• fru Bruhn

Pappa kommer inte

Hallå där ute. Fick ett telefonsamtal från min syster ( min syster o hennes man e värdpar)i förrgår. Hon talade då om att våran pappa inte tänker komma på mitt bröllop. Anledning...Han vill inte!!!
    Min far och hans fru bor 25 mil från oss men alla andra från den staden som är bjudna kommer, och pappa och hans fru har blivit erbjuden skjuts av fler av dom bjudna därifrån. Det är mina syskon och halvsyskon som erbjuder skjutsen. Jag blev så otroligt ledsen.
    Någon mer som har en pappa som gör på det här viset. Visst ska jag väl respektera hans val, men jag e så jätte ledsen över detta. Det vet pappa och hans fru om.

• Svar på tråden Pappa kommer inte
  • Tooticki

Usch vad tråkigt, jag känner med dig! Försök att inte låta detta förstöra er stora dag, det är deras förlust, inte er!

• fru Bruhn

Vi försöker resonera så vi oxå här hemma. Men det är så drygt. Jag vill ju så gärna att han ska vara med och dela den här dagen. Tack för omtanken!

Tooticki skrev 2008-06-05 13:24:55 följande:
    Usch vad tråkigt, jag känner med dig! Försök att inte låta detta förstöra er stora dag, det är deras förlust, inte er!
  • totte38

FÖrstår dig. Har också en väldigt speciell far fast jag tror ändå att han kommer på mitt bröllop nästa sommar.(Hoppas jag iaf?)

Du får försöka tänka att det är hans förlust och att Du inte har gjort något fel. Vet han hur du känner och ändå väljer att inte komma så är det tyvärr inte så mycket mer att göra. Har du frågat varför han inte vill vara med på sin dotters stora dag?? (Jag gissar att det finns en lång historia bakom anledningen)

Stor kram från mig.

• Lapinette

Japp, har varit med om samma sak. Dock bor min pappa i Tokyo så resvägen är "något" längre men känslan av besvikelse kommer alltid att finnas där.

• Brud28

Min pappa kommer heller inte, för han vill inte träffa min syster och hon säger samma om honom!
    Jag blev så ledsen och besviken, så nu kommer ingen av dom!

Vill inte att dom ska ställa till med bråk på min stora dag!

Verkligen tråkigt att din pappa inte vill komma!
    Vet hur de känns!

• fru Bruhn

Min pappa är väldigt blyg och tycker inte om stora folksamlingar, men jag kan ju tycka att det får m,an kanke försöka låta bli att tänka på just en sån här dag. Och till saken hör ju att hans alla barn och fru följer ju med. Pappa känner nästan alla gästerna. Ja ja,,,tråkigt är det. Kramen värmer.

totte38 skrev 2008-06-05 13:29:06 följande:
    FÖrstår dig. Har också en väldigt speciell far fast jag tror ändå att han kommer på mitt bröllop nästa sommar.(Hoppas jag iaf?)Du får försöka tänka att det är hans förlust och att Du inte har gjort något fel. Vet han hur du känner och ändå väljer att inte komma så är det tyvärr inte så mycket mer att göra. Har du frågat varför han inte vill vara med på sin dotters stora dag?? (Jag gissar att det finns en lång historia bakom anledningen)Stor kram från mig.
  • wilensauvage

Trist och egoistiskt gjort av din pappa. Han inser nog inte riktigt hur besviken du blir. Jag var pa en kompis brollop forra aret och varken hans eller hennes pappa kom pa brollopet for de 'kande inte for det' eller sa... men brollopet blev superlyckat iallafall och ingen av dem sa sig tanka pa det under dagen. Det kommer dit brollop ocksa att bli!

• fru Bruhn

Såg att vi gifter oss utan våra pappor på samma dag. Känner med dig!

Brud28 skrev 2008-06-05 13:37:01 följande:
    Min pappa kommer heller inte, för han vill inte träffa min syster och hon säger samma om honom!Jag blev så ledsen och besviken, så nu kommer ingen av dom!Vill inte att dom ska ställa till med bråk på min stora dag!Verkligen tråkigt att din pappa inte vill komma!Vet hur de känns!
  • Anja 19 juli 2008

Så fruktansvärt tråkigt för dig. Blir jätteledsen för din skull och fobier är ett hel..ete, så det är på ett sätt oxå synd om din pappa, men jag säger som så här.

jag tycker inte alls att du behöver respektera din pappas val, för det är så respektlöst det han gör. Och om han har så stora problem med att han är blyg så borde han se till att göra något åt det nu, för att missa sin dotters bröllop pga att man är blyg, det är lixom inte acceptabelt!

Jag kan säga att jag hade blivit riktigt arg och inte lite besviken på min pappa om han gjort så och jag hade distanserat mig kraftigt från honom. Samtidigt hade jag tänkt, det är din förlust, du missar din DOTTERS stora dag.

Kan inte släppa hur rasande jag hade blivit över att man som pappa KAN VÄLJA att göra det, att missa en sådan stor dag i ens barns liv!

Ofattbart tyvärr... Så om du inte tycker att du har all rätt att vara förbannad, tro mig, det HAR du!

Så du får massor av stora kramar från mig Fru Bruhn

*kramar om*

• wildalila

Känner igen det .. när sin pappa bara överger en. Mina föräldrar skildes för ett tag sedan sen dess har han varit som en annan person. Blä.

Hoppas en kram från mig hjälper=))) kraaaaaaam

Svar på tråden Pappa kommer inte