Först funderar jag hur ni löser andra problem när ni är oense, kompromissar ni, går halva vägen var och möts på mitten eller låtar ni varandra bestämma varannan gång etc? Om det är så att ni har svårt att mötas i konflikter/problem kanske ni ska ta det lugnt med att ta det äktenskapliga steget tills ni har hittat ett sätt som fungerar för er i konflikter. Bara en tanke i all välmening, så ta inte illa upp=)
Sedan kanske ni ska sätta er ned och prata ordentligt kring bröllopet. Låt han inte komma undan med "då skiter vi i allt", den attityden kan man inte ha tycker jag, för i sådana fall kanske du ska ta honom på orden och verkligen skita i allt? När ni sätter er ned och pratar om bröllopet, förklara för honom varför det är så viktigt för dig med en fin ring, att du har en fin klänning etc. Är det så att det är en av dina viktigaste dagar i livet som du vill minnas med glädje( t.ex när du tittat på bröllopsfotografiet) så säg det. Förklara för honom VARFÖR det är viktigt för dig med att ha de saker som du önskar för bröllopet. Låt sedan honom också förklara varför det är viktigt för honom att det inte är så att ni ska ha en vigselring utan använder förlovningsringen, att han inte vill klä upp sig, vill äta hämtpizza etc. Är det så att det "bara" sitter i pengar och det du känner är så starkt, så kanske han ger med sig? Det är ju bara pengar och för dig en dag som du alltid ska minnas med glädje och kärlek. Inte så att han inte kommer minnas dagen med glädje och kärlek, förstå mig rätt!=)Vad är pengar jämfört med sin älskades känslor?
Lycka till nu!=)