när kommer det nya namnet?
ska gifta mej idag*jippi*
men kollade nu på skatteverket..men där står fortfarande mitt namn där... hur lång tid tar det innan det nyregistreras????
ska gifta mej idag*jippi*
men kollade nu på skatteverket..men där står fortfarande mitt namn där... hur lång tid tar det innan det nyregistreras????
Mitt har inte heller ändrats dom måste va upptagna i lilla sveg
ska nog ringa på måndag
Nej ytterhogdal men kontoret ligger ju i sveg
Augustibruden 2008 skrev 2008-06-13 17:46:59 följande:
jeslin skrev 2008-06-14 06:31:04 följande:
Gifte mig också 7 juni och ingen namnändring för mig heller ännu...hoppas på i morgon!
Gifte mig 31 maj men ännu ingen namnändring, däremot står jag som gift på personbeviset men med det gamla efternamnet
Wohoo!!! Jag har bytt namn nu!!!
Hej,
Här är en till som väntar på sitt nya namn efter giftermål den 31:e maj. Jag har pratat med skatteverket och vigselförättare och det verkar som om att papprena har försvunnit på posten. Varför? Så får ni inget snart så kolla upp det noga.
Monken skrev 2008-06-16 23:07:16 följande:
Japp, har e-legitimation och loggade in på www.skatteverket.se sisådär 5 ggr igår och sista gången stod mitt namn med ett helt nytt vackert efternamn!!
The Bumblebee skrev 2008-06-17 16:57:52 följande:
Monken skrev 2008-06-17 18:29:33 följande:
Den som väntar på något gott... Lätt för mog att säga som redan har bytt namn, ellerhur!!
Jag vet att det per automatik kommer en lapp för körkortet, men visst var det så att alla andra kort ändrar man själv? Typ Visakortet från banken, icakortet och så.
Jag har heller inte fått mitt nya än och gifte mig också den 7:e..hmm
Loggar också in och kollar ett par gånger varje dag men nix inte än :-/
Håller tummarna att de tar tag i det innan midsommarledigheten!
The Bumblebee skrev 2008-06-17 16:57:52 följande:
Namnet har ff inte ändrats så jag ringde skatteverket och då har de inte fått in vigselbeviset än????? Så nu tog jag kontakt med vigselförättaren för att kolla. Inte för att det är livsviktigt men roligt med nytt namn ju
Har ni andra fått era nya namn???
Jo nu i em blev det klart, antar att skatteverket inte talade sannning!
Idag blev mitt klart! Gifte mig 14 juni i Stockholm.
Gifte mig också 14 juni och mitt är också klart!
Jag är från Lillhärdal och ska gifta mig där nästa vinter.