• chamor
    Äldre 3 Jun 10:28
    53912 visningar
    45 svar
    45
    53912

    Tagit min första cerazette! HJÄLP! :-)

    Ja då har jag precis tagit min första cerazette.. Vad har jag att vänta mig? Läst att många är väldigt missnöjda med den.. Några positiva erfarnheter här ute också eller? Hoppas det iaf...

  • Svar på tråden Tagit min första cerazette! HJÄLP! :-)
  • Jessyt
    Äldre 9 Jun 20:18
    #21

    Jag har precis slutade äta dom faktiskt. har ätit dom i 3 år,inte haft någon mens alls men på senare tid har jag varit torr i slemhinnor och gått upp i vikt fast jag tränar och äter bra så nu ska jag göra ett uppehåll under kanske 6 månade för att se vad som händer med vikten. Annars är det ju toppen att mensen försvinner,hatar det,bläää!

  • Äldre 9 Jun 20:23
    #22

    Jag har precis gått över till Cerazette jag oxå, har snart ätit upp en karta, var tvungen att byta från mina kära piller som jag ätit i 10 för att mitt blodtryck hade gått upp lite...

    Än så länge så känner jag inte så mkt, men sambon tycker jag e keligare, och har inte taggarna utåt så mkt som jag hade innan...

  • pyret8­5
    Äldre 23 Jun 09:58
    #23

    har ätit cerazette i mer än ett halvår...är jättenöjd & mensen kommer som den ska varje månad, allt mellan 4-6 veckor emellan gångerna, men i början hade jag blödningar lite då & då men det blev bra efter några månader.

    JätteNöjd!

  • chamor
    Äldre 23 Jun 10:14
    #24

    Har nu gått på dessa i 3 veckor och gick bra första 2. Nu har jag fått dessa menslinkande blödningar flera av er talar om. Hur länge höll/håller de på för er? Är det en engångsgrej eller kommer det tillbaka hela tiden?

  • pyret8­5
    Äldre 10 Jul 12:57
    #25

    jag hade lite mellanblödningar dem 2 första månaderna..sen blev det som vanligt med en gång i månaden...om jag inte tar tabletterna med för stor tidsskillnad, t.ex kl.6 ena morgonen & ca. 16 dagen efter...då kan jag få blödningar!

    kram kram!

  • Lotta2­4
    Äldre 25 Jul 16:38
    #26

    P-piller lurar kroppen att tro att den är gravid, alla biverkningarna, är som att du/ni är gravid (fast man inte är det)

    Har själv ätigt p-piller men inte just denna sorten, mina bröst svullnade upp det dubbla, sex lusten minskade och jag fick mindre blödningar. (mindre blödningar är ju bra om man har som jag haft det mens i en vecka) men allt det andra är inte så trevligt.

    Känner en tjej som alltid ätigt P-piller hon har aldrig haft några bekymmer, men vi är alla olika så därför ska man gå på sin egen kropp signaler, det är viktigast =) kram

  • MilosM­amma
    Äldre 25 Jul 16:41
    #27

    jag blödde konstand i 3 månader vlket vcar normalt sa dom så jag fortsatte, men det blödde ändå i 1 år höll jag på o var mens fri kanske 2 veckor på ett helt år.

  • Brud 080823
    Äldre 25 Jul 19:09
    #28

    Jättenöjd,nästan aldrig blödningar, mått jättebra och haft normal sexlust. Har slutat med dem för två månader sen. Menscykeln kom igång direkt och inga biverkningar. Kanske lite mer sugen på sex

  • chamor
    Äldre 25 Jul 22:52
    #29

    Va kul det är när den här tråden poppar upp ibland Har ätit i två månader och mår SÅÅÅÅ bra... Känner mig mindre pmsrubbad än innan och jämnare.. Inga biverkningar alls.. Finare hy, mer harmonisk, inga ömmande bröst.. Hade blödningar i typ en vecka men nu ingenting... Jag som var inställd på det värsta.. Ska dock ändå byta till p-stav om en månad.. Hoppas det går lika bra med den.. Är lite smådålig på att komma ihåg att ta piller... Hoppas jag mår lika bra av staven annars byter jag med glädje tillbaka!

  • Lillsn­ufflan
    Äldre 26 Jul 02:15
    #30

    Jag har ätit cerazette i flera år. Jag mådde lite dåligt de första två månaderna ungefär. Brösten ömmade och jag mådde lite illa (som graviditetssymtom light ungefär). Men efter det har jag mått kanon! Jag blev som en helt annan människa, har alltid haft fruktansvärd mensvärk och pms och nu har jag ingen mens alls, underbart! Eller nja, jag kan få någon blödning en gång om året ungefär... Men den varar aldrig mer än ett par dagar.

Svar på tråden Tagit min första cerazette! HJÄLP! :-)