• ninnabell

    ställer in brölloppet

    vi har just bestämt att ställa in brölloppet.
    min blivande har helt plötsligt kommit på att han inte vill...så där lagom 2.5 veckor innan.
    Jag tackar för alla pratstunder med er alla och önskar er alla lycka till.

    kram ninnabell

  • Svar på tråden ställer in brölloppet
  • Lijard

    Ninnabell! En STOR och varm kram till dig!
    Jag hoppas för er skull att det kan lösa sig till det bästa som går, kanske karlsloken inte varit riktigt redo utan gått och tryckt på det ända tills nu.
    Det är dom berömda bröllopsnerverna som spökar men jag tycker tusan inte att de ska ge upp så lätt! Min karl här hemma fick något bryt i lördags, på fikastund hos svärmor (bästa tillfället - NOT) och betedde sig bara dumt och började plötsligt räkna upp grejjer han vägrade göra, inte tyckte var bra mm. Med 2 veckor kvar till bröllopet. Skrik, gråt och tandagnisslan blev det, mådde skit igår. Men nu har vi bestämt att det ska gå att lösa ändå, vi älskar varanndra och vill leva tillsammans. Det är bara hela hysterin kring giftemål, tal, bröllopsvals och små vikta servetter som blir lite för mycket tror jag.

    Jag önskar dig ALL lycka, hur det än blir i ditt framtida liv. Tänk på att du är en unik och vacker person och du är värd den sanna och varma kärleken. Rädda karlstackare kan dra nåt gammalt över sig medans du går ut och lever livet!

    *KRAM*

  • Danielaa

    Stackare! Herregu kan nåt värre hända i ett sånt läge?
    Usch... tycker verkligen jättesynd om dig och hoppas att allt löser sig till det bästa! *Kramar om*

  • Yohanna85

    försök att prata ut med varandra. Min sambo fick kalla fötter för ca 2 veckor sen. Fast inte att han sa att han inte ville gifta sig. Men gav lite små pikar sådär. Men vi försökte prata, och det kom fram att han var väldigt rädd. Och det är jag med. Rädd för att misslyckas. Man står och lovar varandra evig kärlek och trohet. Och så kanske det händer att det spricker. Det vet man inte. Det vi vet är att vi VILL. Men man VET INTE! mycket rädsla att misslyckas kan ligga bakom det hela.

  • ninnabell

    allt är avbokat nu och jag känner mig såååå tom.
    mina drömmar och mål är borta och jag vet inte vart jag ska ta vägen.....som det ser ut just nu så är det helt slut med allt.

  • Soon and very soon

    stor varm kram! ta hand om dig o hoppas du kommer åter! hoppas du har någon att prata med.

  • lillaj

    Det känns märkligt på nått sätt. Har du inte märkt att något varit fel tidigare?


    ninnabell skrev 2008-08-05 10:06:46 följande:
    allt är avbokat nu och jag känner mig såååå tom.mina drömmar och mål är borta och jag vet inte vart jag ska ta vägen.....som det ser ut just nu så är det helt slut med allt.
  • Dsy04

    det är jätte hemsk det som händer er..men det är viktig att du tänker på dig själv ta dig din tid du behöver för att analicera detta prata mycket med honom analicera vad du vill i livet o se till först o främst att du mår bra...hoppads du har någon som kan lyssna på dig o hjälpa dig med detta

    skickar dig en stor kram

  • Miss Blue

    Nä vad tråkigt, det är ju jättenära innan bröllopet!
    Verkar som det är lite nerver med i spelet....suck vad trist för dig!!
    Stor kram till dig via cyberspace

  • matildaochniklas

    Stor varm kram till dig!

    Försök prata med varandra för att komma på vad som har hänt och vad ni kan göra åt det.

    Lycka till!

  • idalacruz

    Lider med dig. det måste vara det värsta som kan hända men som sagt hoppas att ni hittar hit igen..
    Många varma kramar

  • NUoALLTID

    Lider med dej, stora kramar. Hoppas att ni reder ut det.
    Ta hand om dej....

  • En till präst

    Förstår jag rätt; Är det "bara" själva gifteriet han inte orkar med, eller är det hela er relation som ifrågasätts?

    Av det jag läst i den här tråden låter det som om ni hamnat i världens otakt. Det är säkert ingen tröst just nu, men jag tror det skulle varit värre om han bitit i hop och sen sagt till Dig EFTER bröllopet att det här var pyton för honom och att han inte alls ville men "ställde upp".

    Det bästa och roligaste hade förstås varit om ni varit i takt med varandra och kunnat gifta er med glädje som ni planerat, men när nu Din karl kände en sådan vånda att han till slut ställde in - ja, då var det kanske bättre att han var ärlig, även om det är jobbigt?

    Nu kommer Du behöva tid att sörja, prata med vänner och lappa ihop Dig. Men sen, när Du deppat färdigt och ni pratat ordentligt (kanske med hjälp av en familjerådgivare?) kan det komma en dag då ni båda vill gifta er, men då kanske på ett helt annat sätt, som båda kan glädja sig åt?

    Jag vet inte, men jag förstår ju att det här måste vara urjobbigt för er båda.

  • Kireina

    Du får väl se det så här; bättre att han ångrar sig precis innan bröllopet än precis efter.

    Stor kram till dig, hoppas att du mår bättre snart och att du har någon som kan krama dig ömt och torka tårarna från din kind och smeka luggen ur pannan.

  • Freckles

    Jag fick ont i magen bara av att läsa om det, så hur du mår kan jag bara ana. En STOR kram och ta hand om DIG - var ego nu!!

Svar på tråden ställer in brölloppet