• Hamzo

när kommer det nya namnet?

ska gifta mej idag*jippi*
    men kollade nu på skatteverket..men där står fortfarande mitt namn där... hur lång tid tar det innan det nyregistreras????

• Svar på tråden när kommer det nya namnet?
  • jeslin

Mitt har inte heller ändrats dom måste va upptagna i lilla sveg

ska nog ringa på måndag

• Pumpkin
    jeslin: Sveg? Är du från Sveg?
  • jeslin

Nej ytterhogdal men kontoret ligger ju i sveg

• Jeez

Augustibruden 2008 skrev 2008-06-13 17:46:59 följande:

Fick idag tillbaka Hinderprövningen o jag tänkte precis på det där m att jag ska ändra efternamn.Så det är alltså prästen som skickar in blanketten vi fick + sedan kommer namnändringen?
    Japp. Prästen skriver på intyg om vigsel (ska ha båda papprena som du fick, intyg om hindersprövning samt intyg om vigsel) och skickar in efter vigseln.
  • The Bumblebee

jeslin skrev 2008-06-14 06:31:04 följande:

OT... Men måste fråga - vigdes ni i Ytterhogdal?
  • bunny08

Gifte mig också 7 juni och ingen namnändring för mig heller ännu...hoppas på i morgon!

• rutfru

Gifte mig 31 maj men ännu ingen namnändring, däremot står jag som gift på personbeviset men med det gamla efternamnet

• Monken

Wohoo!!! Jag har bytt namn nu!!!

• bartan

Hej,
    Här är en till som väntar på sitt nya namn efter giftermål den 31:e maj. Jag har pratat med skatteverket och vigselförättare och det verkar som om att papprena har försvunnit på posten. Varför? Så får ni inget snart så kolla upp det noga.

• The Bumblebee

Monken skrev 2008-06-16 23:07:16 följande:

Wohoo!!! Jag har bytt namn nu!!!
    Hrm... Inte jag - å vi gifte ju oss samma dag. Nu kan det ju inte ta så lång tid. Kollade du på skatteverket eller?
  • Monken

Japp, har e-legitimation och loggade in på www.skatteverket.se sisådär 5 ggr igår och sista gången stod mitt namn med ett helt nytt vackert efternamn!!

The Bumblebee skrev 2008-06-17 16:57:52 följande:

Hrm... Inte jag - å vi gifte ju oss samma dag. Nu kan det ju inte ta så lång tid. Kollade du på skatteverket eller?
  • The Bumblebee

Monken skrev 2008-06-17 18:29:33 följande:

Japp, har e-legitimation och loggade in på www.skatteverket.se sisådär 5 ggr igår och sista gången stod mitt namn med ett helt nytt vackert efternamn!! The Bumblebee skrev 2008-06-17 16:57:52 följande:
    Jag har gjort precis samma sak men än så länge är mitt namn "still the same".
  • Monken

Den som väntar på något gott... Lätt för mog att säga som redan har bytt namn, ellerhur!!

Jag vet att det per automatik kommer en lapp för körkortet, men visst var det så att alla andra kort ändrar man själv? Typ Visakortet från banken, icakortet och så.

• bunny08

Jag har heller inte fått mitt nya än och gifte mig också den 7:e..hmm
    Loggar också in och kollar ett par gånger varje dag men nix inte än :-/

Håller tummarna att de tar tag i det innan midsommarledigheten!

The Bumblebee skrev 2008-06-17 16:57:52 följande:

• bunny08

Namnet har ff inte ändrats så jag ringde skatteverket och då har de inte fått in vigselbeviset än????? Så nu tog jag kontakt med vigselförättaren för att kolla. Inte för att det är livsviktigt men roligt med nytt namn ju

• bunny08

Har ni andra fått era nya namn???

• bunny08

Jo nu i em blev det klart, antar att skatteverket inte talade sannning!

• Piha

Idag blev mitt klart! Gifte mig 14 juni i Stockholm.

• peas

Gifte mig också 14 juni och mitt är också klart!

• Stars2009

Jag är från Lillhärdal och ska gifta mig där nästa vinter.

jeslin skrev 2008-06-14 06:31:04 följande:
Svar på tråden när kommer det nya namnet?