inte vill ge sådant när de ger en sparken p.g.a nedskräningar)

• Dittvackrajag

Finns väl bara ett ord som passar in i denna situation; BLÄ.

• misstrixie

Vad tråkigt att höra! Många kramar...

• Vargtassa

Jaha, så var det bara 8 arbetsdagar kvar då :(

• Lillsnufflan

Jag känner verkligen med dig. Men ge inte upp på bröllopet. Det går att banta fler kostnader än man tror (utan att ge upp på kvalitén). Jag hoppas du hittar drömjobbet. *Kram*

• J D

Då skulle jag pendla och söka jobb i Uppsala samtidigt för att rädda bröllopet.

Vargtassa skrev 2008-08-15 17:38:43 följande:
    Jag visste att det var två veckor för det stod så i anställningskontraktet. :( Han drar gärna i kontakter men tyvärr så har han bara kontakter i Stockholm (han kommer därifrån) medans vi jobbar i Uppsala. Jaja, försöker se positivt på det hela även om det inte känns så kul just nu. Var in på ams hemsida och hittade tre jobb som jag ska söka. Hoppas hoppas........
  • Wicks

J D skrev 2008-08-20 17:13:18 följande:

Då skulle jag pendla och söka jobb i Uppsala samtidigt för att rädda bröllopet.
    tid med barnen är väl viktigare?
  • J D

Hon kanske har en blivande man som jobbar i Uppsala? Jag skulle ha låtit min fästman ta mer ansvar för barnen under det halvåret om det var möjligt- det kan ju dessutom lösa sig snabbare än ett halvår också. Men det är väl inte så långt att pendla Uppsala-Sthlm?!

Självklart har alla inte samma prioriteringar eller förutsättningar. Och så sa jag att jag skulle ha gjort det. Jag gifter mig innan jag skaffar barn så det skulle inte ha varit ngt problem.

• Vargtassa

Saken är den att jag redan bor 4 mil utanför Uppsala, åt fel håll sett mot Stockholm.. Så Stockholm är tyvärr inte att tänka på.. Men jag kämpar på. Har sökt tre utannonserade jobb och skrivit upp en massa jag ska ringa till och låter familj och vänner ha lite krokar ute oxå.
    Vi har bestämt att låta bröllopet bli av i alla fall. Vi har varit tillsammans i 11 år och gör vi det inte nu blir det aldrig av ;)
    J D skrev 2008-08-20 17:49:46 följande:

Hon kanske har en blivande man som jobbar i Uppsala? Jag skulle ha låtit min fästman ta mer ansvar för barnen under det halvåret om det var möjligt- det kan ju dessutom lösa sig snabbare än ett halvår också. Men det är väl inte så långt att pendla Uppsala-Sthlm?!Självklart har alla inte samma prioriteringar eller förutsättningar. Och så sa jag att jag skulle ha gjort det. Jag gifter mig innan jag skaffar barn så det skulle inte ha varit ngt problem.
  • matildaochniklas

Jag håller tummarna för dig!

Massa kramar och lycka till!

• hgav

ett tips är att kontakta alla bemanningsföretag i uppsala. De brukar vara kanon att "utnyttja" för att hitta nya jobb. Dels kan man ju konsulta och då är chansen stor att man hamnar på ett företag som vill ha en kvar, men man kan även söka för ren rekrytering.
    Kolla med de stora:
    Manpower
    Proffice
    Poolia
    De borde alla ha kontor i Uppsala.
    Lycka Till!

Svar på tråden Fick sparken idag pga dålig ekonomi i företaget..