• Bantarn

    Allevo - Nu rasar våra kg!

    En tråd för alla oss som håller/har hållit på med pulverdieten Allevo. Här peppar och stöttar vi varandra i kampen mot våra kg! Skriv så fläsket ryker! XOXO

  • Svar på tråden Allevo - Nu rasar våra kg!
  • sophia111

    Hej, jag har oxå börjat idag. Kommer dock att blanda olika sorter bars och drycker och smoothies, annars tröttnar jag. Frukost kommer jag äta som vanligt men byta ut lunch och middag. Det svåra tycker jag är när man blir bortbjuden på middag eller folk kommer hem till oss. Någon som har ett bra sätt att hantera det?

  • MissMijah

    sophia111: när jag kör stenhårt med mina måltidsersättare och ska på middag så, antingen äter jag mitt och helt enkelt bestämemr mig för att köra mitt race. man kan ju ha trevligt i alla fall
    annars brukade jag kanske ersätta alla mål en eller två dagar efteråt elelr röra extra mkt på mig. det går nog att få ihop det!

  • en drömmande brud

    Jag börjar med allevo imorgon, har ätit detta en gång innan och då funkade det bra, men några envisa kilo har hittat till min kropp under sommaren grrr!!.

    Det har ju kommit en del nya proukter, tänkte faktiskt pröva gröten till frukost. Den är med äpple och kanel. Sen tänkte jag mixa mellan choklad och thai soppan, även någon bar i två v, sen gå över till att äta allevo till frukost och lunch och äta middag hemma med den blivande mannen. Plus att jag börjat jogga 3ggr i veckan, dock max 3km åt gången.

    Jag har ca 15kg att gå ner det borde väl g fram till februari eller??

  • högstavinsten

    hur mycket gick du ner med allevo sist?

    det går med 15 kg till febr - men det är tufft jobb. jag vill ner 10 kg till jul Puh.........sedan vill jag bli gravid .och gifta mig i 6:e månaden hi...hi....det är min önskedröm!

    en drömmande brud skrev 2008-09-04 14:53:44 följande:


    Jag börjar med allevo imorgon, har ätit detta en gång innan och då funkade det bra, men några envisa kilo har hittat till min kropp under sommaren grrr!!. Det har ju kommit en del nya proukter, tänkte faktiskt pröva gröten till frukost. Den är med äpple och kanel. Sen tänkte jag mixa mellan choklad och thai soppan, även någon bar i två v, sen gå över till att äta allevo till frukost och lunch och äta middag hemma med den blivande mannen. Plus att jag börjat jogga 3ggr i veckan, dock max 3km åt gången. Jag har ca 15kg att gå ner det borde väl g fram till februari eller??
  • en drömmande brud
    högstavinsten skrev 2008-09-04 20:24:38 följande:
    hur mycket gick du ner med allevo sist? det går med 15 kg till febr - men det är tufft jobb. jag vill ner 10 kg till jul Puh.........sedan vill jag bli gravid .och gifta mig i 6:e månaden hi...hi....det är min önskedröm! en drömmande brud skrev 2008-09-04 14:53:44 följande:
    Jag gick ner ca 6kg, men tröttnade. Har provat några dagar nu, de e tufft och inte så smarrigt. Men får äta upp det jag köpt.Hur smakar modifast, har hört att vanilj smakar vaniljsås? E det dyrt?
  • högstavinsten

    japp vaniljen är god och smakar vaniljsås

    chokladen är bäst........jag kylet pulverpåsen och vattnet först så blir det som chokladmilkshake.............MUMS skulle kunna leva enbart på det länge.......chokladsmaken gör en mer mätt tycker jag än de andra!

    Tyvärr köpte jag massa varma soppor som jag får äta upp först.......

    Jag gick ner 1,6 kg förra veckan genom att byta ut ca 2 mål om dagen

    Kolla modifast på apotekts hemsida.......där står pris. jag beställe från deras hemsida.............det tjänar man på om man ska ha mycket!

  • hgav

    Jag tycker Modifast kaffe är godast. Har bytt ut lunchen i 1 vecka nu och gått ner ca 1 kg (åt dock som vanligt i helgen)
    Apoteket har inte lika många smaker som det finns på Modifasts hemsida. Där kan man även beställa smakprover (man får tillbaka priset för dem om man sedan gör en beställning på nätet)

  • hgav

    Högstavinsten - Har du provat Modifast "ready to drink"?. Finns på apoteket nu i choklad och kaffe smak. Helt suveränt goda (det blir ju dyrare än pulver - men som en liten "treat" någon gång då och då kanske). Kaffe skulle jag kunna dricka utan ambitioner för viktnedgång.

  • högstavinsten
    hgav skrev 2008-09-15 09:56:29 följande:
    Högstavinsten - Har du provat Modifast "ready to drink"?. Finns på apoteket nu i choklad och kaffe smak. Helt suveränt goda (det blir ju dyrare än pulver - men som en liten "treat" någon gång då och då kanske). Kaffe skulle jag kunna dricka utan ambitioner för viktnedgång.
    nej de har jag inte sett. däremot har jag laddat med lite choklad pulver-modifast nu när apoteket sålt 3 paket för 352 kr dvs 50 kr i rabatt
Svar på tråden Allevo - Nu rasar våra kg!