• chamor
    Äldre 3 Jun 10:28
    54127 visningar
    45 svar
    45
    54127

    Tagit min första cerazette! HJÄLP! :-)

    Ja då har jag precis tagit min första cerazette.. Vad har jag att vänta mig? Läst att många är väldigt missnöjda med den.. Några positiva erfarnheter här ute också eller? Hoppas det iaf...

  • Svar på tråden Tagit min första cerazette! HJÄLP! :-)
  • sanan
    Äldre 26 Jul 08:23
    #31

    Jag har ätit cerazette sedan 2005 alltså 3 år, inga problem. Första tiden fick jag mens ganska regelbundet men sedan efter ett par månader så fick jag stänkblödningar bara och för ca 1 år sedan upphörde mensen nästan helt..får en eller två stänkblödningar per år max. Jag blev ju orolig först och efter som min mens var regelbunden som en klocka så krävdes det två graviditets test innan jag vågade lita helt på p-pillret.

  • Stina2­5
    Äldre 7 Aug 15:29
    #32

    Jag har ätit dem i några år och det har aldrig varit probem jag tänkt på direkt. Har haft mens 1 vecka per år eller så och det är ju skönt. Igår slutade jag dock för att se om mitt underliv mår bättre (får hudsprickor där nere, torra slemhinnor osv som jag egentligen inte tror beror på cerazette). Har inte fått mens än men den kommer väl vilken dag som helst. Har inte haft det på ett år men jag vet ju hur dryyygt det är. Tror de är bra dock, hur går det för dig?

  • kolmas­ken
    Äldre 7 Aug 16:25
    #33

    Jag körde med cerazette ett bra tag men eftersom jag inte fick mens alls så levde jag i ständig skräck att jag var gravid. Tills slut satte jag in p-stav vilket efter ett tag ledde till att jag hade mens ungefär tre gånger i månaden. Har nu tröttnat på alla dessa hormoner - känns dumt att mixtra för mycket med kroppen. Men om man inte får några biverkningar så är det väl bra.

  • Stina2­5
    Äldre 10 Aug 16:04
    #34

    Jag slutade som sagt äta cerazette för några dagar sen men har inte fått mens än. Hur lång tid kan det ta? Betyder det att jag inte blir gravid om jag har sex nu innan jag får mens igen?

  • kolmas­ken
    Äldre 10 Aug 17:19
    #35

    För mig kom mensen på en gång, dvs. efter ca 4 veckor. Du kan bli gravid även om du inte fått mensen. Du kan ju råka hamna mitt i din första ägglossning.

  • sweetf­ace
    Äldre 12 Aug 16:46
    #36

    måste bara säga att jag slutade nästan direkt då jag blödde o blödde av dem och mådde skumt...inget ja rekommenderar! kör med minipiller istället ;) de har funkat bra för mig!

  • J D
    Äldre 12 Aug 16:54
    #37

    ... fast cerazette är ju minipiller.

  • propp
    Äldre 12 Aug 18:12
    #38

    J D skrev 2008-08-12 16:54:25 följande:


    ... fast cerazette är ju minipiller.
    Nej, det är p-piller fast utan östrogen...
  • Mysen
    Äldre 6 May 14:55
    #39

    Det är minipiller utan östrogen ;)

  • ElinFa­lk85
    Äldre 15 May 12:35
    #40

    Efter att ha testat massor med olika märken fick jag cerazette utskrivet. jag fick det utskrivet för att jag hade ett blodtryck som var nånstans uppe i taket (pga posttraumatiskt stress efter en våldtäkt) och jag är bara nöjd. jag har ingen mens (jippi!!!!) och är glad och snäll =).
    här nedan följder en lista på dem jag prövat och min erfarenhet:
    trionetta - jag blev bitcharnas bitch!!!! jag gav den 2,5 år och jag var en riktig häxa!
    trinovum - mådde bra men smällde upp som en ballong!
    cilest:- aningen nedstämd.
    yasmin- häxa igen
    yasminelle - väldigt bra men lite ledsen och nedstämd.
    cerazette - min nuvarande och jippi!!!

    det enda negativa med cerazette som jag ser det, är att 1) den ingår inte i högkostnadsskyddet och 2) det kan ta ett helt år för mensen att komma tillbaka, så vill man ha smått så får man vara beredd på det. själv ska jag sluta med p-pillerna sista året på min utbildning (dvs om ett år) för att vi vill ha småttingar =).

  • ElinFa­lk85
    Äldre 15 May 12:40
    #41
    Mysen skrev 2012-05-06 14:55:16 följande:
    Det är minipiller utan östrogen ;)
    enligt min barnmorska är cerazette en p-piller utan östrogen.
  • ElinFa­lk85
    Äldre 15 May 12:43
    #42

    Får rätta min barnmoska för enligt fass så är cerazette ett minipiller utan östrogen
    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp

  • Linda L
    Äldre 15 May 13:01
    #43

    bästa p-pillrena jag har haft iaf, ingen mens och ingen mensvärk!

  • Evilli­na
    Äldre 2 Sep 10:27
    #44

    Jag har bara haft problem med p-piller. Inte att de gjort mig arg/sur/ledsen osv.. Utan för att de gjort att min blodtryck steg kraftigt! Jag gick också upp i vikt! Detta var nåt jag inte ens märkte. Jag ska aldrig mer äta piller. Hade önskat att något sagt åt mig innan jag började... 

     

  • Fri 22 Mar 07:45
    #45
    +1

    Cerazette - https://onlinecheappills.com/cerazettese.html dom fungerade väldigt bra måste jag säga! hade bara lite mens 1gång per 6 månader (åt dom i 4 år). Hade inga biverkningar, blev aldrig gravid, gick ej upp i vikt, inga finnar....dom va 

Svar på tråden Tagit min första cerazette! HJÄLP! :-)