När öppnas presenterna???
En del öppnar ju på festen och en del tar hem presenterna och öppnar dom hemma... hur gör/gjorde ni?
En del öppnar ju på festen och en del tar hem presenterna och öppnar dom hemma... hur gör/gjorde ni?
Ja, visst!
Ja, av mormor & morfar tackar vi för de 5000 kornorna & tack snälla svärmor som skänkte 250 spänn. Nej, lite dumt =O)
Ska försöka hitta någon rolig eller finare ask/låda som man kan lägga dem i.
//Veronci@
snö vit skrev 2008-07-22 14:50:39 följande:
Ja, men självklart kommre våra presentöppnare att titta i kuverten. Är de inga pengar så ha de antagligen lämnat present & då står kuvertet där.
Vi kommer sätta små klisterlappar med siffror på så tex. mamma & pappa får nummer ett, svärmor nr. 2 osv. Beroende på hur de kommer. Sedan kan man lätt tacka för det man fick.
Tack för alla tips! Jag tycker det låter bäst att öppna kanske efter frukosten dagen efter då de flesta av våra gäster sover kvar på herrgården.
Vi tar med våra hem och tackar alla personligen sedan.
Jag tycker man absolut inte nämner något om summor på presentkort/sedlar osv för övriga gäster.
Såhär gjorde vi:
Vi öppnade presenterna tillsammans med föräldrar och syskon m familjer dagen efter bröllopet. (Vi sov på hotell och de sov i vårat hus...) Så när vi blivit hämtade på hotellet åt vi resterna av tårtan och öppnade paket!
Sen har jag gjort en hemsida där jag dels lagt upp bilder från bröllopet, men huvudsyftet är att alla ska få se vad vi fick. Alltså har vi lagt upp bilder på presenterna! Adressen kommer att stå på tack-korten.
Bra idé att inte glömma fotografera presenterna!!!!
Vi var 100 gäster, så vi kände att det hade tagit så lång tid att öppna presenterna på festen.
Vi öppnade dem i lugn och ro tillsammans med våra föräldrar och systrar dagen efter.
Vi tyckte det var bäst så, för dels så kunde man skriva ner vad man fick från vem och sen blev det en bra avslutning på helgen.
Efter månader av förberedelser så kände vi att det varade lite längre, festen var jätterolig, men allt var över så snabbt!! Eftersom vi inte åkte på vår smekmånad direkt efter så tog vi det då.
Jag ska ha två vänninor som får öppna och fäster alla kort. Så dem andra får se.
Vi fick bara pengar inga paket och vår plan var att öppna dom dagen efter men våra gäster ville att vi skulle öppna där så det gjorde vi. Vi läste alla kort högt men visade aldrig hur mycket pengar det låg i för det är ju upp till var och en. Efteråt låste vi in alla kort i kistan där gästerna lagt dom.
Vet inte hur vi ska göra, jag vill öppna presenterna efteråt, mest för att vi ska ha bröllop och dop kombinerat. Blir mycket presenter! Men mamma var på mig att man ska öppna de direkt. Hon menade att personerna man får presenterna av kan ta illa upp av att man inte öppnar de direkt. Att man inte uppskattar det liksom. Personligen tycker jag det är dötråkigt att sitta och titta på när någon öppnar paket, speciellt på bröllop då det tar såå lång tid! Finns roligare saker att göra.
Hänvisa din Mamma till Magdalena Ribbing (dn.se) där det framgår att man inte alls behöver öppna alla paket i gästernas närvaro, tvärtom tycker många gäster att det är väldigt jobbigt att deras present blir ööpnad i allas närvaro.