• Myran 0802
    Äldre 25 Jun 23:28
    3950 visningar
    21 svar
    21
    3950

    2 augusti 08

    Misstänker att det är fler än bara jag som gifter mig då. Tänkte att om ni har lust att vi kan prata lite här inför. Vad som är kvar att göra. Har inte hittat någon tråd för 2 augusti, så jag startar en. Är enbart 38 (strax 37) dagar kvar innan vi står som brud/brudgum.

    Hur ska ni ha det stort, litet, mellan, många gäster få gäster etc Börjar ni bli nervösa?

    Vi ska ha ett litet bröllop så jag har inte pratat så mycket på BT på ett tag då vår son tar den mesta tiden av en just nu. Allt har blivit så riktigt nu har haft samtal med prästen, beställt ring och nu har osa gått ut också.

    Någon som har lust att prata lite inför dagen?

  • Svar på tråden 2 augusti 08
  • happym­e
    Äldre 27 Jun 19:03
    #11

    Hej! Vi ska oxå gifta oss den 2 aug! :) Har inte tänkt så mkt på planeringen de senaste 2 veckorna för jag haft så mycket annat, men jag tror vi ligger ganska bra till. Det mesta är nog bokat tror jag, men jag har alldeles säkert glömt nåt otroligt viktigt ;) hehe.... Nåt ni andra menar att man ABSOLUT inte får glömma? :)

    Trevlig helg!

  • PL0808­02
    Äldre 27 Jun 19:19
    #12

    2/8 är alldeles för snart :) Jag tror att de små grejerna är enkla att glömma, såsom klacka om skorna (på min "att göra lista" inför nästa vecka),ta med alla skönhetsprodukter etc.

  • Myran 0802
    Äldre 28 Jun 11:20
    #13

    Jesska: Men gudars vad mysigt det låter. Åh det är snart ni har osa med andra ord. Har många svarat lr? Något sånt kommer vi också göra med resa nu och ta bröllopsresan nästa år. Det är en enkel klänning som har tunna axelband, sitter åt över brösten och sedan är det nästan som en balongklänning men ändå inte (hittar ingen annan förklaring) och så är det mönster längst ner (med håliga blommor) även så över brösten men då är det tyg under.

    Anka2008: Ja men då ligger ni ganska bra i tid lr? Usch för sprutor men det var för en bra anledning, vart går bröllopsresan? När åker ni?

    happyme: oj svårt att komma på sånt här man INTE får glömma, jag skulle säga kläderna. För jag har drömt mycket nu att jag glömmer kläderna och min m2b säger framme vid prästen, älskling du har inga kläder på dig.

    PL080802: Ja sånt kan nog vara saker man kan glömma. Jag har börjat med min kom ihåg lista tills vi ska åka till bröllopet. Vi bor ca 17 mil ifrån vigsel platsen.

  • Myran 0802
    Äldre 28 Jun 11:22
    #14

    Välkommen alla nya. Vi är visst några som står som brud den 2 augusti.

  • Jesska
    Äldre 4 Jul 09:11
    #15

    Gaaaaaaaahhhh. Känner jag idag. Men på ett bra sätt. I helgenska vi fixa en massa saker, är inte färdiga på långa vägar med allt men det viktigaste är ändå klart (ex kläder:)).
    Ska bli sköntatt sluta jobba så att man kan tänka på allt detta på heltid. Jag har så konstiga arbetstider såhar inte sett min sambo på hela veckan och då är det svårt att planera. Men i helgen är vi lediga tillsammans! Hurra!
    Nu har vi fått svar från alla (utom 3 men vet nog vad de svarar) vi blir ca122 pers inkl oss. 127 med serveringspersonal. MAss mat som ska lagas:)
    Tjo hej nu ska jag cykla väg till jobb! Ha en bra dag alla!

  • Myran 0802
    Äldre 4 Jul 09:55
    #16

    Jesska: oj inte bra att känna gaaaaaaaaaaahhh, andas andas andas (så sa de till mig innan jag fick lustgas *asg* i varje värk). Va skönt att de viktigaste är klart. Det är ju huvudsaken. Ni får ringa dem andra de tre som inte har svarat? Oj det var inte dåligt med mat. Hoppas cyklingen gick bra.

    Igår bestämde vi hur vi skall göra med tårtan, vi ska ta bröllopstårta för det blir billigast hur det kan bli billigast när man skall ha tårta. Så nu får vi tårtställning ja rubbet. För under 1000 kr. I veckan åker jag och sonen till mamma min för att fixa det sista som behövs handlas.

    Ha en bra dag. Nu blir det frukost.

  • Jesska
    Äldre 10 Jul 12:29
    #17

    Hur har ni fixat en bröllopstårta för under 1000 kr??? Det var bra jobbat!
    Igår var jag så stressad att jag inte kunde sova, känns som om jag glömt något! Mn det ska bli så roligt så roligt!
    Hur ska ni sminka er? Jag ska glamma på ordentligt med lösfransar och knallröda läppar. Hurra!

  • Myran 0802
    Äldre 10 Jul 15:35
    #18

    Jesska: Vi är inte så många, vi betalar 35 kr bit och då får vi tårtställning också dock inte utkörning av den. Vad kändes det som att du vad stressad över? Oj jag vet inte, tror att min mamma får göra det lr min m2bs syster som skall göra mitt hår. Imorgon hämtar jag ringen/ringarna (vigsel/förlovning) åh gud vad jag längtar.

  • sommar­brud 080802
    Äldre 10 Jul 15:54
    #19

    Hallå tjejer! Här håller vi till ju.

    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2993293.html

  • Anka20­08
    Äldre 10 Jul 16:23
    #20

    Jesska: Vad kul att du ska ha riktig röda läppar. Jag tror jag bangar på den fronten men tänkte lyxa till det med ögonfransförlängning för garanterad rådjur effekt.

    Vad har ni att kvar att göra?

    Jag har en känsla att jag har glömt något men jag vet inte riktig vad det är....!!!

  • Mini Pling
    Äldre 12 Jul 20:35
    #21

    Har inte tid att vara inne har mycket kanns det som.. Har lamnat allt till sista minuten! Fixade iaf skor och underklader igar, och program mm idag. Vad ar det for fest hafte alla pratar om .. :/ ar lite vilsen. Ska man ha det oxa, eller ar det va jag kallar program? Vad har ni kopt som morgon gava? har fortfarande inte hittat nat bra!!!! Borjar fa panik att man inte ska hinna med allt! Bara 3 veckor kvar idag!!! :D Bordsplaceringen far vi heller inte klam pa..

Svar på tråden 2 augusti 08