• Snart   så

    Någon som vill hänga på o pulverbanta?

    Hallå
    Är det någon som vill hänga på o pulverbanta?
    Jag började för ett par dagar sedan... har redan gått ner något kilo... men är så galet hungrig i dag, så det skulle vara kul med sällskap och stöttning!:D

  • Svar på tråden Någon som vill hänga på o pulverbanta?
  • Augustibruden 2008

    Jag vet flera som ätit CB o ej gått upp efteråt! Kanske bara max 2 kg.
    Iosf så har dom ätit ganska bra + framför allt
    tränat 2-3 ggr veckan.

  • propp

    Ja, det är ju tanken...bra mat och träning...det jag har försökt med hela våren...funkade bra med 4-5 kg men sen tog det tvärstopp...spelade ingen roll med morgonpromenader 45 min i en hel månad...gav inte ens ett halv kg... så hoppas på att kunna stanna här nu (upp el. ner nåt kg) och stabilisera min vikt lite.

  • 08agusti08

    wohooo jag mätte mig idag 96,5cm nu började på 104cm för två veckor sen .... hahahaha
    hur går det för er andra? kram kram

  • Fratris

    Sällar mig till pulverbantarna här... jag kör inte ren kur, utan byter ut ca ett mål om dagen till Nutrilett (antingen bars eller pulver).

    Ser att vissa av er redan nått ert mål - GRATTIS! Får man fråga hur mycket ni startade på och slutade på, samt hur långa ni är? För jag tycker det går så fruktansvärt långsamt, men det är ju alltid de sista kilona som är svårast, särskilt om man är normalviktig de sitter som BERGET, och jag är ändå ute och powerwalkar 2 timmar om dagen, varje dag!

    Jag började på 64.1kg för två veckor sedan, och vägde 62.5kg igår (min invägning är egentligen på måndagar, så förhoppningsvis har jag gått ner mer då...)

    Vill ner till 55kg helst (rätt omöjligt till första Augusti som är mitt målviktsdatum), men sätter hellre en hög (eller låg! ) ribba och sedan nöjer mig med det jag ändå lyckas gå ner...

  • Fratris

    Förresten, jag tror att jag fått lite mer muskler som väger men blivit mindre i omkrets dock, jag mäter ca en cm mindre men har ej gått ner mycket alls...

    08Augusti08: vart är det du mäter någonstans? Kanske ska börja göra det och skriva DET istället, där det händer något, för det är för sjutton deprimerande att skriva hur lite man gått ner när alla andra går ner 6kg på en vecka typ

  • Fredrik och Sabine
    ia7 skrev 2008-07-04 14:51:10 följande:
    Ni har varit superduktiga!! Men detta kan vara bra att veta: tyvärr så går man upp dessa kilon FORT(och några till) när man börjar äta vanlig mat igen, kroppen suger åt sig allt! Jag vet för jag har testat... så gift er snabbt som sjutton nu
    Alltså jag ber om ursäkt om jag är taskig nu, men ditt inlägg kanske inte var det mest positiva i den här tråden. Vi peppar varandra och försöker inte tänka så mycket på hur det blir framöver.
    Dessutom har jag hört flera som endast har gått upp 1-2 kilo efter att de har avslutat kick-starten. Så jag kommer definitivt att tro på det
  • ia7

    Fredrik och sabine: Mitt inlägg var inte menat att vara positivt. Däremot menade jag att vara "snäll" och berätta hur det KAN gå. Är ju synd om man svälter sig och är jätteduktig men sedan äter vanligt några veckor innan och går upp allt igen innan bröllopet.... Jag vet absolut fler som gått upp allt igen än sådana som inte gjort det! Men som någon skrev med TRÄNING och BRA kost så kan man absolut hålla den nya vikten.
    Tycker att tjejerna här är jätte duktiga!!!

  • propp
    Fratris skrev 2008-07-06 12:01:01 följande:
    Får man fråga hur mycket ni startade på och slutade på, samt hur långa ni är? För jag tycker det går så fruktansvärt långsamt, men det är ju alltid de sista kilona som är svårast, särskilt om man är normalviktig de sitter som BERGET, och jag är ändå ute och powerwalkar 2 timmar om dagen, varje dag!Jag började på 64.1kg för två veckor sedan, och vägde 62.5kg igår (min invägning är egentligen på måndagar, så förhoppningsvis har jag gått ner mer då...)Vill ner till 55kg helst (rätt omöjligt till första Augusti som är mitt målviktsdatum), men sätter hellre en hög (eller låg! ) ribba och sedan nöjer mig med det jag ändå lyckas gå ner...
    Jag är 160 cm och började på 63,8...på 13 dagar gick jag ner till 59,8 kg...men nu har jag ätit vanlig mat över helgen och dessutom varit på en möhippa med en del mousserande och en del vin, så imorse vägde jag 61,5...nu sista veckan innan bröllopet kommer jag nog äta frukost och middag och så äta en påse soppa mitt på dagen...jag önskar oxå att jag skulle kunna ta mig ner till 55 kg...men har inte vägt det på 8 år så just nu känns det målet nästan orealistiskt...därför satte jag istället målvikten strax under 60 kg till bröllopet.
  • 08agusti08
    Fratris skrev 2008-07-06 12:02:35 följande:
    Förresten, jag tror att jag fått lite mer muskler som väger men blivit mindre i omkrets dock, jag mäter ca en cm mindre men har ej gått ner mycket alls...08Augusti08: vart är det du mäter någonstans? Kanske ska börja göra det och skriva DET istället, där det händer något, för det är för sjutton deprimerande att skriva hur lite man gått ner när alla andra går ner 6kg på en vecka typ
    jag har mätt mig runt magen... men jag har inte häller gått ner så mkt på vågen men i cm har det mäsrks.. enligt läkaren har jag bundit mkt vatten i stället just för att att man dricker så mkt vatten o bara nuttrilett...
  • Fratris

    Mäter du på det minsta stället då?

    Jag mätte 64cm på det minsta stället för 3 veckor sedan, nu mäter jag 60cm, så DÄR har det ju iaf hänt nåt

  • 08agusti08
    Fratris skrev 2008-07-08 11:48:16 följande:
    Mäter du på det minsta stället då?Jag mätte 64cm på det minsta stället för 3 veckor sedan, nu mäter jag 60cm, så DÄR har det ju iaf hänt nåt
    hehehe nää jag mätte på det stället som jag va som tjockast det är ju där jag vill gå ner
  • This Is Me Now

    Augustibruden 2008 skrev 2008-07-04 15:40:22 följande:


    Jag vet flera som ätit CB o ej gått upp efteråt! Kanske bara max 2 kg.Iosf så har dom ätit ganska bra + framför allt tränat 2-3 ggr veckan.
    ja jag har gått ner 27 kilo med CB och hållt vikten i snart 4 månader
Svar på tråden Någon som vill hänga på o pulverbanta?