Zoloft samt vikt!
Hej! Undrar om det finns fler som upplever att dom blivit stora av Zoloft....Jag har definitivt blivit ett par storlekar st;rre...Anyone else...
Hej! Undrar om det finns fler som upplever att dom blivit stora av Zoloft....Jag har definitivt blivit ett par storlekar st;rre...Anyone else...
Jag gick upp i vikt av Zoloften. *tyvärr* Tror det är en av biverkningarna
Hmm... är det samma sak med Cipralex?
Nja, jag blev inte större av Cipralex.. Men jag hade ingen aptit så...
Jag tror det är rätt så vanligt oavsett vilka antidepressiva man tar så går man upp i vikt.. eftersom de stimulerar hjärnan
Zoloft kunde jag inte äta.Låg bara på soffan och var yr + orkade inget.Skulle bli en svacka i början men jag slutade efter 3 tabletter
Thailand 08 jag blev iofs helt känslokall av mina snacka om reality check när jag slutade med dem *ush*
Tack för alla svar jag fått. Jättegulligt. Har nämligen gått upp jättemkt i vikt (typ 10 kilo) på mindre än ett halvår så det verkar som att det är zoloften som påverkar ämnesomsättningen eller något för jag har aldrig haft problem med vikten innan jag började med dom.
I övrigt mår jag jättebra och känner mig både piggare och bättre i mitt allmäntillstånd!
Känner inte som vissa härinne att jag blivit känslokall utan snarare tvärtom. Har fått mer balans på känslorna av zoloften.
Thailand 08. Ja man blev väldigt yr av dom i början och kände lite obehag och overklighetskänslor men om du bara tog 3 tabletter så hann nog inte biverkningarna försvinna*ler* man måste ta dom ett par veckor för att märka resultat....
Thailand 08 skrev 2008-05-26 20:23:36 följande:
Thailand 08 skrev 2008-05-26 20:28:22 följande:
SSRI
Okej...förlåt att jag verkar lite nyfiken men det är intressant att höra vad det finns för andra sorter än zoloft om man någon gång skulle vilja byta och jag hade aldrig hört talas om just cipralex. Är det en ny sort eller en gammal beprövad?
Okej...verkar ju vara bra. Zoloften ger ju en del biverkningar så det är bra att veta att det finns andra kanske bättre alternativ. Tack för att du svarade. Nu ska jag inte ställa fler frågor*ler*Ha en trevlig kväll
Ingen fara.Här på BT hjälper vi varandra med ALLT.Snart börjar CSI
Thailand 08 skrev 2008-05-26 20:44:22 följande:
Tack så mkt..ja det gör jag*kramiz*
Thailand 08 skrev 2008-05-26 21:16:57 följande: