• Bantar­n
    Äldre 6 Aug 19:02
    8564 visningar
    41 svar
    41
    8564

    9 kilo på 28 dagar?

    Hej. Har sett mycket om dieten "one week" nu. Vill tappa vikt och är intresserad på att prova.

    Tänka dock höra mig för här först- Är det ngn som har testat?

  • Svar på tråden 9 kilo på 28 dagar?
  • miracl­es0607
    Äldre 28 Aug 05:56
    #31

    nu är jag inne på dag8 på ren kur (ck) gått bra har inte vägt mig än men gått från 108 i midjemått till 103 å det känns sååå bra=)

  • galaxe­n
    Äldre 28 Aug 08:36
    #32

    Hej!
    Jag har testat One week och det smakar inte alls så illa som du påstår. Bara man spär ut det med vatten. Det är en slags juice som är gjord på bl a aloevera (tror jag).
    Men den går utmärkt att dricka. Däremot kände jag inte att den påverkade vikten så mycket, men den innehåller mycket bra vitaminer som man blir pigg av.

  • PennyJ­enny
    Äldre 28 Aug 08:48
    #33

    Jag tycker det är lite lurendrejeri att gå ut med 9 kg på 28 dagar. Visserligen kan man tappa det, men vad består de tappade kg egentligen av? Jo, till mesta del vatten som kroppen släpper ifrån sig när man tömmer kolhydratsdepåerna i kroppen (som binder vätska) och muskler som kroppen tagit av när den inte får tillräckligt med näring. För det sista kroppen vill ta av är fettdepåerna. Om man väger sig på en våg som mäter balansen mellan fett och övrig massa så kan man ofta se på dessa vågar att mycket att det man gick ner under en ren pulverkur inte var fett utan annat.

    Därmed inte sagt att rena pulverkurer inte funkar, men det krävs en hel del. För det första måste man se dem som en kickstart på att lägga om sitt liv. För lägger man inte om hur man äter och motionerar så kommer de där kilona ganska snabbt tillbaka. Och sedan är det viktigt att träna medans man gör en kur så man behåller muskelmassan och tvingar kroppen att ta av fettet. Att behålla muskelmassan är dessutom viktigt ur den aspekten att ju mer muskler man har desto högre förbränning har man i viloläge eftersom musklerna kräver mer energi även då.

    Jag kör själv ett program där jag byter ut två mål om dagen mot erstättning (pulver eller bar) och äter två mål om dagen. Och så styreketräning två dagar i veckan och cyklar till och från jobbet 40min enkel väg. Det har gett ett resultat på 9 kg under 3 månader, men då har det vara 7,5 kg fett. Jag har alltså lyckats behålla de mesta av musklerna under viktminskningen. Det går inte så fort som 9 kg på 28 dagar, men jag jojar å andra sidan inte upp dem lika lätt.

  • hgav
    Äldre 28 Aug 09:46
    #34

    En pulverdiet som är god är Modifast. Finns på apoteket och på nätet www.modifast.se. Kan verkligen rekommendera kaffe smaken. Ett tips är att ha pulvret i kylskåpet så att drycken blir riktigt kall. Bra som kickstart, men självklart är det som PennyJenny skriver att man måste lägga om sitt liv och kostvanor.

  • Vargta­ssa
    Äldre 28 Aug 17:45
    #35

    Vad är ck?


    miracles0607 skrev 2008-08-28 05:56:49 följande:
    nu är jag inne på dag8 på ren kur (ck) gått bra har inte vägt mig än men gått från 108 i midjemått till 103 å det känns sååå bra=)
  • måjs
    Äldre 28 Aug 20:19
    #36

    Cambridge Kuren


    Vargtassa skrev 2008-08-28 17:45:31 följande:
    Vad är ck?
  • This Is Me Now
    Äldre 29 Aug 16:11
    #37

    Jag gick ner 27 kilo på 3 månader med Cambridge. Min kompis började för 2 veckor sedan och har gått ner 9 kilo!!! Hon ska fortsätta 2-4 veckor till.


    miracles0607 skrev 2008-08-25 18:16:30 följande:
    Hej... är inne på dag sex med ck... är så nervös för vill verkligen gå ner några kilon...är lite nyfiken hur mycket ni som gjort ck gått ner?
  • This Is Me Now
    Äldre 29 Aug 16:12
    #38

    handlar gör jag här:
    www.cambridgesoppan.se

  • måjs
    Äldre 1 Sep 17:04
    #39

    får man inte ens dricka kaffe när man äter cb?

  • This Is Me Now
    Äldre 1 Sep 19:53
    #40

    Troll1 skrev 2008-08-08 11:35:54 följande:


    Håller med om Cambridge. Jag kan bli grymt sugen på jordgubbsshaken som man helst ska köra med stavmixer. = Gott!
    samma här!

    Tips om en bra sida att handla:
    www.cambridgesoppan.se
  • This Is Me Now
    Äldre 2 Sep 21:24
    #41

    jodå, kaffe och thé är ok! Även på ren kur!


    måjs skrev 2008-09-01 17:04:10 följande:
    får man inte ens dricka kaffe när man äter cb?
Svar på tråden 9 kilo på 28 dagar?