• 20080301

    Så fruktansvärt frustrerad

    Vad gör jag för fel? Jag har problem med min vikt och har massor med kilo för mycket. De senaste 3 veckorna har jag inte rört något onyttigt alls, jag äter 3 ggr om dagen och mellanmål som man ska. Jag har köpt en orbitrek som jag plågar mig själv på och ändå händer det ingenting, inget på vågen och inget om jag mäter. Jag går med andra ord inte ner ett hekto ens. varför?!?!?!?

  • Svar på tråden Så fruktansvärt frustrerad
  • Sommargrönt

    Pearldrop: Ja, nötter är väl inte farligt. :) Det är VÄLDIGT mycket kalorier i nötter (äter man 15 stycken vilket INTE är många är det typ 200 kalorier). Det är lite liknande med avokado, också nästan 200 kalorier i en. Det är för att de innehåller så mycket fett. Men nyttigt fett som kroppen faktiskt behöver. Och drar man ner på allt fett så saknar kroppen något och förbränner inte som den ska. Jag hade hellre ätit en glass om dagen än 15 nötter eller en avokado, men då går jag inte ner i vikt...Så det är bara att budgetera sina kalorier på de där himla nötterna...Det ger ju resultat!

  • Pearldrop

    Tufft :)
    Och det där att en jordnöt inte är en nöt det vet man j uegentligen men sånt tycks man alltid glömma bort ;)

  • jenli

    Man ska inte alltid kolla på bara vågen heller. Ta hjälp av måttbandet! Om man bränner fett och istället får lite mer muskler så kanske det inte händer så mycket på vågen men destom mer på måtten. För maximal fettförbränning bör du ha en puls på ca 120, fettförbränningen kommer även igång fortare ju bättre kondition man har. Så blandad träning är bra.

  • 20080301

    Jo men jag minskar inte i omfång heller, har mätt med måttband och det är ingen som helst skillnad. *Less*

  • lbmarbrg

    Hej TS!
    Har varit i samma sits som dig. Ätit sunt utan resultat. Har provat åtskilliga bantningsmetoder, Atkins, GI, Viktklubben, Viktväktarna etc utan resultat. Sedan började jag att fundera hur jag äter. Har alltid varit glad i mat och ätit mycket mat, trots att jag lagat i mitt tycke nyttig mat. Sedan bestämde jag mig för att äta hälften av min tidigare "normal" portion och därefter fylla på med grönsaker och frukt istället. Slutade med mjölk till maten och slutade att fika på jobbet. Dessutom bestämde jag mig för att försöka motionera (jag som tidigare inte rört på mig mer än nödvändigt tidigare). 30 minuter varje dag bestämde jag mig för, köpte MP3 och laddade ner ljudböcker och plötsligt blev det kul att motionera. Ljudboken blev ytterligare en belöning, då jag beslutade mig för att bara lyssna när jag motionerade, och ju mer spännande boken blev desto mer gick jag. Och änligen fick jag resultat. Jag startade mitt nya liv 7/4 och nu har jag gått ner 5 kilo. Jag är supernöjd, mår bättre och är så peppad. Jag som tidigare varit en godis-ch chipsfantast törs nu inte ens testa godsakerna, då jag är rädd att falla tillbaka i gamla vanor. Dessutom har jag varje vecka rapporterat min vikt och min viktminskning via mail till min bästa vän. Inte så kul till en början att berätta sin vikt till nån annan, men med ytterligare peppning utifrån gör det hela mycket lättare.

    Trots alla åtskilliga bantningsmetoder tror jag på det mest logiska: Att förbränna mer kalorier än man stoppar i sig.

    Lycka till.

  • Lakritspuck

    Hur dricker du ts? Får du i dig flytande kalorier? Skippa läsk (även light), juice, alkohol osv ett tag om du inte redan gjort det.

    Lightläsk innehåller knappt några kalorier men kan öka aptiten då hjärnan registrerar söt smak, vilket inte följs av energipåfyllning, vilket leder till att man äter mer.

  • jenli

    TS vet hur frustrerande det kan vara har själv hållit på och tränat och försökt äta nyttigt i flera år. Men nu helt plötsligt har det försvunnit 3kg på 4 veckor. Har kört med GI och lite mer motion nu när det är så härligt väder. Tar dock lite tid om man använder måttbandet, man ska inte mäta för ofta då blir man bara deppig. Kämpa på! Jag hoppas det ger resultat.

  • 20080301

    jag dricker enbart the och vatten just nu.
    Men är så stolt just nu, idag släpade jag med en kompis ut och vi var ute och gick i 4 timmar. Nu har jag stelnat till och kan knappt röra mig men ä'r så nöjd ändå


    Lakritspuck skrev 2008-05-10 09:51:11 följande:
    Hur dricker du ts? Får du i dig flytande kalorier? Skippa läsk (även light), juice, alkohol osv ett tag om du inte redan gjort det. Lightläsk innehåller knappt några kalorier men kan öka aptiten då hjärnan registrerar söt smak, vilket inte följs av energipåfyllning, vilket leder till att man äter mer.
  • hondafreak

    Ibmargrb eller nåt sånt....
    HIMLA BRA TIPS MED LJUBOK !!!!!!
    Jag är antimotion men måste börja pga blodtrycket, tyvärr...... Det där kan få mig att gå ut och gå för jag gillar att läsa !
    Provar !!!!!

  • Anja 19 juli 2008

    Ibland tar det tid för kroppen... säger inte det för att peppa (även om jag hoppas att du blir peppad). Det är verkligen sant. En fördröjd reaktion är inte något konstigt. Kroppen har inte fattat och ställt om sig. När den gör det så kommer kilona att rinna av dig.

    håll ut...

    Resultaten kommer, jag lovar. Ge INTE upp!

    Du kommer att se resultat snart!

Svar på tråden Så fruktansvärt frustrerad