• Lollick

Någon som skall på kryssning i medelhavet?

Vi funderar på kryssning från barcelona i början av september.....

• Svar på tråden Någon som skall på kryssning i medelhavet?
  • Lollick

puff igen...vill så gäran ha tips!!!

• Bröllop år  2010

Har ni bokat kryssningen? SOrry, har inte hunnit kolla lite! Men skriv gärna ner vilka resemålen är så ska jag försöka kolla lite vad jag skulle ha gjort för "utflykter" på de olika ställena!

• Lollick

Athen, istanbul, venedig, ismir, neapel, rom. ...Barcelona

• Lollick

någon mer som skall på kryssning?

• Bröllop år  2010

Du kan ju gå in på NCL hemsida och kika vad de har för "shore excursions" där hittar du vad de har på varje destination. Jag kikade och hittade bland annat i Aten; Private Touring, Istanbul; Istanbul Romance och i Venedig; Romeo & Juliet´s Verona. Känns ju ganska passande utflykter för en bröllopsresa. Men som sagt där kan du ju gå in och kika. (Om du inte redan har gjort det).

Lycka till! Har ni bokat kryssningen eller?

• Lollick

jo jag har kollat , vill bara ha lite kontakt ned någon som varit eller som skall på kryssning.

• hjartan

Vi var på kryssning på vår bröllopsresa i maj. Helt underbart härligt. Vi åkte dock inte där ni tänkt. Vi åkte från Mallorca, Gibraltar, Ceuta, Casablanca, Almeria och Valencia.

På båten var allt utom möjligtvis spa billigare än vad vi förväntat oss. Läsk runt 10 kr, drinkar från 20-35 kr. Utflykter kostade nog från 200 och upp till 800 tror jag. Vi var bara på en arrangerad utflykt i Gibraltar.

Båten hette Thomson spirit och vi bokade genom Fritids resor. Medelåldern var nog snarare runt 45-50 år och väldigt mycket engelsmän.

Våra favoritmål blev Gibraltar och Ceuta.

• Lollick

åå det lät med härligt!!

• MDoJB

Kan varmt rekommendera en kryssning!
    Åkte en tur i västra karibien för några år sedan med Royal Caribbean, fartyget Navigator of the Seas. Båtarna i den sk Voyager-klassen finns numera i medelhavet. Maten är underbar och det finns massor med aktiviteter på båten, så det blir aldrig långtråkigt.

• Lollick

åå tack! tips att göra ombord? va det kul med spa? va det disco?

• MDoJB

Det finns jättebra shower på båten varje kväll, man kan utöva olika sporter och gå på disco om man vill det, med mera, med mera. Vi var på utflykter i varje hamn, så vi hann inte med så mycket på båten. På kvällen åt vi, gick på en show och stupade sen i säng. På nästa kryssning kommer vi att ägna mer tid åt att ta det lugnt och njuta på båten. Härligt att bara ligga i bubbelpoolen och dricka en paraplydrink!

• Lollick

Vi åker i 12 dagar så vi kommer slappa på båten några dagar.

• Lollick

Någon som har åkt med NCL?

Svar på tråden Någon som skall på kryssning i medelhavet?