• fru Bruhn

Pappa kommer inte

Hallå där ute. Fick ett telefonsamtal från min syster ( min syster o hennes man e värdpar)i förrgår. Hon talade då om att våran pappa inte tänker komma på mitt bröllop. Anledning...Han vill inte!!!
    Min far och hans fru bor 25 mil från oss men alla andra från den staden som är bjudna kommer, och pappa och hans fru har blivit erbjuden skjuts av fler av dom bjudna därifrån. Det är mina syskon och halvsyskon som erbjuder skjutsen. Jag blev så otroligt ledsen.
    Någon mer som har en pappa som gör på det här viset. Visst ska jag väl respektera hans val, men jag e så jätte ledsen över detta. Det vet pappa och hans fru om.

• Svar på tråden Pappa kommer inte
  • fru Bruhn

Ja hoppas det kommer at kännas bättre när jag fått lite distans på det här med pappa. Men nästa månad är ju den stora dagen. Tack för dina ord!

wilensauvage skrev 2008-06-05 13:38:58 följande:
    Trist och egoistiskt gjort av din pappa. Han inser nog inte riktigt hur besviken du blir. Jag var pa en kompis brollop forra aret och varken hans eller hennes pappa kom pa brollopet for de 'kande inte for det' eller sa... men brollopet blev superlyckat iallafall och ingen av dem sa sig tanka pa det under dagen. Det kommer dit brollop ocksa att bli!
  • Lapinette

Jag har ju passerat mitt bröllop, 2 år sedan, så jag kan bara säga att din dag kommer att bli helt underbar även utan pappa!!! Men jag har inte förlåtit min far och jag har tyvärr inte pratat med honom sedan den dagen han sa att han inte kunde komma (en vecka innan bröllopet). Konstigt nog så är det hans val, att inte ha kontakt, inte mitt!

• fru Bruhn

Tack så mycket!! Men man e ju livrädd att tycka illa om honom för han e ju min far. Eller jag tycker illa om det han gör mot mig rättare sagt. Han e inte så ung längre. Jag tycker inte heller att vara blyg är nån ursäkt men men...
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-05 13:41:18 följande:

Så fruktansvärt tråkigt för dig. Blir jätteledsen för din skull och fobier är ett hel..ete, så det är på ett sätt oxå synd om din pappa, men jag säger som så här.jag tycker inte alls att du behöver respektera din pappas val, för det är så respektlöst det han gör. Och om han har så stora problem med att han är blyg så borde han se till att göra något åt det nu, för att missa sin dotters bröllop pga att man är blyg, det är lixom inte acceptabelt!Jag kan säga att jag hade blivit riktigt arg och inte lite besviken på min pappa om han gjort så och jag hade distanserat mig kraftigt från honom. Samtidigt hade jag tänkt, det är din förlust, du missar din DOTTERS stora dag.Kan inte släppa hur rasande jag hade blivit över att man som pappa KAN VÄLJA att göra det, att missa en sådan stor dag i ens barns liv!Ofattbart tyvärr... Så om du inte tycker att du har all rätt att vara förbannad, tro mig, det HAR du!Så du får massor av stora kramar från mig Fru Bruhn*kramar om*
  • Sarah81

Hoppas verkligen att din far tar sitt förnuft tillfånga och ändrar sig. Hade själv problem med föräldrarna inför vårt bröllop...
    Och min morfar var inte med, mannen som varit på varenda skolavslutning barndop mm. Det var jätte trist, men det är ju faktiskt en större förlust för dem. Och man överlever utan..

• fru Bruhn

Hoppas din pappa rättar till sig. Tack för kramen!!! Kram till dig oxå. Även till er alla andra. Ni e för gulliga.

wildalila skrev 2008-06-05 13:41:33 följande:
    Känner igen det .. när sin pappa bara överger en. Mina föräldrar skildes för ett tag sedan sen dess har han varit som en annan person. Blä.Hoppas en kram från mig hjälper=))) kraaaaaaam
  • Tooticki

Kan passa på att berätta att min mans syster med man och mamma med man inte kom på vårt bröllop, anledningen är att de inte kan uppföra sig i ett sådant sammanhang (för att uttrycka sig milt). Trots att det var tråkigt för min man så hade vi en underbar dag, och nu har vi ett underbart äktenskap. Även om det är svårt är det bra att inte låta sig nedslås för mycket, man kan inte ta ansvar för andras val och ställningstagande. Tycker trots allt att du ska ringa din pappa och berätta hur ledsen du är, förhoppningsvis övertygar det honom och gör att han kan trotsa sin sociala fobi för en dag.

• fru Bruhn
    Tooticki skrev 2008-06-05 13:54:25 följande:
    Kan passa på att berätta att min mans syster med man och mamma med man inte kom på vårt bröllop, anledningen är att de inte kan uppföra sig i ett sådant sammanhang (för att uttrycka sig milt). Trots att det var tråkigt för min man så hade vi en underbar dag, och nu har vi ett underbart äktenskap. Även om det är svårt är det bra att inte låta sig nedslås för mycket, man kan inte ta ansvar för andras val och ställningstagande. Tycker trots allt att du ska ringa din pappa och berätta hur ledsen du är, förhoppningsvis övertygar det honom och gör att han kan trotsa sin sociala fobi för en dag.
    Min syster har talat om för pappa hur ledsen jag är. Hoppas dagen blir den bästa i mitt liv ändå. ( förutom när killarna kom till världen)
  • gulleva

Men be honom du. Berätta vad det skule betyda för dig. Försök tala med hans fru...

• patti87

min kommer heller inte, han har inte ens svarat på inbjudan.

• Babajaga

TS: skriv ett brev till din far som han kan läsa i lugn och ro. Skriv hur du känner, hur du skulle uppleva din bröllopsdag om han inte kom, skriv att du har bara en pappa och det är hans känslomässiga plikt som förälder att komma på sin dotters bröllop!!!

• hungran79

min M2B:s pappa kommer inte för han är inte bjuden.

Svar på tråden Pappa kommer inte