• glowbyjlo

Zoloft samt vikt!

Hej! Undrar om det finns fler som upplever att dom blivit stora av Zoloft....Jag har definitivt blivit ett par storlekar st;rre...Anyone else...

• Svar på tråden Zoloft samt vikt!
  • Kärlek ger näring åt själen

Jag gick upp i vikt av Zoloften. *tyvärr* Tror det är en av biverkningarna

• Thailand 08

Hmm... är det samma sak med Cipralex?

• sommarstad

Nja, jag blev inte större av Cipralex.. Men jag hade ingen aptit så...

Jag tror det är rätt så vanligt oavsett vilka antidepressiva man tar så går man upp i vikt.. eftersom de stimulerar hjärnan

• Thailand 08

Zoloft kunde jag inte äta.Låg bara på soffan och var yr + orkade inget.Skulle bli en svacka i början men jag slutade efter 3 tabletter

Thailand 08 jag blev iofs helt känslokall av mina snacka om reality check när jag slutade med dem *ush*

• glowbyjlo

Tack för alla svar jag fått. Jättegulligt. Har nämligen gått upp jättemkt i vikt (typ 10 kilo) på mindre än ett halvår så det verkar som att det är zoloften som påverkar ämnesomsättningen eller något för jag har aldrig haft problem med vikten innan jag började med dom.
    I övrigt mår jag jättebra och känner mig både piggare och bättre i mitt allmäntillstånd!
    Känner inte som vissa härinne att jag blivit känslokall utan snarare tvärtom. Har fått mer balans på känslorna av zoloften.

Thailand 08. Ja man blev väldigt yr av dom i början och kände lite obehag och overklighetskänslor men om du bara tog 3 tabletter så hann nog inte biverkningarna försvinna*ler* man måste ta dom ett par veckor för att märka resultat....

• Thailand 08
    glowbyjlo skrev 2008-05-26 20:19:56 följande:
    Tack för alla svar jag fått. Jättegulligt. Har nämligen gått upp jättemkt i vikt (typ 10 kilo) på mindre än ett halvår så det verkar som att det är zoloften som påverkar ämnesomsättningen eller något för jag har aldrig haft problem med vikten innan jag började med dom.I övrigt mår jag jättebra och känner mig både piggare och bättre i mitt allmäntillstånd! Känner inte som vissa härinne att jag blivit känslokall utan snarare tvärtom. Har fått mer balans på känslorna av zoloften.Thailand 08. Ja man blev väldigt yr av dom i början och kände lite obehag och overklighetskänslor men om du bara tog 3 tabletter så hann nog inte biverkningarna försvinna*ler* man måste ta dom ett par veckor för att märka resultat....
    jo jag vet,men hatar allt vad tabletter heter.Hoppas jag kan sluta med cipralexen snart
  • glowbyjlo

Thailand 08 skrev 2008-05-26 20:23:36 följande:

jo jag vet,men hatar allt vad tabletter heter.Hoppas jag kan sluta med cipralexen snart
    *ler* håller med dig. Men ibland har man inget alternativ. Man måste medicinera för att må bra.*suck* Vad är cipralex för någon medicin? Är det också antideppressiva?
  • Thailand 08
    glowbyjlo skrev 2008-05-26 20:25:17 följande:
    Thailand 08 skrev 2008-05-26 20:23:36 följande:
    *ler* håller med dig. Men ibland har man inget alternativ. Man måste medicinera för att må bra.*suck* Vad är cipralex för någon medicin? Är det också antideppressiva?
    Jag har fått dom för panikångest
  • glowbyjlo

Thailand 08 skrev 2008-05-26 20:28:22 följande:

Jag har fått dom för panikångest
    Okej..jag fick mina zoloft för panikångesten. Men är cipralexen ett SSRI-preparat eller bara ångestdämpande?
  • glowbyjlo

Okej...förlåt att jag verkar lite nyfiken men det är intressant att höra vad det finns för andra sorter än zoloft om man någon gång skulle vilja byta och jag hade aldrig hört talas om just cipralex. Är det en ny sort eller en gammal beprövad?

• Thailand 08
    glowbyjlo skrev 2008-05-26 20:33:05 följande:
    Okej...förlåt att jag verkar lite nyfiken men det är intressant att höra vad det finns för andra sorter än zoloft om man någon gång skulle vilja byta och jag hade aldrig hört talas om just cipralex. Är det en ny sort eller en gammal beprövad?
    Det är en nyare variant av cipramil om jag inte minns helt fel.Men jag känner iaf.inget snurr odyl av dom på 10 mg
  • glowbyjlo

Okej...verkar ju vara bra. Zoloften ger ju en del biverkningar så det är bra att veta att det finns andra kanske bättre alternativ. Tack för att du svarade. Nu ska jag inte ställa fler frågor*ler*Ha en trevlig kväll

• Thailand 08

Ingen fara.Här på BT hjälper vi varandra med ALLT.Snart börjar CSI

• glowbyjlo

Thailand 08 skrev 2008-05-26 20:44:22 följande:

Ingen fara.Här på BT hjälper vi varandra med ALLT.Snart börjar CSI
    Va bra*ler* Tack än en gång för hjälpen Ska också sätta mitt stora arsle framför tvn nu och koppla av lite*s* kram på dig
  • Thailand 08
    glowbyjlo skrev 2008-05-26 21:15:56 följande:
    Thailand 08 skrev 2008-05-26 20:44:22 följande:
    Va bra*ler* Tack än en gång för hjälpen Ska också sätta mitt stora arsle framför tvn nu och koppla av lite*s* kram på dig
    Kramis...är det nåt så inboxa mej!
  • glowbyjlo

Tack så mkt..ja det gör jag*kramiz*
    Thailand 08 skrev 2008-05-26 21:16:57 följande:

Kramis...är det nåt så inboxa mej!
Svar på tråden Zoloft samt vikt!