• Lollick

Någon som skall på kryssning i medelhavet?

Vi funderar på kryssning från barcelona i början av september.....

• Svar på tråden Någon som skall på kryssning i medelhavet?
  • Bröllop år  2010

Då på den tiden 2003-2004 kostade en massage eller ansiktsbehandling 120 dollar på sjödagar. Och när båten låg i hamn så var det billigare. ca 89 dollar tror jag. Nu har ju dollarn gått ner, men jag har ingen aning om priserna är samma på Rccl och Ncl. Men det borde det vara!
    Nej det blev aldrig långtråkigt. Hade att göra hela tiden. (jobbade i Spa-avdelningen). På min båt fanns det lite shopping. Bland annat en tax free shop med godis, alkohol, dricka. En smink och parfymbutik, en smyckes/klockbutik. Och sen ngr "turistbutiker".

Underhållningen på båten var kanon. SÅng och dansföreställningar. Helt underbara! Skridskodansuppvisning och annan underhålling vilket engagerade mer av "publiken". SÅ långtråkigt tror jag absolut inte att ni kommer att få. Maten var kanongod. Men efter 9 månader ombord så vägde jag ca 10 kg mer än när jag åkte . Sen får ju passagerarna ännu bättre mat än besättningen!

Jag jobbade på Voyager of The seas .

Du får fråga precis hur mkt du vill!!

• Lollick

Tack vad super kul!! Jag tror dock att RCCL är snäppet finare än NCL...Har du tips på utflykter i Neapel, ROm, Venedig, Istanbul, Athen, Dobrovnic?

• Bröllop år  2010

Sorry! Har inga tips på utflykter på de ställena för kryssningen jag jobbade på gick i Västindien, Usa och Canada! Men jag ska kika lite. Så kan jag återkomma med lite vad jag kan tänkas komma på! När hade ni tänkt att åka?

• Det stora Blå

Senaste nytt om kryssningar . . . .

>

• Det stora Blå

Inlägget försvann . . .

Senaste nytt om kryssningar . . .

- " Svenskar kryssar som aldrig förr. Konkurrensen är hård, priserna har sjunkit, och utbudet har blivit större.
    Kryssningar till Karibien och Medelhavet har ökat kraftigt. Medelåldern på resenärerna är bara cirka 35 år. Försäljningen av kryssningsresor har ökat med 40 procent unde 2008. " -

• Lollick

Skall du med på Kryssning Stora blå?

• Lollick

Skall du om din man Oxå på kryssning, vilken har ni valt?

• Lollick

fler tips till Kryssning med NCL i medelhavet?

Svar på tråden Någon som skall på kryssning i medelhavet?