• Astrid­en
    Äldre 19 May 15:44
    131222 visningar
    1481 svar
    1481
    131222

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Amor Eterno
    Äldre 8 Aug 10:14

    Val - Hoppas du får en fin dag! Tänker på dig gumman!!

  • AyBee
    Äldre 8 Aug 10:20

    Ok Amor - tusen tack!! Ja hans inskolning går bra. Han är där nu och vi ska hämta honom kl 11. Nästa vecka ska han gå mellan 10-14 varje dag vilket innebär lunch o vila så då får vi se hur det går.

    Val - Grattis på bröllopsdagen!!

  • stenbr­uden
    Äldre 8 Aug 11:56

    Grattis Val!!!! Hoppas att dagen är helt underbar!!

    Amor - snart din tur

  • Grund
    Äldre 8 Aug 18:10

    Grattis Fru Val! Jag hoppas du har en helt sagolik dag. Vädret har ju faktiskt inte blivit så hemskt som det förutspåddes och det är ju toppen!
    KRAM!!!

    Nu är vi hemma från Skåne och befinner oss just nu i Grundsund. Har precis sett OS-elden tändas så nu ska vi sätta oss och kolla på filmen från bröllopet. Det ska bli mysigt att uppleva bröllopet igen

    Kram allihopa

  • valkyr­iana
    Äldre 10 Aug 19:09

    Hej! fru Apell här!!!
    Vi hade en helt undebar dag! Vilka känslor som kom fram. Och det känns verkligen annorlunda att vara gifta.
    Vigseln var så känslosam och vacker... Midagen med alla fina tal och skratt och några tårar. Sedan en rejäl röjfest. Jag spelade luftgitar till summer of 69

    Och jag har aldrig varit så vacker i hela mitt liv, det skimmrade om mig!

    Hinner inte skriva. Ska packa till Kuba resan, vi åker i morgon!!!!!! Ska dansa saaalssaaa och dricka mojitos.....

  • Astrid­en
    Äldre 11 Aug 00:01

    hejhej allihopa,
    tillbaka i Götet efter ett par härliga dagar i Sundsvall.
    Hinner inte skriva mer nu dåp jag skall springa i säng för att vara pigg inför första dagen på körskolan imorgon
    Godnatt!

  • Amor Eterno
    Äldre 11 Aug 07:59

    God morgon tjejer!!

    Val - Vad roligt att ni hade en underbar dag!! HA en underbar resa nu i CUBA, absolut dansa salsa och dricka en massa goa drinkar

    Astrid - Välkommen tillbaka, så nu är det körskola vad bra gumman att du satsar på det nu så skönt att ha det sen ner bebisen är här

    Hur har det gått med lägenheten? Känns det spännande och flytta?

    Själv har jag haft en bra helg, min Jonas hade svensexa i lördags och hade det sååå roligt!! Drack en hel del och sommnade så han kunde inte följa med ut!! Men var ovanligt pigg igår !!

  • BarbaB­ruden
    Äldre 11 Aug 10:47

    Hej Tjejer!

    Grattis Valkyriana!
    Och hoppas ni får en riktigt underbar, underbar resa!

    Amor
    You´re next!!!!
    SOmande J på sin egen svensexa? Originellt!!!!
    Hur går det med rummet? Fixde han klart det igår, kanske ?

    Jag har varit på Kosterbröllop i helgen! Så fiiiint!
    Alla bodde på hotell Ekenäs. Tjejerna fick åka Kostertåget till kyrkan och alla män fick cykla. Vilken syn!
    Vi åkte golfbil som till en början vägrade starta. Bruden körde själv
    Vigseln var fantastisk och festen ännu bättre.
    Höll ett vågat tal (tack, Astriden för all pepping) som det skrattades och jublades till. Puh!

    Dansade långt in på natten till det var dags att natta brudparet. Vi hade blåst upp 650 ballonger som väntade på dem i sovrummet...Gud, vad dom skrattade och brudgummen gick loss med en gaffel ....

    Mycket lyckad helg!

    Är det inte dags för träff snart?

