• Plummi­s83
    Äldre 2 Aug 08:29
    1499 visningar
    4 svar
    4
    1499

    Viktminskning/sötsugen osv

    Finns ju många trådar om viktminskning och nån tråd om att bli av med sötsuget men tänkte att vi som vill gå ner i vikt, vill börja träna, vill bli av med sötsuget, vill bli av med läsksuget kunde samtalas här!!

    Framförallt så vill jag ha motivation å behöver råd å tips!!

    Började träna på gymmet igår, mega mkt träningsvärk idag *flinar*

    Själva godisbiten klarar jag kalas, det är kakorna som jag inte blir av med... hur göra?? Svårt när man dessutom gillar att baka å fixa!!

    Läsken går i vågor, kan klara flera dagar utan läsk men sen blir jag så sugen på det att jag bara måste ha i 1-2 dagar för att sedan klara mig utan igen i flera dagar....

    Ahh, behöver hjälp, tips å råd...

  • Svar på tråden Viktminskning/sötsugen osv
  • Plummi­s83
    Äldre 2 Aug 09:50
    #1

    ingen???

  • aikido­aasa
    Äldre 2 Aug 10:14
    #2

    Det är ok att ha en dag då man får ha lite godis och annat i sötsaks väg. Det är inte för intet som det kallas för lördagsgodis. Om man är sträng med att hålla sig till den regeln så blir inte sötsuget så fruktansvärt övriga dagar i veckan.
    Så gå tillbaks till att vara ett litet barn.

  • lillam­aa
    Äldre 2 Aug 13:31
    #3

    mitt tips (försöker hålla mig till det själv också) är att inte gå ut för hårt i början. det är inte en så där jätte bra ide att mitt i all börja med att "bara äta supernyttig sallad och träna 24/7".

    börja med att tex gå på gym 1-2 dagar i veckan i 2-3 veckor. efter det kanske du börjar se efter dina matvanor. vad kan ändras där? kör på lördagsgodis och försök hålla det i några veckor innan du inför nästa förändring.

    i slutändan är det bra om dina vanor håller i längden. så du inte faller tillbaka då du lessnat på att "bara äta supernyttig sallad och träna 24/7".

  • lillam­aa
    Äldre 2 Aug 13:33
    #4

    och om man faller tillbaka och skiter i träningen och istället äter godis en hel dag så är det inte hela världen. det betyder inte att man ska ge upp och skita i allt för resten av sitt liv. man ska inte se det som ett misslyckande, utan mer som ett snesteg

Svar på tråden Viktminskning/sötsugen osv