• MarianneL

Augusti 2009

Nu har jag "kommit så långt" att jag sitter med två datum: 2 eller 9 augusti 2009.

Finns det fler härinne som har tänkt gifta sig i augusti 2009?

Kul om ni skriver här så kan vi hänga med i varandras planering o ge råd o pepp till varandra. Precis som de flesta andra trådar här på BT

• Svar på tråden Augusti 2009
  • Anki82

Hej vi gifter oss den 29de augusti 09 finns en till tråd under vår månad som det finns en del på de kommer nog haka på här med=) grattis vilket datum lutar ni åt?

• MarianneL

åh finns det? Jag sökte med sökmaskinen här på BT och skrev in "augusti 2009" o då kom det inte upp nånting. Men då får vi hoppas att de hänger på här =)

Grattis till er! Hur länge har ni varit förlovade? Och hur långt har ni kommit med planeringen?

• Anki82

Vi har officiellt varit förlovade sen den 17de men hade bestämt innan vi vänokat kyrka hitta bara på att ringen skulle komma. har bara hittills, planerar från Irland så det är lite svårare men ska åka hem i september o boka mer då ni då

• MarianneL

Jaha planerar du från Irland. Jag planerar från England. Pluggar här, vi är båda svenskar, o bor här tillsammans jus tnu. Men ska ha bröllopet i Linköping. Men visst ger det en lite mer stress... det är ju jobbigt når man inte kan åka o titta på festlokal osv.

• Anki82

Verkligen lite mer stress, var i england bor ni? Har som tur va fått kontakt med en jättegullig tjej från ett hotell som kollar upp festlokaler o skickar bilder ska boka in våra gäster samt bröllopsnatten hos dem min m2b är irländare så släkt o vänner kommer med härifrån så hon ordnar med alternativ på lokal så kör de catering deras festlokal va lite för liten blir ca 100 pers hur många blir ni?

• MarianneL

Jo vi blir nog också ca 100-120 pers. Har tittat på en massa bilde online på lokaler. Och lutar just nu mot Gul paviljongen (du kan se bilder här: picasaweb.google.com/olle.kilbrand/GulaPaviljongen) Det är så svårt att hitta lokal i Linköping där catering inte måste ingå och där det samtidigt är palts för mer än 100 pers.

Ja vi pratar om vilket språk vi ska ha festen o vigseln på. Och alla inbjudningskorten osv, måste skrivas på 3 språk. Min familj bor nämligen i Danmark o jag har massa vänner där, plus de flesta av mina släktingar bor i Frankrike. Så det blir lite klurigt.

Det jobiga är också att folk har så olika traditioner när det kommer till bröllop beroende på vilket land de komme ifrån.
    Men det gör de tockså lite rolgiare för då kan vi välja att ta de traditioner som vi tycker är roliga hehe.

• Anki82

Jag vet precis vad du menar, vet inte hur vi ska göra med vigsel program tror vi kommer skicka alla inbjudningar på engelska tror att de flesta i sverige kan förstå det o annars hoppas jag de förstår av kortet namnen o kyrka datum tid=) Men hur vi ska göra på själva bröllop irländarna förstår inte alls svenska men det löser sig förhoppningsvis. försöker som bäst att plocka det bästa ur bådas traditioner för tillfället är riktigt skoj. hur gör nu kommer ni skicka ut save the date kort först?

• Anki82

Gula pavilljongen såg jättefin ut önskar vi kunde hitta nåt sånt i karlstad.

• MarianneL

Tänk nu är det mindre än ett år tills det händer

• Umbraz

Hej, här har ni en till som ska stå brud den 29/8-09! Jag planerar från sverige, inte alls lika exotiskt som ni men jag antar att vi har samma bryderier kring våra bröllop iallafall.

• MarianneL

hehe
    Ja du jag vet inte om det känns så exotisk att va i England när man ska planera bröllop. Speciellt eftersom vi ska ha det i Sverige.. känns mer som att det höjer stress nivån. Men det är sant, att det finns fler inspirationskällor. Men nu förtiden finns ju allt online ändå

Hur långt har du kommit med planeringen Umbraz?

• Umbraz

Vi har bokat kyrka,lokal,och fotograf och till veckan har jag tänkt att försöka boka frisör och smink, jag har för mig att frisören även kan sminka och det vore ju himla praktiskt rent logistikmässigt.
    Jag trodde inte att det var så hysteriskt allt det här kring bröllop, det är ju över ett år kvar så det känns ibland som man är lite nojig när man bokar så långt i förväg men jag har ju insett efter att ha läst mångas inlägg att det är så det går till. Så jag helt enkelt hakat på och bokar allt jag kan...
    Präst kan jag inte boka förräns efter årskiftet så jag håller på och kollar upp favoritpräster som det är nu. Klänningen har jag tänkt vänta med också, jag behöver bli lite mindre först.

Så just nu tar jag det ganska lugnt och hänger på sidan och snappar upp tips här och där.

Vi har varit förlovade i 10år nästa år, det kom liksom saker emellan såsom två barn och husköp så tiden har inte räckt till förräns nu. Våra tjejer kommer vara 5 resp.7år nästa sommar och naturligtvis ska dom gå med varsin korg med rosblad i och strö framför oss i kyrkan. Dom ser jättemycket fram emot detta.

• carpet 09

Halloj! Här kommer en till augustibrud. Datumet är inte klart än men det lutar åt den 8:e. Har varit förlovad med min sambo i 6 år, men den 9 juni i år friade han till mig "på riktigt" så nu är det bara till att börja planera.

Blir lätt stressad när jag hänger här på BT och läser, verkar som de flesta som gifter sig nästa sommar kommit en bit in i sin planering. Det är väl bara att hänga på och ta till sig tips och idéer.

• Dalarna79

Hej hej Vi ska oxå gifta oss augusti 2009 lutar åt den 14 aug.
    så mycke att tänka på
    bra att de är fler så kan man byta ideer o kolla av tidsplaneringar efter vägen

Lyckliga oss!! längtar till nästa augusti!!!

• Brud aug09

Blir bröllop den 15aug för oss, bara bokat lokal ännu så länge, så börjar få lite panik när jag läser hur mycket ni fixat redan... Men ska ringa o boka kyrka idag!

• Sofi78

Hej hej, skall gifta mig 01-08-09!! Planerar fran London sa det kommer att bli ett flertal resor till Stockholm!!

Svar på tråden Augusti 2009