när kommer det nya namnet?
ska gifta mej idag*jippi*
men kollade nu på skatteverket..men där står fortfarande mitt namn där... hur lång tid tar det innan det nyregistreras????
ska gifta mej idag*jippi*
men kollade nu på skatteverket..men där står fortfarande mitt namn där... hur lång tid tar det innan det nyregistreras????
Kanske kan fråga (kapar tråden lite ) här...
Körkortet behöver man alltså inte tänka på - men måste man själv ändra alla övriga kort? Bankkort osv?
undrar oxå med kort osv
Ja, bankkoer måste man ändra själv. Håller just på med detta, inte så kul, men det måste ju göras...
är det till den banken man har som man måste höra av sig till då lr är det ngn annanstans? (fattar ju inget allt är ju helt nytt hihi)
Hör av dig till den bank du har. På min internetsida ändrades det automatiskt, men för att få nytt kort var jag tvungen att beställa det. Och det kunde jag först göra när körkortet hade kommit
Vilken bra tråd!! Har just undrat lite om allt det övriga förutom körkortet. Vi gifte oss också den 7 juni och jag väntar spänt på namnändringen...
till övriga sen tex,, telefon bolag osv sker namnändringen automatiskt där?
Fick idag tillbaka Hinderprövningen o jag tänkte precis på det där m att jag ska ändra efternamn.
Så det är alltså prästen som skickar in blanketten vi fick + sedan kommer namnändringen?
Jag vet inte när namnet gick igenom men nu har vi varit gifta i en vecka och heter enligt mitt personbevis min makes namn. Yay!
Vad kul!! Jag har varit inne tidigare idag, men mitt namn är inte ändrat ännu...