Jag har en kompis som gifter sig i Finland den 4e juli och jag är bjuden och räknas av henne som en av hennes bästa vänner, men jag åker ändå inte. Jag har helt enkelt inte råd. Det skulle kosta mig mer än 3000kr för bara resa och boende i två dagar och jag är student... 3000kr är knappt hälften av vad jag normalt får i studiemedel och då har jag faktiskt inte råd, hur gärna jag än vill...
Vi gör ingenting annat i sommar heller som är dyrt. Jag har valt bort allt jag brukar göra, däribland åka på festival som kostar ungefär lika mkt som det skulle kosta att åka på hennes bröllop.
Det finns många olika anledningar till att inte vilja/kunna vara med på en möhippa/bröllop och jag tycker inte man ska trasha sina vänner för det... Jag förstår självklart att man blir besviken, för om man inte ville att de skulle komma hade man ju inte bjudit dem, men... Svårt det där med känslor. Jag vet ju inte heller hur jag kommer reagera den dagen då det är dags för mig, om inte de jag bjudit kommer, men jag gissar på att jag mest kommer bli besviken istället för arg och "stryka dem" från min vänskapslista.