När öppnas presenterna???
En del öppnar ju på festen och en del tar hem presenterna och öppnar dom hemma... hur gör/gjorde ni?
En del öppnar ju på festen och en del tar hem presenterna och öppnar dom hemma... hur gör/gjorde ni?
när vi kommer hem från bröllopsresan
Vi hade tänkt vänta tills dagen efter, men när vi var där på festen så kändes det sååå rätt att öppna alla fina paket och kuvär.
Herregud! Så länge hade jag aldrig kunnat vänta. Vi öppnar våra dagen efter.
Jag har varit på 11 bröllop varav två där brudparet öppnade medans vi tittade på = skittrist! Samtidigt vill man se vad de fått. De andra bröllopen har varit som vi ska ha det, genom att man ber ex. syskon,svägerskorna, värdparet eller andra att öppna under kvällen så att alla kan se.
Mina svägerskor öppnar vid bordbrytningen då alla ändå sträcker på sig & går på toa, röker osv. Sedan finna allt att beskåda.
//Veronic@
Om man nu ska öppna på festen, hur gör ni med kuvären? Då tänker jag mig främst när det handlar om pengar. Ska man eventuellt tacka min syster för 1000-lappen och hans bror för presentkortet på 5000? Nu kommer det inte att handla om de summorna, men blir inte det lite känsligt? Ska man kanske istället bara tacka för pengar och presentkort utan att nämna summor? man vill ju vara lite diplomatisk.
För vår del kommer kuverten INTE öppnas, kort + ev. pengar ligger kvar. Presentöppnarna kommer lägga dessa i en låda som vi ställer undan så endast presenterna finns att se. Skulle aldrig få för mig att öppna pengakuvert inför folk.
//Veronic@
Snö vit; precis, det känns lite klumpigt att skylta med hur mycket pengar man eventuellt får. Vi plockar nog bort kuverten vi också.
På vår brunch dagen efter!
Vi kommer dock plocka med oss ev kuvert så vi har lite extra reskassa