  • mrsD
    Äldre 11 Aug 10:58

    Goddagens!

    I torsdags bestämde vi oss, väldigt spontant att åka till Åland, så vi bokade hotell o färja o drog iväg! har en kompis som bor me sin pojkvän där så vi tillbringade helgen me o gå ut o äta, en blöt utekväll, åka båt osv, hur skönt som helst!

    Val - GRATTIS!!! ha så kul på resan!

    Astriden - körskolan? e d körkortstagande på g alltså? =)

  • mrsD
    Äldre 11 Aug 10:58

    Stjärnis - gick flytten bra`??

  • Grund
    Äldre 11 Aug 11:52

    Hej alla glada!

    Så är man tillbaka på jobbet igen, Suck!

    Vad härligt fru Apell! Jag är säker på att du strålade som en sol

    Barba, vad roligt att du haft en toppenhelg i Bohuslän! Det verkar ha varit ett toppenbröllop!

    Astriden: Lycka till med körningen. Vad spännande!!!

    MrsD: Kul att sticka iväg så där spontant!

    Amor: nu närmar det sig!!!!!!!!!!!!!

  • Grund
    Äldre 11 Aug 12:24

    Finns det någon som är fikasugen i veckan?

  • AyBee
    Äldre 11 Aug 15:37

    Hej hej

    Jag vill gärna fika i veckan. Är jag den enda som är ledig? Börjar jobba nästa vecka igen. Så jag kan hela dagarna nästan. Min tärna kommer idag o stannar tills på onsdag så torsdag eller fredag kan jag.

    Idag har jag varit hos min frisör och gjort mig fin igen. Hon är imponerad över att mitt hår växer så bra så hon är inte ett dugg orolig över att vi kan hitta på något kul på den stora dagen.

    På vägen hem därifrån passade jag på att åke till steinbrenner-nyberg och hämta hem en provbit på den tårta vi funderar på att ha. Det roligaste är att det är samma tårta som min tärna hade när hon gifte sig så hon kommer nog få en flash back ikväll

    Imorgon ska vi nog inte till stan igen och hitta det jag ska ha i håret. Det blir ingen tiara för min del....känns inte som jag, utav jag ska leta efter en sån där fjäfer historia a la english royalty. Då är det ju jätta bra att jag har tärnan med eftersom hon bor i London och har stenkoll på sånt. Men vet ni vart jag kan hitta liknande?????

  • mrsD
    Äldre 11 Aug 17:04

    Jag är ledig imorn, sen jobbar jag ons, tors, fre t 16.15 o sen ledig helgen, skulle ngn vilja fika i helgen? e gräsänkling heeela helgen o ska eg plugga men kan behöva en paus! =)

    AyBee - va tufft! vet inte vart du kan hitta ngn, men d kommer bli urläckert!

  • AyBee
    Äldre 11 Aug 18:07

    MrsD - Ja visst kan det bli läckert. Det tycker jag me!!

    Jag kan nog fika i helgen också. Förutom lördag då efterom vi hjälper vänner att flytta.

  • mrsD
    Äldre 11 Aug 19:00

    wee, nu har namnbytet gått igenom!

  • Amor Eterno
    Äldre 11 Aug 19:15

    Hallo tjejer!!

    Surfar lite lätt och lyssnar på musik just nu!! Ja det börjar närma sig känner bara att jag vill igenom denna jobbiga veckan på jobbet! Skall på konferens till Helsingborg på onsdag till fredag och sedan bröllop på Lördag!

    Barba- Jonas är snart klar denna veckan sa han

    Grund - Hur känns det nu att vara fru?

  • Astrid­en
    Äldre 11 Aug 19:44

    Jag är tillbaka i stan utan att ha orsakat några skador
    Körde från Maxi vid er & ut till stugan för en stund sen så nu går ni inte säkra i Torslandaidyllen längre...

    Ser ut att ha gått riktigt bra med visningen, en till imorgon & sen budgivning på Onsdag! Spännande!!

  • mrsD
    Äldre 11 Aug 20:21
Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4