• trampetroll

Åh känner mig så stor och fet...

Jag e lite ledsen när jag tänker på bröllopet för jag förstår att jag nog inte kommer att vara så smal, fin ch vältränad som jag är van vid. Jag har haft en ryggskada i ett år som begränsar min träning som jag är van vid. Så istället för stenhårda handbollspass i veckan så gör jag rygg och magövningar och om jag orkar går lite promendader dvs. en ganska stor förändring i mitt liv som gjort att jag gått upp några kilon. Det gör mig inte så mycket för jag vägde ändå mer när jag var som mest vältränad men jag tycker inte om att inte känna mig stark och vältränad liksom som jag är van vid.
    Mår så dåligt ibland när jag tänker på min brudklänning och se på min slappa mage. Har en bild i galleriet. När jag provade den första gången tyckte jag att jag var jättefin men nu vet jag inte längre. Jag är jättenoga med maten som gör att jag inte gått upp mer än jag gjort men just att vara vältränad så skiljer det sig.Vet inte varför jag skrev detta men det känns liksom ibland som om glädjen med attgfita sig försvinner när jag tänker på det.

• Svar på tråden Åh känner mig så stor och fet...
  • 26juli2008

Jag tror man inte ska jaga kilon och koncentrera sig på det utan jag tror på att man ska koncentrera sig på att må bra! För ca 5 år sen konstaterades det att jag hade fel på min ämnesomsättning, vilket har lett till att jag har gått upp ca 15kilo. Dessa kilon har inte försvunnit ännu, trots att jag under hela mitt liv har spelat fotboll och varit vältränad! MEN jag mådde pyton, jag var konstant trött, frös jämt och jag hade ingen matlust och trots det gick jag upp i vikt. Så jag tränade mer fast orken inte fanns, det resulterade med att jag blev ännu tröttare och gick upp ännu mer i vikt! Tillslut var jag så slut i kroppen, så minsta ansträngning så svimmade jag. När det konstaterades att jag hade fel på ämnesomsättningen så fick jag medicin, så alla symtom utom vikten försvann men idag mår jag kanon trots väldigt många fler kilon i bagaget

• paradisfågel

Trampetroll, har själv varit ganska vältränad förr, men nu tränar jag i princip ingenting, så jag känner igen mig i dina tankar o känslor.. Men jag tror att man kanske själv reagerar mer på de än vad andra människor gör..

• la esposa

la esposa skrev 2008-06-30 10:51:39 följande:

stämmer noll, det behöver inte vara så för alla. Jag har fött och burit 2barn och kolla mitt galleri, ingen mage att tala om.. :) och faktist är brösten välbevarade trots 3,5 år sammanlagd amning,så enligt mig förstör inte amning brösten.. OM DE pajar så ser det redan under graviditeten.hehehheh kan tillägga att jag känner mig väldigt lyckligt lottad för det. Det är inte alltid så.
    ser att inlägget ser drygt ut...,inte meningen skriver med skämtsam ton. Har lite svårt att få till smilys... HUr gör man smilegubbar?
  • 26juli2008

Faktiskt så är det inte amningen som förstör brösten utan själva graviditetn eftersom vävnaden i brösten blir slapp under graviditet och därmed letar sig tuttarna söderut sen har väl du bra gener, för min mage är inte densamma. och sen var det mer menat som ett skämt Efter allt jag har varit med om är vikten inget som jag lägger så mycket vikt på, huvudsaken man mår bra!!

la esposa skrev 2008-06-30 10:51:39 följande:

stämmer noll, det behöver inte vara så för alla. Jag har fött och burit 2barn och kolla mitt galleri, ingen mage att tala om.. :) och faktist är brösten välbevarade trots 3,5 år sammanlagd amning,så enligt mig förstör inte amning brösten.. OM DE pajar så ser det redan under graviditeten.hehehheh kan tillägga att jag känner mig väldigt lyckligt lottad för det. Det är inte alltid så.
  • trampetroll

La eposa:

Ingen fara, det förstod vi allt.
    Smiles gör man när dy trycker in : därefter - och sedan ).

• 26juli2008

För skriver du ; - ) fast inga mellansteg och för : - ), för : - D och sen vet jag inga fler

• Miss Blue

Jag tycker iallafall att du ser jättefin ut i din klänning! men jag förstår tankegången, jag tränade oxå väldigt mycket för att sen sluta helt...jag saknar min vältränade kropp väääldigt mycket. Hade egentligen som mål att gå ner lite och bli lite fastare i kroppen till bröllopet, men det har blivit lite för mycket måsten så det blir inte av. Jag ser ju ut så här, klänningen passar mig som jag ser ut nu (det är dessutom snörning i ryggen så jag kan både gå upp lite och gå ner). Försöker intala mig detta iallafall...
    Visst vill man vara som vackrast på sin bröllopsdag - vem vill inte det?
    Stor kram, tänk på att du har fler BT-systrar här ute i cybervärlden som tänker precis som du!

• Celeste97

Jag tycker du har en väldigt fin och kvinnlig timglasfigur! Du ska inte behöva oroa dig för ditt utseende. Däremot kan det ju ta ett tag att vänja sig vid sin nya kroppskostym. Eftersom du inte kan motionera på ditt vanliga vis kanske du kan hitta andra vägar till att vänja dig vid och lära känna din kropp bättre? Yoga tycker jag fungerar bra för "hitta hem" sin kropp, men även ett varmt bad kan vara hemskt skönt och få en att trivas i sig själv ett tag. Skäm bort din kropp (och hud) lite, så ska du se att den inte känns lika dum längre!

• trampetroll

la esposa skrev 2008-06-30 10:46:01 följande:

jag tycker att du är fin, men jag vet hur det kan vara när man själv inte är nöjd. Jag har gått upp 6 kilo sedan jag gifte mig och har en massa jeans som bara väntar på att jag ska komma i de.. Om du tycker att det är jobbigt kanske du kan förbränna på något sätt. Är cykling jobbigt? såg att promenader är tufft. Någonslags förbränning. Går du hos sjukgymnast? kanske den kan hjälpa dig att hitta ett sätt att förbränna lite nu när det känns behövligt för dig. Annars är du jättefin och behöver inte gå ner, men om det är din vilja så förstår jag.
    Det är mest att allt gör ont och är jobbigt liksom vissa dagar om du förstår. Smärtan begränsar mig liksom så det spelar inte så stor roll om jag går cyklar, springer eller annat. När jag har bra dagar så brukar jag köra på min crosstrainer och riktigt styrketräna men när jag har dåliga dagar då orkar jag liksom inte ens gå ut och gå en stund.
Svar på tråden Åh känner mig så stor och fet...