• 0830

Öppnar ni presenterna under kvällen?

Hur skall man göra med ev presenter? Jag har varit på bröllop där brudparet har öppnat presenterna och det tog lång tid och man såg knappt någonting. Vi hade planeringskväll om vårt bröllop för några dagar sedan och då diskuterade vi hur man skall göra med ev presenter. Jag vill faktiskt gärna vänta och öppna på natten eller dagen efter i lugn och ro medans svärföräldrarna nog tycker att de flesta gäster gärna vill se vad vi får...
    Hur gör ni??

• Svar på tråden Öppnar ni presenterna under kvällen?
  • Kärlek ger näring åt själen

Sebastiána- Varför inte bjuda på typ fika hemma hos er dagen efter? Alltså på e.m Vi funderar på att göra det om vi inte öppnar dem på bröllopsdagen. Iom vi endast blir 14 pers så känns det rätt så onödigt att låta någon annan öppna paketen..

• Nalle Puh 40

Har man en lysning så öppnar man ju paketen där i lugn och ro, fast det är ju en ganska utdöd tradition...

• Kärlek ger näring åt själen

Men en fin sådan annars Tyvärr så blir det svårt för oss eftersom våra gäster fr åka så långt

• Hedebris

med tanke på att vi var 55 gäster på vårt dop och presentöppningen tog 2 timmar och vi är 128 på bröllopet så tror jag vi skippar det.. och prioriterar de timmarna på ett bättre sätt

• ninnabell

vi ska öppna dom själva dagen efter och dom som vill kan få en lista på vad var och en gav.
    Vi har ett tidspressad chema under kvällen pga att vi inte fick viga oss 11.00 som vi ville från början.

• hjartan

Vi hade inte bestämt hur vi skulle göra. Vi hade ca 40 gäster, men en del hade lagt ihop så det var inte så väldigt många paket. Vi passade på att öppna ett par stycken då och då när vi tyckte att vi hade tid. Tog några innan kaffet efter maten, några när borden bröts upp osv. Vi hade presentbordet nära vår plats så det funkade bra, men jag skulle INTE vilja ha presentöppning som en punkt på festen.

• Jen82

Vi öppnar hemma i Lugn och Ro :)

• matildaochniklas

Vi har önskat oss pengar till en resa. Men jag skulle inte öppna paketen på festen. Jag skulle bli stressad och inte hinna njuta ordentligt, jag vill inte heller att någon annan ska öppna våra paket,så jag skulle ta det hemma dagen efter. Kul att göra lite mysigt då också, fast jag skulle inte bjuda hem nån.
    Sen tycker ju alltid gästerna olika, en del älskar att se när brudparet öppnar paket och en del avskyr det.

• Munchkin

Vi har bjudit in alla gäster till oss dan efter bröllopet för presentöppning, alla kommer inte att komma men de som gör det hoppas jag uppskattar att vi gör så istället för att ta flera timmar från festen till att tvinga folk att titta på när paket efter paket efter paket öppnas, på detta sätt får folk själva välja om de är tillräckligt intresserade eller ej

• Troll1

Vi har apketöppning + lite fika för de som vill o kan nästa dag, på feststället. Ingen paketöppning på själva festen = partykiller!

Svar på tråden Öppnar ni presenterna under kvällen?