• MulleNuh

Jag behöver verkligen hjälp! Ekonomin.

Vi är förlovade sen ca 7 månader. Jag vill att vi gifter oss och jag har tänkt fria isf, men det går ej pga ekonomin nu. Vi ska spara till en STOR kontantinsats till hus. Så det jag behöver hjälp med är ideér till BILLIGT bröllop! Då pratar jag om typ MAX 10 tusen!

Går det? Eller måste jag snällt vänta i flera år?

• Svar på tråden Jag behöver verkligen hjälp! Ekonomin.
  • MulleNuh

tack för era tips!! Men det blir inget bröllop detta år iaf! Han vill vänta tills vi har hushelvetet.. haha han vill ha festen i trädgården.. Men han sa iaf JA! Bara att det inte blir så snart som jag hoppats!

• 20080802

*skrattar* Du verkar vara lika bra på att vänta som jag! jag menar som friat redan!! Grattis i alla fall!! Den som väntar på något gott..

• Aleta

Grattis och nu hinner ni ju spara lite till bröllopet också kanske?

• paradisfågel

Grattis MulleNuh! Lycka till med huset och med bröllopet och allt!

• Zozo

Har man laaang tid pa sig att planera har man ju ocksa bra med tid att hitta de mest fördelaktiga produkterna

• matildaochniklas

Jag har inte läst alla inlägg, men om jag var i din sits skulle jag nog göra såhär. Köpa fina kläder fast inte "brudkläder", fixa mig en egen bukett, det blir fint! Boka in er på en resturang där alla betalar för sitt, kan bli jättemysigt! Be alla gäster att fota mkt!
    Lycka till!

• MulleNuh

haha ja jag är lite ivrig.. Men fördelen med att det blir lite senare är att jag/vi inte behöver snåla.. Bara att det blir lite senare än jag trott..

Hoppas vi hittar ett hus med STOR trädgård bara så sambon får sätta upp sina fina vita partytält! haha

• Sebastiána

Vi funderar på att önska oss fotografering av fotograf i present. Det är ju dyrt annars!

• MulleNuh

ja det kan man ju göra!

Vi har turen som jag innan skrivit tror jag att Mickes bästa vän jobbar som fotograf.

Sebastiána skrev 2008-06-18 14:57:13 följande:
    Vi funderar på att önska oss fotografering av fotograf i present. Det är ju dyrt annars!
  • Epp

En tanke bara...

Om ni skulle få 10 000 av din pappa och antagligen lika mycket av din mamma och så kanske ni kan lägga ett par tre tusen själva, kanske får ni något av din sambos föräldrar också...

Då är ni uppe i minst 20 000-25 000 kr. För det borde man kunna få en väldigt trevlig fest, antingen med buffé och tårta eller kanske till och med varmrätt och tårta. Sen behöver ni inte önska er presenter utan pengar till huset... Folk önskar sig ju pengar till bröllopsresor så jag tycker inte att det är någon skillnad att önska sig till ett hus.

Jag hade velat vara gift innan jag skaffar mig ett hus för att slippa en del juridiskt krångel om något skulle hända.

• MulleNuh

jo, men som jag skrev. Om vi nu väntar tills efter husköpet så kommer vi inte behöva snåla. Vi har en HÖG inkomst. Det är bara nu som vi ska försöka lägga undan 10.000/månad till insatsen på huset. Då kan det bli lite knapert!

Epp skrev 2008-06-18 17:33:06 följande:
    En tanke bara...Om ni skulle få 10 000 av din pappa och antagligen lika mycket av din mamma och så kanske ni kan lägga ett par tre tusen själva, kanske får ni något av din sambos föräldrar också...Då är ni uppe i minst 20 000-25 000 kr. För det borde man kunna få en väldigt trevlig fest, antingen med buffé och tårta eller kanske till och med varmrätt och tårta. Sen behöver ni inte önska er presenter utan pengar till huset... Folk önskar sig ju pengar till bröllopsresor så jag tycker inte att det är någon skillnad att önska sig till ett hus. Jag hade velat vara gift innan jag skaffar mig ett hus för att slippa en del juridiskt krångel om något skulle hända.
Svar på tråden Jag behöver verkligen hjälp! Ekonomin.