• Vargtassa

Fick sparken idag pga dålig ekonomi i företaget..

Jaha, vad lägger man en sån här tråd under för rubrik..
    Fick kl 14,00 idag sparken pga att företaget nyöppnad inte har råd att ha mig kvar.. Allting känns upp och ner just nu.. Vi hade planerat att gifta oss den 14 feb 2009 (på våran 11-årsdag) men nu får vi se hur det blir med det. Har jobb i två veckor till sen är det finito.. *Ledsen* Det är klart att bröllopet klarar sig om jag hittar ett nytt jobb men hur troligt är det. Sökte hur mycket jobb som helst innan jag fick tag på det här. Det var i alla fall skönt att höra att det inte var mitt fel och chefen skriver gärna referenser och brev sa han. Känns jävligt tungt just nu!!
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-15 18:05
    Det skulle stå nyöppnad järnhandel inte bara nyöppnad mitt i en mening..
    Sen så skulle det ju vara en ledsen gubbe i slutet, inte en glad! Skyller på tillfällig sinnesförvirring...

• Svar på tråden Fick sparken idag pga dålig ekonomi i företaget..
  • ingenjörsbruden

Tycker jättesynd om dig!!!
    Hoppas att det löser sig snart för dig! Chefen har inga kontakter på andra företag som han kan "dra lite i"?

Men räcker det med 2 v uppsägningstid?! *hmmm* Har för mig att om en provanställning inte skall övergå i tillsvidare så måste de säga till 1 månad innan...kan inte dessa regler så hör med ditt fack!!

KRAM!!

• Brud28

Nej ucch vad tråkigt för dig!
    Hoppas verkligen att du hittar ett nytt jobb så ni kan gifta er!
    Kram

• patti87

nej vad ledsamt ;(

styrke kramar!!!

lycka till!

• Miss Biii

ja, vad ska man säga... stackare...
    förstår att det känns tungt. du ska se att allt kommer lösa sig.
    gräv inte ner dig för långt nu bara, va ledsen men kom sen igen med nya krafter så ska du se att ert bröllop blir av på utsatt datum.
    Lycka till med allt!

• Pidis

Stackars stackars dig
    Lider verkligen emd dig. Vet hur jobbigt det är
    Håller tummarna att du får något snarast.

Krameluring

• sandybee

Lider med dig och önskar dig all lycka till med att hitta ett nytt jobb så att bröllopsplanerna står sig!

• Vargtassa

Jag visste att det var två veckor för det stod så i anställningskontraktet. :( Han drar gärna i kontakter men tyvärr så har han bara kontakter i Stockholm (han kommer därifrån) medans vi jobbar i Uppsala. Jaja, försöker se positivt på det hela även om det inte känns så kul just nu. Var in på ams hemsida och hittade tre jobb som jag ska söka. Hoppas hoppas........

ingenjörsbruden skrev 2008-08-15 16:58:16 följande:
    Tycker jättesynd om dig!!! Hoppas att det löser sig snart för dig! Chefen har inga kontakter på andra företag som han kan "dra lite i"?Men räcker det med 2 v uppsägningstid?! *hmmm* Har för mig att om en provanställning inte skall övergå i tillsvidare så måste de säga till 1 månad innan...kan inte dessa regler så hör med ditt fack!!KRAM!!
  • dockis

Hoppas på att allt ordnar sig för dig!!

• Fenixx

fyy vad trist. hoppas du snart hittar något annat bra.

• busfia

Fy va tråkigt....
    Hoppas det löser sig för dig.

Svar på tråden Fick sparken idag pga dålig ekonomi i företaget..