• 0830

Öppnar ni presenterna under kvällen?

Hur skall man göra med ev presenter? Jag har varit på bröllop där brudparet har öppnat presenterna och det tog lång tid och man såg knappt någonting. Vi hade planeringskväll om vårt bröllop för några dagar sedan och då diskuterade vi hur man skall göra med ev presenter. Jag vill faktiskt gärna vänta och öppna på natten eller dagen efter i lugn och ro medans svärföräldrarna nog tycker att de flesta gäster gärna vill se vad vi får...
    Hur gör ni??

• Svar på tråden Öppnar ni presenterna under kvällen?
  • Troll1

Vi har apketöppning + lite fika för de som vill o kan nästa dag, på feststället. Paketöppning på själva festen = partykiller!

• Troll1

Vi har apketöppning + lite fika för de som vill o kan nästa dag, på feststället. Paketöppning på själva festen = partykiller!

• lycklig78

Vi öppnade inte på festen. Tog det i lugn och ro hemma.

• Miss Blue

Vi kommer att öppna ev paket dagen efter, de som vill är välkomna hem till oss. Har tänkt ha lite picknick, de som vill käka mat kan ta med nåt att grilla, vi bjuder på tillbehör och ev fika. Men man vet ju inte i förväg om det blir många paket eller få. Vi har önskat oss bidrag till bröllopsresan så det kanske inte blir så mycket paket...
    Vi gör en "skattkista" där de som vill kan lägga sitt bidrag och/eller lyckönskningar i.
    Känns bäst att göra så här, ganska många har redan sagt att de vill komma dagen efter

• Catalina

Vi kommer inte att öppna några paket...det blir så avslaget på nåt sätt...hela festen stannar upp......vi kommer att ha ett paketbord där gästerna kan ställa sina paket o en "fågelbur"där de kan skjuta in kuverten......sen på natten när vi kommer hem ska vi öppna våra presenter i lugn o ro......dricka lite champange o koppla av efter flera dagars slit....Dagen efter kommer brudföljet o några andra av våra närmaste vänner.

• Pyron

Vi kommer att ta med oss varsit paket när vi lämnar festen, som vi öppnar på hotellet. Sen öppnar vi dagen efter.

Om det blir några paket, Vi gav som förslag att ge presentkort till resa. men det var ett förslag, så det blir spännande att se.

• chamor

Vi kommer öppna presenterna när vi kommer hem från börllopsresan. I lugn och ro Åker nästan direkt på bröllopsresa och vill inte öppna på festen..

• BrideToBe09

Skulle egentligen vilja vänta tills på kvällen när vi är ensamma, eller dagen efter. Måste verkligen alla se vad man får. Vi kommer att ha ett litet bröllop, med max 20 personer. Iof blir ju inte presentöppningen så omfattande då, men ajg tycker det är en obekväm situation, så jag väntar gärna till vi är ensamma.

• johansdotter

Vi kommer ha fika dagen efter med presentöppning för dom som vill vara med i lokalen där vi har festen.
    Tror inte på att ha det på kvällen...då jag vid andra bröllop mest bara tyckt det varit segt och "tagit udden" av festen.

• allehanda

Ett exempel på paketöppning.Vi var på bröllop och där tog brudparet emot sina paket och satte på ett bord,middan följe och mellan mat och kaffe försvann brudens bror och flickvän ut i rummet där paketen var och de öppnade paket i en väldig fart.När sedan vi gäster började röra på oss så kunde vi se alla gåvor utan att det tagit tid på festen.

• Gumman81

vi öppnar dom under kvällens gång....lite själv sen så får min syster dotter öppna dom och skriva upp vad vi får av vem...vi vill att alla gästerna ska se vad vi har fått.

• Troll1

Vi skall definitivt inte låta ngn annan öppna dem på festen. Vi vill öppna själv, samtidigt som ngn skriver upp vad det var. Detta gör vi dagen efter ihop med lite fika för de som vill o kan.

• Tilldis

Vi tänker öppna presenterna under kvällen men inte som en "programpunkt", det kan bli segt. Men jag tycker att det är lite oförskämt att inte öppna dom så att folk kan se vad man får. Vissa har ju ändå ansträngt sig och verkligen engagerat sig för att göra oss glada. Då tänker jag ju inte öppna dom i ensamhet... känns lite som att det var presenterna man var ute efter...

• 20080301

Vi ville inte öppna presenterna (läs kuverten för vi önskade oss pengar) men alla våra gäster ville att vi skulle göra det, så i läste korten men sa aldrig hur mycket var och en lagt i.

• Troll1

Då kan man be att de i så fall slår in i cellofan om de vill att alla ska se. De som är väldigt intresserade kikar in nästa dag. Dessutom lägger vi in bilder på hemsidan.

• gulleva

Svårt det där med presentöppning. Mina gäster vill att vi öppnar på kvällen. Men ajg tror inte de förstår att det kan ta lång tid. De flesta åker hem under söndagen så de kan inte komma förbi och titta.

• 126306

Vi ska öppna alla presenter dagen efter. Då endast familjen/släkten är närvarande. Tycker att paketöppning på ett bröllop är partydödande.

• 126306

Vi ska öppna alla presenter dagen efter. Då endast familjen/släkten är närvarande. Tycker att paketöppning på ett bröllop är partydödande.

Svar på tråden Öppnar ni presenterna under kvällen?