• trampetroll

Åh känner mig så stor och fet...

Jag e lite ledsen när jag tänker på bröllopet för jag förstår att jag nog inte kommer att vara så smal, fin ch vältränad som jag är van vid. Jag har haft en ryggskada i ett år som begränsar min träning som jag är van vid. Så istället för stenhårda handbollspass i veckan så gör jag rygg och magövningar och om jag orkar går lite promendader dvs. en ganska stor förändring i mitt liv som gjort att jag gått upp några kilon. Det gör mig inte så mycket för jag vägde ändå mer när jag var som mest vältränad men jag tycker inte om att inte känna mig stark och vältränad liksom som jag är van vid.
    Mår så dåligt ibland när jag tänker på min brudklänning och se på min slappa mage. Har en bild i galleriet. När jag provade den första gången tyckte jag att jag var jättefin men nu vet jag inte längre. Jag är jättenoga med maten som gör att jag inte gått upp mer än jag gjort men just att vara vältränad så skiljer det sig.Vet inte varför jag skrev detta men det känns liksom ibland som om glädjen med attgfita sig försvinner när jag tänker på det.

• Svar på tråden Åh känner mig så stor och fet...
  • FruRålin080808

Det är jobbigt att inte känna sig nöjd och det kan vara frustrerande att inte kunna träna som man är van vid. Har du ett par stavar när du går ökar du din förbränning och då kanske det blir mer som effrektiv träning än "bara" promenader. Måste också tillägga att du har jätte fin figur och är super fin i din klänning:)

• la esposa
    trampetroll skrev 2008-06-30 11:04:06 följande:
    la esposa skrev 2008-06-30 10:46:01 följande:
    Det är mest att allt gör ont och är jobbigt liksom vissa dagar om du förstår. Smärtan begränsar mig liksom så det spelar inte så stor roll om jag går cyklar, springer eller annat. När jag har bra dagar så brukar jag köra på min crosstrainer och riktigt styrketräna men när jag har dåliga dagar då orkar jag liksom inte ens gå ut och gå en stund.
    Jag förstår, det är trist för dig. Det är väl då man komer till det här att du verkligen är jättefin och ite behöver gå ner. KLänningen sitter som gjuten. O du går ner så kan du inte ha samma klänning. Och jag gick ner i vikt att stressen de sista månaderna.. kanske det händer dig oxå.. Men sörj inte, du har tydligen fått en rejäl skada och kanske ska vara glad att du är så arbetsför som du är...
  • trampetroll

Ha ha du har verkligen fått in dina smiley nu, Le eposa!

• la esposa

Ja, jippi...Det gör så mycket för inlägget annars kan man verka så tjurig, och jag är inte sån..

trampetroll skrev 2008-06-30 11:10:43 följande:
    Ha ha du har verkligen fått in dina smiley nu, Le eposa!
  • Mikabella

Trampetroll: Du är en snäcka ju! Lura inte dig själv. Jag är likadan...aldrig nöjd, fast man kanske inte har så mycket att gnälla över egentligen Får panik när jag rör mig för lite...känner mig genast slapp och pluffsig. Förstår din nojja.

Hjälper kanske inte alltid att folk ger komplimanger, den bild man har av sig själv är väldigt svår att ändra, men snälla..var inte för hård mot dig själv. Försök att ta till dig komplimangerna du får! De är ärliga! Du ser nog andra saker på bilderna än vad vi gör. Du ÄR en snäcka!

• 26juli2008

Det är lätt att bli missförstådd här, jag blir det konstant men jag är lika glad ändå

la esposa skrev 2008-06-30 11:11:47 följande:

Ja, jippi...Det gör så mycket för inlägget annars kan man verka så tjurig, och jag är inte sån..
  • trampetroll

Ja, ni är fruktansvärt gulliga allihop och ska ni veta och det känns mycket bättre nu. Men det är som några sagt här tidigare liksom svårt att acceptera att den kropp som jag har haft och trivs med inte "finns" längre. Det känns ibland somm om jag inte är jag om ni förstår vad jag menar. Men en annan fråga, tror ni att jag kanske ska skaffa mig en annan klänning som mer inte framhäver midjan (som är mitt största problemområde)som min klänning gör? Jag tänkte att min klänning är ju nästsan lite sjöjungfrumodell så den kanske egentligen int eär det optimala för min kroppsform, kanske passar någon annan modell mig bättre?

• Cissit

Du är jättefin! Och hur vacker som helst i din klänning!

Men jag förstår verkligen hur du känner det....För ett par år sedan så insjuknade jag i fibromyalgi och har sedan dess inte kunnat träna alls...klarar av 20 minuters lugn promenad typ, försöker jag mig på mer så blir jag dösjuk. Innan jag blev sjuk så tränade jag flera gånger i veckan och däremellan så gick jag överallt istället för att ta bussen osv osv.

Jag gick upp ca 20 kilo, kanske lite mer, när jag blev sjuk. Var så olycklig.

Nu har jag visserligen lyckats gå ner en del genom att ändra på maten, väger bara ett par kilo mer än jag gjorde innan jag blev sjuk, men jag är inte alls lika vältränad så jag drar ändå större storlek och känner mig slapp och fladdrig i kroppen. Dessutom fick jag tokigt fula bristningar när jag gick upp så mkt så snabbt och dem får jag dras med.

Men! Jag älskar min kille och jag är jätteglad över att vi ska gifta oss och jag struntar faktiskt i min sladdriga mage för stunden :)

Jag tycker inte du ska låta det här förstöra din glädje, som sagt, du är hur snygg som helst i din klänning!

Lycka till!

• la esposa

Där är det din känsla som får avgöra, du ska ha en klänning som får dig att känna dig fin. Inte att alla andra ska tycka att du är fin. När jag gifte mig så var det "inne" med dessa armbandslösa klänningar men jag kände mig inte fin i de. Jag provade klänningar mellan 4000-14000 kr. Och när jag hittade min visste jag det att det var min. Prova olika, du behöver inte byta man kan prova hur mycket som helst ju, och skulle du hitta en annan som känns "din" så byt. Du är värd att änna dig finast i världen på eran dag.

• paradisfågel

Håller med om de la esposa har skrivit, de viktigaste är att DU känner dig fin i din klänning!

• ninnabell

men du...du är ju jättefin och är så fin i din klänning. men visst har man sådana tankar det har jag med...jag har gått upp 25 kg på bara 6-8 mån och gillar det inte alls men tar det som det är och försöker gå ner. men du är fin och glöm inte det

• Hajime

måste bara säga att du är jättefin!!
    men jag förstår dina problem också. vilken typ av ryggskada har du? (har en själv som gjorde att jag fick träningsförbud helt för ett par år sen) så kanske kan hjälpa dig med övningar som hjälper, om du vill?

Svar på tråden Åh känner mig så stor och fet...