• sussiq2

vädret på lördag

vi som gifter oss på lördag än så länge ser det ut att vara regn lördag em hoppas de har fel det kan väl regna på morgonen istället. hur går det för er tjejer?

• Svar på tråden vädret på lördag
  • weinlove

Om du läser i första inlägget så står det där att det var strålande fint väder med mkt värme som gjorde fotograferingen mycket lyckad.

• Hedebris

kan ni inte fota er i festlokalen.. det är vår plan B

Suniz skrev 2008-07-29 08:59:41 följande:
    Vi har bara planerat för utomhusfotografering och har ingen plan B. Det finns helt enkelt ingenstanns som vi kan fota oss.... Vad göra??? Suck och pust och stön.
  • GME76   080802

Här ska det vara skurar, moln med sol och 18gr på e m. Vill inte gärna ha regn men skönt om det inte blir som de senaste dagarna så smälter vi bort.

Är optimist än så länge .

• gustafmatilda
    Suniz skrev 2008-07-29 08:59:41 följande:
    Vi har bara planerat för utomhusfotografering och har ingen plan B. Det finns helt enkelt ingenstanns som vi kan fota oss.... Vad göra??? Suck och pust och stön.
    Skaffa er ett stort vitt eller svart paraply som ni kan stå under när ni fotograferas. Fotografen kanske kan skaffa hjälp av någon som håller ett paraply åt henne/honom också eller så får h*n stoppa kameran i en plastpåse? Är det ett proffs ni anlitat så kommer h*n kunna ta skitsnygga bilder i regn också. Och tänkt när det är uppehålll och himlen är så där fantastiskt grafitgrå, oh vilka snygga foton man kan få till! Hon kanske har en studio ni kan vara i annars som alternativ?

Det finns hopp om fantastiska bilder även om det inte blir blå himmel och strålande sol. Det är istället bättre med moln under en fotografering då solen inte kastar så hårda skuggor. Molnen fungerar som världens största diffuser =)
  • sussiq2

tack jag känner mycket mer positiv nu det regnar säkert inte hela dagen så det löser sig nog! hoppas det går bra för ni andra

• Pupetta

det sägs väl att regn i brudslöjan bringar tur

• Bride in England

Precis som Gustafmatilda foreslar, sa ska vi inhandla ett stort, vitt paraply (man ska tydligen inte ha ett svart da det skymmer ljuset) och har fragat var fotograf ifall han kan fota i regn. Han sa att det gar fint, sa nu behover jag inte oroa mig lika mycket for om det regnar. Vi spenderar anda mest tid inomhus. Gifter oss helgen efter denna, i England, sa har ingen aning om hur vadret kommer att bli an. Men lat inte vadret forstora er dag!!! Jag forestaller mig att det blir regn sa jag inte blir besviken. Lycka till!

• GME76   080802

Det stämmer, min pappa är naturfotograf och hävdar alltid att det inte får vara för fint väder om man ska fota ute .

• Kärlek ger näring åt själen

Jag tror även att det blir super fina bilder i regn.. blir mer "naturtroget" då finns ett talesätt som jag personligen kommer att ta tillvara på vår stora dag Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder

Jag har t om köpt vita gummistövlar om det skulle bli regn *Asg*

• aikidoaasa

Jag håller tummarna för att alla kommer få lite solsken på lördag. Två av mina vänner gifter sig då...

• Suniz

Kolla vädret igen! Idag kollade jag och då ska det vara molnigt men inget regn i eslöv. Tidigare har de lovat regn. Vi håller tummarna. Kram på er.

• gustafmatilda

Bride in England skrev 2008-07-29 17:27:37 följande:

Precis som Gustafmatilda foreslar, sa ska vi inhandla ett stort, vitt paraply (man ska tydligen inte ha ett svart da det skymmer ljuset) och har fragat var fotograf ifall han kan fota i regn. Han sa att det gar fint, sa nu behover jag inte oroa mig lika mycket for om det regnar. Vi spenderar anda mest tid inomhus. Gifter oss helgen efter denna, i England, sa har ingen aning om hur vadret kommer att bli an. Men lat inte vadret forstora er dag!!! Jag forestaller mig att det blir regn sa jag inte blir besviken. Lycka till!
    Det beror på vilken effekt man vill åt. Kanske inte smart med svart paraply till klassiska vackra bilder, men vill man ha lite mystiska så kan man ju använda svart. Tror det skulle bli en väldigt vacker effekt. Men det får man kolla med sin fotograf innan, om han överhuvudtaget tror på att förverkliga den idén =)
  • happyme

Hej vi gifter oss också i morgon, läste på SMHI precis att det ska vara molnigt men uppehållsväder mitt på dagen iaf :) Så förhoppningsvis kan vi fota utomhus, plan B är att fota på hotellet där vi ska spendera bröllopsnatten sedan, fotografen sa att det fanns fina rum och fin utsikt högst upp :) Hon hade fotat där tidigare. Lycka till alla i morgon!!

• höstdröm

Förra sommaren på ett bröllop som jag var gäst på, var det 13 grader och ösregn, fotografen lade ut ett stort vitt lakan som sedan bruden stod på under fotograferingen, man kan vika in yttersta delarna av lakanet så att det inte syns, men skyddar klänningen jättebra från att bli blöt och smutsig. Ska definitivt ha det som back up plan den 13 september då det är min tur:)

• Hedebris

det är perfekt väder i malmö :)

• Blondie77

Det regnar i vänersborg men jaja vädret kan man ju inte styra över

• Suniz

Vädret blev helt perfekt!!!!!!! Hoppas det blev så för alla er andra osså!!! KRAM

• GME76   080802

Vädret blev skitbra. Spöregnet skrämde oss på f m men under hela bröllopet hade vi uppehåll och ca 16gr så ingen behövde svettas i sin kostym .

Svar på tråden vädret på lördag